Urmatoarele features, sau sisteme care sunt in GW2 le-am regasit in alte MMORPG-uri recente ..
Nu arunc cu flameuri, dar poate le este de folos celor care inca nau avut timp sa vada/citeasca/joace GW2
Warhammer online
- mass pvp persistent area + gain xp from pvp + conquer fortresses + rewards.
Diferenta e ca in warhammer se bateau cele 2 factiuni, aici e o singura zona mare, unde se bat 3 servere, si guildurile au o mai mare implicare (in war era totul zerg spam). Bottom line poti sa cresti doar cu PVP. (In war parca erau 2 xp bars, numai tin minte exact).
- public quests Sistemul asta e "imprumutat" cu totul, inca nu am jucat GW2 dar din videouri este identic, pana si cufarul de la final din mijloc. GW2 foloseste aproape exclusiv acest sistem, in locul Q normale, si astfel au diversificat si paleta, evenimentele par mai cool si challenging.
Marea diferenta este scalabilitatea ! In war nu exista, daca nu erau destui nu facea nimeni questul. La reward este la fel (3 nivele gold, silver, bronze care dau 3 tipuri de reward, xp puncte etc)
Star trek online
- Space and ground combats. In GW2 exista water combat (din ceam vazut doar vreo 10-20% din content va fi pe acolo), in STO proportia era mai mare (cred ca vreo 30-40% ground).
- Captains log - Un sistem mult mai complex este in GW2, unde tine minte cam tot ceai facut prin lume, au zis ca vor avea si alte efecte asupra viitoarelor interactiuni/questuri etc. Aici face parte din "Personal story", care sper sa poata fi vazut si pe website (un fel de profil online).
- Dodge/strafe/hide to evade - In gw2 se pune mai mult accent aici + miscarile de evade sunt limitate de un "stamina bar", ca alergatul in STO
- Switch weapons - Si in STO puteai sa iti prestabilesti 2 arme inainte de battle, numai ca fiecare avea doar cate 2 skiluri speciale, aici sunt mai multe (intre 2 si 5 daca nu ma insel, 2 la thief, 3 de obicei pt mana stanga, 2 pentru dreapta). Cel mai bine era in STO sa schimbi mereu armele intre ele pentru a profita de cooldownul la skilurile secundare.
- Clase - Alt trio dar similar cu cel din STO, in loc de cele 3 clase din STO, in GW2 sunt support/damage/control, si fiecare profesie poate face un build pe cel putin 1 rol
- Aici ar mai fi sistemul de crafting, diferenta este ca in GW2 au impartit punctele dobandite din crafting pe categorii (in STO orice tip de item craftai, punctele erau in acelasi "pool"), fiecare char poate tine activ doar 2 "meserii" (suna ca wow).
Cel mai bun lucru este faptul ca meseriile le poti schimba oricand fara sa pierzi experienta (level de expertiza) intre ele (dar platesti gold). Deci da, teoretic oricine poate crafta orice oricand.
Din pacate STO a pierdut ca si GW1 facand jocul instantiat, are foarte multe plusuri, lore puternic,gameplay,atmosfera etc...dar degeaba e bun daca esti in MMO single player
Pentru mine, GW2 a adunat cele mai bune idei din toate RPG-urile si MMORPG-urile bune, deci nu are cum sa dea fail.
Pana si sistemul de waypoints imi aduce aminte de D2 cum sa nu il iubesti ?