Pentru cei care nu intra frecvent in Spvp si poate unul din motive este faptul ca au anumite nelamuriri legate de cum functioneaza acest sistem, o sa incerc sa va clarific cateva aspecte ce diferentiaza PVP din Guild Wars 2 de alte jocuri similare (cel mai popular fiind WoW probabil).
Unul din aspectele care pe mine m-a incantat foarte mult, la acest joc, este faptul ca nu exista nici un fel de farm pentru itemele de pvp. Le ai pe toate gratis, din primul moment de cand ajungi in Heart of The Mist, cu toate runele si sigiliile la dispozitie, astfel incat poti sa experimentezi cat vrei diverse combinatii. De asemenea, traits reset este gratis. Exista training dummy astfel incat poti experimenta, sa vezi cum functioneaza diverse combinatii, fara sa dai 10g la TP pe rune si la urma sa vezi ca nu esti multumit de ele. Poti intra cu un caracter, sa faci sPvP, de la lvl 2, imediat dupa questul introductiv. Evident, levelul pe care il ai in pve nu are nici o importanta aici, itemele sunt tinute separat, nu ocupa loc in saci, este ca un joc diferit inclus in GW2
Itemele de PvP pe care le primesti de la inceput au aceleasi atribute cu ale oricarui alt jucator din sPvP. Indiferent de cat timp joci, de cum joci, de cate turnee castigi, nu obtii iteme mai bune. Singura diferenta este estetica, in functie de rank-ul din PvP ai acces la arme si armuri care arata din ce in ce mai bine. Acest lucru este foarte important pentru acei dintre voi care joaca casual si care nu trebuie sa isi faca probleme ca Gigel_cel_rau_care_joaca_tot_timpul are arme ce lovesc de 2 ori mai tare si respectiv nu ai nici o sansa. Gigel_cel_rau_care_joaca_tot_timpul are exact aceleasi arme si armuri, diferenta fiind doar de variantele alese, de rune, sigilii, traits, etc. Asta inseamna ca eu, care ma apuc de PvP acum, am o sansa reala sa il bat pe Gigel, chiar daca el a jucat 8 ore pe zi, in fiecare zi, inca din beta. In alte jocuri de acest gen, si pe partea de pvp exista o diferenta de iteme, in functie de rank, puncte acumulate, etc., care l-ar face pe Gigel sa castige mai usor, el facand 1.500 dmg pe lovitura in timp ce eu fac doar 1000. In GW2, si eu si Gigel facem tot 1000 dmg, astfel incat este o lupta corecta.
Sigur ca Gigel, care a jucat atat de mult PvP, fara sa vrea, tot a mai invatat cate ceva despre ce ii pot face alte clase observand ce fac alti jucatori, care joaca aceeasi clasa ca a sa si il bat, etc. Dar in esenta, ceea ce este caracteristic pentru PvP din GW2 este acest echilibru de gear, iar diferenta este facuta de cum joci. Mie personal imi place acest lucru. Pot merge linistit in vacanta si sa continui cand ma intorc, fara sa simt ca am pierdut ceva. Pentru altii a fost insa dezamagitor, pentru ca asta era scopul jocului pentru ei, de a acumula puncte si a lua cel mai tare echipament. Parerile difera. Veti vedea fiecare daca va place sau nu, acest aspect.
Alte aspecte care aduc complexitate acestui joc sunt dodge-ul, care, asa cum stiti, te face imun la absolut orice se arunca asupra ta si etapa intermediara de down-state, in care continui sa te lupti, respectiv partea de finish. De aici apar o multime de tactici, care impiedica inamicii sa dea finish, permite resurrect-ul si asa mai departe. Este cel mai complex sistem de PvP, cel putin dintre cele incercate de mine.
Un alt aspect care este interesant este faptul ca, pe orice harta, ai mai multe variante de a acumula puncte. Nu ajunge sa ii omori pe ceilalti, trebuie sa controlezi obiectivele, iar in functie de harta, exista si alte bonusuri care pot hotari soarta meciului. Asta previne meciurile de arena de 20 de minute din WOW, unde cele doua echipe se alergau pe harta, fara sa se poata omori unul pe altul. Daca Gigel joaca cu un elementalist specializat pe swiftness, , lasa-l sa fuga, nu il alerga pe toata harta ca nu rezolvi nimic, mergi si controlezi punctul si o sa se intoarca el la tine .
Pentru a raspunde la intrebarile pe care tin minte ca mi le puneam si eu la inceput, cred ca ar merita mentionate urmatoarele:
- Ressurectul este la intervale fixe, de cate 20 de secunde, singurul aspect relevant fiind momentul in care mori.
- Cappingul nu este influentat de numarul jucatorilor aflati pe obiectiv.
- Nu faci capping cat timp esti invizibil. Nu faci capping cat timp este un inamic pe obiectiv (chiar daca sunteti mai multi, chiar daca este in downstate)
- Primesti puncte pe kill doar dupa finish, nu pentru „doborarea” adversarului.
- Racial skills nu pot fi folosite in sPvP
- Unele skilluri sunt ajustate pentru sPvP, in sensul ca au alte cooldowns sau fac mai putin dmg ca in PvE (de ex. Confusion e redus la 50%)
-
Cu siguranta mai sunt multe de spus, sper insa ca este un inceput. Sunt nerabdator sa raspund la intrebari, in masura in care cunosc raspunsul. Personal joc Necromancer si Mesmer, despre care as putea da detalii specifice acestor clase.
Va astept in sPvP, care sunt convins ca o sa va placa, dupa ce o sa il intelegeti. Sper sa ne adunam suficienti incat sa putem face ceva organizat, echipe de turnee, etc.
P.S. Nu va lasati descurajati de thieful sau de warriorul ala care va omoara in 2 secunde prima data. Puneti ceva mai mult toughness pe voi, puneti macar un skill stunbreaker in bara si o sa fie mult mai bine Ei joaca sistemul totul sau nimic si daca nu va omoara in primele 2-3 secunde, pe urma nu prea mai au ce sa faca, toate skillurile fiind pe cooldown.
Rog pe cei cu experienta in sPvP sa vina cu completari si pe cei incepatori cu intrebari, sa incepem sa creem o baza de informatii utile pentru toata lumea.