Parerea mea este ca jocu-i praf, m-am asteptat la ceva mai decent, credeam si io ca o sa fie un joc in care organizarea sa fie la ordinea zilei, cu clanul, sa mergi...., unde tu sa ai un rol daca tot te joci o profesie, unde sa fie profesile utile in diferite chestii, nu asa cum sunt acuma ca toti merg la inghesuiala fara organizare..., au simplificat tot, eu cred ca au luat in vedere sugestile facute de jucatorii din aion, in care playerii se plageau de pvp-ul acela ordinar tip gank, la fel de slab si 1 vs 1 in care de fiecare data cand era un duel, looserul dadea rage quit pe chat, probabil au facut sistemu acesta de cacao ca sa nu-i faca pe oamenii sa se inerveze in pvp si sa nu se mai joace.., ca in aion multi si-au luat verde din cauza asta.., totusi in aion era tentativa aia de pve care cat de cat a mai tinut comunitatea..
Dificultate? ...dificultatea din GW1 a fost mult superioara.., trebuia sa-ti inveti profesia carecterului skilurile si zecile de combinatii posibile, fiecare combinatie pentru ceva specific.., si mai presus de toate era ca trebuia s-o faci cu un minim nivel de "skill", nu sa apesi ca berila sa te afli in treaba, stiai ca trebuie sa pui un hex pe target ca sa intre mai mult dps de la ranger sau de la ele, in GW1 aveai in gameplay un parcurs de facut in care erai dus, invartit prin misiuni, farmuri, in acelasi timp jocu era foarte variat din punct de vedere a gameplay-ului, cand a iesit Prophecies erau diverse sisteme de PVP, nu la gramada asa cum ii acuma, ... și mai presus de toate era chimica aia unica in care tu trebuia sa ai cat de cat habar de ceea ce faci si la ce foloseste skilu, nu numa sa apesi la nimereala.., astfel incat sa nu te faca sa te saturi de joc, trebuia sa inveti sa cooperezi cu alti jucatori, care nu a fost o optiune pentru tine ci o necesitate, am inteles ca sunt oameni la care le place sa joace singuri, sa mearga singuri.... Ei bine, ce vrei sa-ti spun, io n-as cumpara un MMO/RPG pentru a juca singur ca cucu, daca vreau sa joc singur, atunci cumpar o aventura epica, intru pe steam si gasesc sute de jocuri faine de un jucator, si ii dau maxim...
Skillurile, abilitatilea alea, arborele skilurilor, combourile, sincer dar nu le vad sensul, n-au legatura cu gameplayul, practic sunt inexistente, pe langa faptul ca apropae n-ai skilluri lol.., si asta asa-i, si din cate ai, sunt foarte putine utile, sunt zile cand io nu folosesc abilitatea de elita
, si cand ma bat folosesc trei skilluri de la arma, alea din dreapta sunt in caz de necesitate haha,......... wtf?
In GW1 pana lumea a inceput sa faca builduri, mai bine zis, pana au inceput sa apara buildurile publice, nu gaseai doua builduri la fel.., practic existau sute, poate mii de combinatii de builduri... sa nu zic milioane, dar daca te gandesti bine poti spune ca existau milioane de combinatii, si din atatea combinatii, existau probabil cateva zeci de combinatii care erau bune bune, si tu ca jucator aveai de unde alege pentru ca era variat, fiecare cu stilul lui particular isi facea buildu, dupa care il imbunatateai in timp dupa gust.. sau le faceai dupa zona in care te jucai, in gw2 poti sa-i faci o hemoragie la un elementalist de earth sau de fire cu burn, damage deala de foc
, toti inamicii sunt la fel.., ma refer la profesii ca le faci acelasi damage fara sa fie tinut cont ca tu esti warrior sau mesmer, ceva diferenta exista.., da sincer, n-are rost sa schimbi daca diferenta e asa mica, aici iara au gresit maxim..
Personal cred ca GW1 a fost mult mai bine facut, vreau sa spun ca a fost bine gandit, pe langa faptul ca erau foarte multe instante, dungeonuri..., jocul acesta este facut sa le fie cel mai usor posibil jucatorilor, cel putin pana acum asta da de inteles, pot sa dau o gramada de exemple, incepand de la cum e cu moartea, pana la cat de usor e sa gresesti si sa nu faci bine ceva, continuand pana la sistemul de skiluri care a fost facut super simplificat ca sa nu te faca sa-i manci nervii si doar apesi ca berila pe butoane, care buton ii mai aproape ala il apesi ca doar faci acelasi cacat de damage il faci haha, fara un pic de simt.., lucruri mici ca de exemplu sistemul de peti, ca sa vezi tu treaba, mascota din gw1 trebuia sa rezisti la mascota pana o hipnotizai sa fie dresata, dupa care trebuia sa cauti o zona buna unde s-o antrenezi ca sa-i urci lvl, si s-o faci sa fie cum vrei tu, agresiva, blanda, pasiva?? xD in GW2 totul se rezuma in F si ChopChopCho!! ChopChopCho!! dai n-ainte ca Berila, cum am mai spus, un joc facut pentru copii, ma face sa cred ca din managerii astia de la GW2, de la Arenanet intre timp din 2005 incoace si-au lasat nevestele gravide in timp ce ei jucau Heroes Ascent, au facut niste copii intre timp si a fost infulentati de copiii lor sa faca un joc asa de simplu, mai mult ca sigur, exact asa au facut si aia de la google, dupa ce s-au insurat au inceput sa vina cu propaganda de "baby sisters" hahah
Oricum.. reflectionand situatia..., n-am de ce sa fiu surprins, atat Aion cat si WoW, sa nu uitam compania Conan, Dungeones, etc, si restul, in ultimele lor vremuri au adoptat aceaiasi tendinta si au raportat cresteri in vanzari, faza e ca jocurile asa mor repede hehe, serverele raman goale, ei fac jocurile cum vrea o parte din comunitate si nu tin cont de ideile celor "din opozitie", si nu numai mmo-urile au inceput sa fie asa, aproape toate au aplicat aceiasi strategie, in hard mode incepi sa vezi ca e din ce in ce mai simplu.., dar niciodata nu am crezut sa ajunga mmorpgurile sa termine asa de rau..
De pvp nu ma apuc sa vorbesc prea mult ca numai comparat cu Gw1, atat gameplay-ul cat si strategia, probabil si continutul, as putea umple trei pagini de plangeri in care sa arat ce rau a fost facut PVP-ul in GW2, asa ca ma abtin...
De cheaturi nici nu mai vorbesc, dati un search pe youtube sa vedeti hackeri in Gw2, sau intrati pe forumu ala german de cheaturi, elitepvpers sau cum se numea, deja e full de cheateri in GW2, mai grav.
Este o vorba veche care niciodata nu da fail, daca iti iasa ceva bun o data, a doa oara ii fail 100%, noh asa au patit astia cu GW2, praf pvp-ul si pve-ul, macar daca o parte era atractiva la el, dar amandoua sunt facute fara cap, din experienta mea din ultimii 10 ani, m-am jucat aproape toate jocurile astea, cred ca GW2 este un experiment nereusit, pacat de el, slab managment o avut proiectul.