Idei de baza pentru a deveni mai bun in sPvP

Moderator: Pretender

Idei de baza pentru a deveni mai bun in sPvP

Mesajde Pretender » 17 Dec 2012, 17:13

Pe langa aspectele individuale, care tin de cum iti joci clasa, cum joaca coechipierii tai, ce combinatii de clase aveti, voi incerca, cu ajutorul vostru, sa facem o colectie de Tips&Tricks pentru sPvP, atat pentru maximizare puncte individuale intr-un meci, cat si pentru maximizare puncte intr-un turneu.
- controlarea obiectivelor este esentiala, sunt principala sursa de puncte intr-un meci. Atat castigarea lor, cat si apararea lor. Un obiectiv contested, dar care nu a fost inca neutralizat, continua sa aduca puncte echipei respective. Cat timp cel putin un membru al echipei in cauza se afla pe punct, acesta nu poate fi neutralizat. De aici deriva o multime de tactici in ceea ce priveste controlul obiectivelor. Neutralizarea punctelor este mult mai rapida (cred ca aproximativ 5 secunde) fata de capturarea efectiva (10-12 secunde cred). Un obiectiv neutru nu aduce puncte nimanui. Astfel incat, in loc sa pierzi timpul cu 3 oameni, incercand sa omori guardianul care este specializat sa faca un singur lucru - sa supravietuiasca, poti sa il "scoti" de pe punct, fie cu un CC gen fear, fie, mai sigur, cu un skill care da pushback. Daca reusesti sa faci lucru acesta pentru cateva secunde, ai neutralizat punctul, care poate fi mentinut neutru de un singur jucator care va sta acolo, fapt ce il va transforma pe guardianul bunker intr-un jucator mult mai putin util, pentru ca nu va reusi sa tina obiectivul pentru echipa sa, fiind cel mai probabil incapabil sa faca suficient dmg cat sa omoare pe cineva. Push-back-ul este un aspect foarte important in sPvP si de multe ori 'uitat' de jucatori care vor pur si simplu sa faca cat mai mult dmg. Acest pushback si alte cc-uri nu trebuie date insa la intamplare, ci trebuie sa observati daca respectivul are sau nu boon de stability, distortion, etc. care il face practic imun la aceste lucruri sau daca nu da, pur si simplu, dodge. Evident, lupta pe obiective este mult mai eficienta decat lupta pe drumuri, ajutand sa controlezi obiectivul sau cel putin sa impiedici controlarea sa de catre adversar. Ca sa nu mai spun ca pentru orice kill din zona unui obiectiv primesti bonus glory, lucru util mai ales in random matches. In random matches, este obisnuit sa vezi 8 oameni cum stau sa captureze un obiectiv, pentru a lua cele 10 pct. de glory aferente. Oricum, in turnee, acest lucru nu este practic, capturarea durand la fel de mult, astfel incat doar 1 jucator ramane pe un obiectiv necontestat, in timp ce restul se indreapta spre celelalte.

-omorarea adversarilor este un alt aspect evident important in sPvP. Doar uciderea lor definitiva genereaza puncte si un avantaj real pentru echipa ta. Este foarte important acel finish al adversarilor cazuti si respectiv 'recuperarea' coechipierilor. Chiar si un jucator aflat in downstate captureaza un obiectiv, lucru util de stiut pentru anumite clase, care au posibilitatea de a se 'muta' din downstate. Rally-ul este un aspect la fel de important, daca unul din jucatorii din echipa adversa, in care ai facut un minim de dmg, este ucis definitiv, toti cei care au tras anterior in el, aflati in downstate, se ridica. Acest lucru este deosebit de important in lupte de 5v5 de exemplu, cand sa spunem ca 3 de la o echipa si 2 de la cealalta se afla in downstate. Finalizarea unuia din cei 2 ii va ridica instant pe cei 3 coechipieri si balanta acelei batalii se schimba in mod esential. Astfel de decizii sunt pe moment, tin foarte mult de cunoasterea claselor adverse, de ce posibilitati au de a evita stomp-ul (fiecare clara are cel putin una, unele sunt single target, altele aoe, altele de evitare,etc). Garantarea finish-ului, acele surekills, pot fi realizate, in anumite conditii, de anumite clase (stealthstomp, stomp cu stability, distortion, etc.).De exemplu, cand ajungi la un obiectiv unde atat coechipierul cat si inamicul se afla in downstate si se lupta pentru a supravietui, trebuie sa decizi foarte repede ce este optim sa faci, daca sa iti ajuti colegul sa se ridice si apoi sa il termini pe celalalt sau, dimpotriva, sa incerci un stomp, stiind ca aliatul tau nu va muri intre timp si va lua rally. Aceste decizii sunt de moment, depind de la caz la caz si de evolutia ulterioara a evenimentelor (ex. se mai apropie si un inamic). Intreruperea de catre coechipieri a unui stomp este de asemenea importanta si duce la o supravietuire extinsa a unui player intins pe jos, permitand eventual un al doilea interrupt din partea sa si un eventual rezz.

