A venit momentul să îți urmezi singur drumul în viață. Nici nu pot să cred cât de repede ai crescut în nivel. Parcă mai ieri aveai două niveluțe și te jucai cu săbiuța ta de lemn în nisip. Momentul e greu, dar am încredere în tine și știu că te vei descurca de minune în căutarea ta de glorie și grad în cafteală organizată.
Totuși, vreau să te ajut cu o serie de povețe care să îți folosească în încercarea ta de a ajunge cel mai grozav caftitor din câți au existat.
Ce e cafteala organizată?
Desigur, știi și tu că atunci când un flăcău ca tine ajunge la un anumit nivel și se satură de alergat prin Tyria făcând comisioane pentru diverși ciudați, vine momentul când trebuie să participi în cafteala organizată (Sau cum îi zic unii - sPvP).
În cafteala organizată, o echipa de flăcăi se iau la trântă cu o altă echipă de flăcăi și ăl de căștigă va primi glorie. Acu, drept vorbind și ăl de pierde primește glorie, important e să participi, da parcă e mai fain să fi ăl de câștigă.
Oricum fiul meu, pentru a fi un câștigător trebuie să ști întâi unde te lupți. Momental caftelile astea organizate au loc în patru poienițe pregătite special, fiecare cu șpilul ei. Citez dintr-un clasic în viață, Rassallah Valahul (cu inspirație din Letopisețul Guildwars http://wiki.guildwars2.com):
Toate hartile de sPvP de pana acum (4 la numar) sunt construite pe ideea de capturare de zone strategice de pe harta. In total sunt trei astfel de zone strategice, una centrala si doua laterale, sau secundare. Fiecare astfel de zona strategica ce a fost capturata, da un punct la 2 secunde. Astfel daca tii o zona timp de un minut castigi 30 de puncte. Ca sa castige meciul, o echipa trebuie sa adune un total de 500 de puncte.
Puncte mai pot fi castigate si din omorarea unui adversar, caz in care echipa ta primeste 5 puncte.
Pe langa cele trei zone strategice, fiecare harta are un mecanism propriu, care iti poate oferi o serie de avantaje.
Tinand cont ca zona strategica din mijloc ofera intotdeauna acces rapid la oricare din cele doua zone laterale, personal consider ca este cel mai important punct al hartii, necesar a fi tinut de grosul echipei (3 - 4 oameni). Pe langa echipa principala, este necesar, datorita numarului de obiective si unul sau doi runneri, capabili sa castige lupte 1v1, care sa captureze incontinuu punctele adversarului si alte obiective strategice de pe harta. Strategia 5 oameni alergand in toate directiile imediat dupa capturarea unui punct, poate sa duca la pierderea partidei, daca echipa adversa invata sa ocoleasca grosul si sa captureze punctele nepazite.
Scopul ar trebui sa fie mentinerea constanta a doua din cele trei puncte strategice sub control propriu. In afara de cazul in care echipa adversa e tolomaca rau, trei puncte capturate pare imposibil. De aceea, un runner ar putea sa fie util prin faptul ca va ocoli in permanenta batalia principala pentru a captura punctele adversarului nepazite sau 1v1.
Padurea din Nifhiel (Forest of Nifhiel):
In Forest of Nifhiel spilul consta in cei doi monstri care, daca sunt omorati, dau 25 de puncte si un buff pe termen scurt ce da +50 la toate stat-urile pentru fiecare membru al echipei. Numarul de puncte este egal cu un punct capturat si tinut timp de 50 de secunde, deci nu poate fi ignorat. Din fericire, monstrii pot fi ucisi solo de catre un runner construit pentru asta. Aici smecheria consta in cat de repede poate runnerul sa ii omoare, pentru a nu fi tinut prea mult timp din capturarea punctelor. Acesti monstri reapar la 3 minute dupa ce sunt omorati. Ca strategie, daca se foloseste un runner pentru a omora monstrii, atunci e bine sa omoare pentru prima oara monstrul propriu la 1-2 minute dupa ce adversarii omoara monstrul lor. Astfel se evita aparitia simultana a monstrilor si runnerul poate in acest fel sa se ocupe pe rand de amandoi monstrii.
Ca tip, in Hall of Memories, coltul din dreapta jos, poate fi gasit Svanir pentru a testa diverite builduri menite sa il pice rapid.
Locatia centrala, the Keep, ofera acces rapid catre toate zonele strategice, inclusiv cei doi monstri fiind astfel obiectivul major al hartii. De aceea ar trebui sa fie ocupata in permanenta de grosul echipei, fiind deplasati 1-2 playeri pentru a asigura superioritatea sau egalitatea in locatiile laterale dupa caz, urmand sa se intoarca in centru. Daca 1-2 playeri nu pot asigura superioritate intr-o parte, deoarece intreaga echipa adversa se afla acolo, atunci vor pleca in cealalta parte, care sigur a ramas descoperita.
Distantele pe aceasta harta sunt foarte mici fata de alte harti de spvp, lucru ce trebuie luat in calcul in elaborarea strategiilor.
Continui cu celelalte harti foarte curand...