Eu n-am postat nimic pana acum pentru ca inca nu inteleg foarte bine finalitatea efortului sau poate nu am inteles suficient de corect intentia, asa ca nu am dorit sa formulez opinii doar ca sa ma bag in seama. Ca sa clarific ce incertitudini am si cu rugamintea ca ceea ce scriu aici sa fie perceput strict ca opinie personala si tratata ca atare, incercati sa nu ma catalogati drept "party-crasher", sunt doar intrebari la care nu am reusit inca sa-mi raspund singur suficient de decisiv in alegere, here we go:
daca este baza de date a comunitatii, are sens Engleza sau ar fi mai potrivita Romana?
ne este utila o baza de date proprie despre itemele din joc ca sa justifice efortul vostru sau putem eventual contribui la efortul inceput deja de comunitatea iternationala GW2 pe wiki sau pe alte sites simiare cu baze de date similare (fie in Eng, fie in Ro, fie in amandoua)?
pentru a fi ceva util si functional, avem softist-ul cu skill, timp si chef sa faca un engine de scan in-game al itemelor sau chiar va ganditi sa stati cateva SUTE de ore sa scrieti la mana circa 200.000 de mobi, locatii, iteme de drop, vendori, crafteri si rewards de events / dungeons cu nume, stats, lvl, utilizare, domeniu, etc, etc?
stiind ca ANet nu accepta programe third-party (deci nici un eventual in-game scan-engine), are sens sa il faca cineva sau mai bine asteptam sa vedem daca apare un agreement intre
http://www.curse.com/ si ANet (asa cum au si cu Blizzard / Activision) ca sa putem lua de acolo add-ons sigure si agreate de ANet, inclusiv un in-game DB care se updateaza permanent singur (asta presupundand ca va apare un astfel de agreement)?
Ca sa explic de ce nu stiu inca de la ce capat sa abordez aceasta idee si mai ales finalitatea / utilitatea ei (
propunerea fiind foarte interesanta si generoasa dealtfel):
o baza de date pentru gaming nu are o utilitate foarte mare daca iti da doar o lista de iteme fara nicio relationare la geografia jocului si posibilitatea de obtinere, ci daca iti ofera pe langa informatiile basic ale itemului cel putin date statistice de provider (mob, boss, event, vendor, reward, crafting, etc), respawn, drop-rate si locatie.
in acest sens, un farm de 30 minute notat pe hartie, chiar daca este facut de 100 de persoane nu doar de 10 insi, este perfect insuficient, incomplet si unreliable pentru a face o statistica corecta privind tipul de loot si drop-rate-ul pe zona si clasa de mobi, sau rata reala si locatia de respawn pentru mobi si nodurile de minat / cules / taiat, traseul bossilor open-world si al eventurilor tip "escort".
pentru a face ceva util in domeniu, se utilizeaza in-game scan-engines care actualizeaza automat datele trimise tot automat de un numar destul de mare de useri care le folosesc. Abia dupa cateva saptamani bune de joc poti spune ca ai o valoare apropiata de realitate a drop-rate, traseului, etc. dupa ce mii de useri au trecut pe acolo facand acelasi lucru. Practic, daca nu ai acces la valorile limita ale functiei de "#random" setate la fiecare item dropat in joc sau nu utilizezi scan-engines instalate la un numar rezonabil de mare de jucatori, este imposibil sa faci o statistica corecta si utila. Chiar si cu un scan-engine si suficienti useri, dureaza ceva timp pana un item care are "those stats" si "that utility" trece din pozitia "unseen yet" in pozitia "drop-chance = 2 per cent from that mob", care mob il gasim in "that location", etc.
Personal, incurajez orice idee care aduce un plus de utilitate sau prestigiu comunitatii sau guildei. Ca idee comparativa, intrebati-l pe Markus cata munca este necesara ca sa faca o incadrare corecta si linking-ul adecvat intre time-line, context istoric, context geografic si geneza / evolutia caracterelor in baza de date de lore pe care au construit-o ei in GW1 si o extind in GW2. Ceea ce vreti voi sa faceti este incomensurabil mai dificil, si desi
sunt incantat de faptul ca avem alaturi prieteni dornici sa aduca plus-valoare, sunt in acelasi timp, fara intentia de a supara pe cineva, inca sceptic in reusita unui proiect de asa anvergura, daca se sprijina doar pe bunavointa a inca 10-15 prieteni in-game.
Just my opinion.
Cheers