- impartirea pe harta, crearea unor tactici este extrem de variata si tine foarte mult de cunoasterea claselor, a punctelor forte si respectiv slabe ale acestora, etc. Nu crec ca exista solutii universal valabile, orice "tactica" prestabilita, gen mergem cu 2 bunkeri si tinem 2 obiective tot meciul, deci castigam, sunt predispuse la contracarare. Pentru a "tine" acele puncte, trebuie intai sa le castigi, lucru care poate fi dificil daca nu ai suficient dmg (2 dintre playeri fiind extrem de defensivi). Jucatorii cu ceva experienta isi dau destul de repede seama cat de defensiv sau ofensiv ti-ai creat caracterul si vor fi vizate in primul rand caracterele "squishy", care pica repede, lasand la urma acel guardian, elementalist sau inginer care oricum doar ii zgarie. Iar acesta, chiar daca rezista ceva mai mult, nu are o sansa reala impotriva a 3-5 jucatori, care in cele din urma il vor dobori. Mobilitatea, abilitatea de a evita o lupta fara sanse reale (1v3 de ex) sunt alte aspecte importante care tin de fiecare si de care trebuie tinut cont atunci cand configurezi un caracter. Un caracter extrem de mobil, asa numitii roameri (thief, elementalist, inginer) pot crea usor o superioritate numerica atunci cand este nevoie, transformand o lupta 1v1, a carei final este incert, intr-un 2v1, cu final mult mai rapid si previzibil. De asemenea, trebuie tinut cont de faptul ca, intr-un turneu se joaca 5v5, astfel incat impartirea pe harta este foarte importanta. Daca 3 oameni stau si alearga pe harta dupa un elementalist, pe care de altfel nici nu au sanse foarte mari sa il prinda, inseamna ca restul de 2 coechipieri trebuie sa se lupte cu 4 inamici, sansele de a castiga fiind evident reduse.

Astea sunt primele chestii care mi-au venit in minte, cu siguranta mai sunt si altele si va astept pe toti cu idei constructive pentru a ne imbunatati sansele de a castiga meciuri. Cele mai multe sunt invatate din greseli, am pierdut destule turnee din astfel de motive aparent minore, dar care ajung uneori sa faca diferenta.
No matter how closely you examine the water, glucose, and electrolyte salts in the human brain, you can't find the point where these molecules became conscious.
Deepak Chopra
Avatar utilizator
Pretender
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2012, 10:46
Nume caracter: The True Pretender

Re: Idei de baza pentru a deveni mai bun in sPvP

Mesajde Valky » 17 Dec 2012, 18:25

Rog admin sa mute acest thread intr-o sectiune nou constituita denumita, de exemplu "SPvP - Guides, Tips& Tricks".
Be most excellent to each other and fear not this night, you will not go astray. Though shadows fall still the stars find their way.
Avatar utilizator
Valky
Centurion
 
Mesaje: 976
Membru din: 06 Feb 2012, 00:18
Zona de interes: World vs World


Înapoi la Structured PvP Events

cron
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator