Sa nu credeti ca sunt pro gear based games. Chiar deloc. E unul din motivele pentru care mi-a placut GW1, desi nu am fost cine stie ce competitive player.
Vroiam doar sa mentionez faptul ca gear > skill este o chestie un pic abuzata de multa lume ce vrea de fapt sa ascunda lipsa de abilitati dand vina pe faptul ca echipamentul creaza dezechilibre.
Cum ziceam mai devreme, ca echipamentul sa insemne intr-adevar ceva ar fi ca cei doi playeri sa aiba abilitati similare, conditii de joc similare si abia apoi sa zicem ca intra gear-ul in discutie.
Problema e ca rezultatul unei lupte poate fi influentat de atat de multi factori incat echipamentul are doar un mic rol in chestia asta (cel putin in jocurile ce le-am jucat eu, gen Aion, de ex). Ca WoW o fi dezechilibrat si un player bine echipat poate sa one shot un altul (de acelasi nivel) este alta poveste. Si in Aion se mai putea face chestia asta, dar in general existau si countere si practic depindea de abilitatea celuilalt sa supravietuiasca.
In Aion, de exemplu, totul depindea de fapt de abilitatea playerilor, de battle field awareness, sa stii ce player advers te are in target, sa ai activata optiunea de a vedea ce skill-uri casteaza adversarul, sa nu iti folosesti coold down-urile aiurea, etc.
De exemplu, Sorcerer-ul avea un fel de elite skill (se folosea cu DP - divine power) care putea sa omoare un squishie dintr-o lovitura teoretic (mai ales daca nu avea echipament de PvP sa aiba damage reduction). Cu toate astea insa, cam toate clasele aveau counter, de ex Ranger-ul avea Focused Evasion care nega acest skill total. Asasin-ul avea si el un skil. Casterii aveau un shield ce nega partial damage, si asa mai departe.
Totul de fapt depindea de abilitatea de a-ti alege target-ul astfel incat sa te asiguri ca skill-ul va lovi (de ex sa urmaresti un Ranger si sa-l lovesti dupa ce si-a folosit Focused Evasion pe alt skill) sau de partea cealalta sa vezi cine te are in target si sa ii urmaresti skill-urile pentru a te proteja la momentul oportun.
De ex, cu un Ranger imbracat in echipament de PvE am omorit un Ranger cu echipament full PvP. Random factor a fost mai puternic (cine da crit-uri, cine loveste cu stun shot primul, etc). La fel am luptat cu un Gladiator cu juma de echipament de PvP vs un Ranger fully geared. A fost o lupta lunga in care pana la urma a contat faptul ca am avut potiuni sa ma heal mai mult decat el si nu l-am lasat sa fuga. Daca mi-as fi folosit cooldown-urile aiurea nu puteam sa ii dau snare sau knock down cand trebuia ca sa il bat.
Sunt multe alte exemple pe care le pot da cand skill > gear in Aion, care a fost un joc bazat foarte mult pe gear. De exemplu, in World PvP era mai important sa ai o alianta care focusa un target foarte bine (leaderul aliantei de 24 de player era cel ce marca target-urile si le striga pe vent). Cand iei 20.000 damage pe secunda la o viata de 10.000 sa zicem, chiar cu 10-20% damage reduction de la echipamentul de PvP, diferenta nu mai conteaza. Dar e vorba de focused damage, adica group skill pana la urma.
Daca stai sa analizezi corect si onest, o sa vezi ca in majoritatea cazurilor e mai degraba skill-ul problema, nu gear-ul. Si nah, urmarind comportamentul userilor pe forumuri de jocuri de ceva ani de zile, pot sa-ti spun sincer ca parerea mea este ca majoritatea celor ce dau vina pe gear de fapt nu sunt suficienti de buni cat sa poata anula bonusurile date de echipament unui adversar.
Si mie mi se intampla sa dau vina pe echipament de multe ori cand iau bataie
sau sa dam vina pe build cand jucam GvG in GW1
. Desi de cele mai multe ori este vorba de modul in care joaca echipa, nu de build in sine.