Black-farming-ul [care include gold-farming, power-leveling, accounts / items (illegal) selling] este o plaga mult mai serioasa in jocuri decat realizeaza jucatorii, iar companiile producatoare au destul de frecvent conferinte de lucru interne si sesiuni comune de informare si in circuit inchis pe tema asta, nu discutii la cafea. Cat timp se pot utiliza proxy si un numar virtual infinit de trial accounts, greu de pus pe "ignore" si greu tare de banat, au incercat companii mari sa elimine problema asta suparatoare din jocuri si n-au reusit.
Daca vanzarea de black-items poate fi reglata prin economia jocului, din pacate, gold-farming-ul si power-leveling-ul nu au absolut nicio legatura cu economia jocului si valoarea itemelor din shop, deoarece:
- cuantumul de gold necesar / vandut se scaleaza proportional pentru jucatorul consumator / farmer raportat la dificultatea obtinerii lui. Un exemplu aleator: Daca poti obtine la un playing-rate normal 1 gold in 10 zile, farmerul il obtine in 5 zile si vei cumpara 1 gold cu XX centi. Daca poti obtine in joc 1 gold intr-o zi, farmerul il obtine in 12 ore si vei cumpara de data asta 10 gold cu aceiasi XX centi. Iar la viteza / strategia de farming se adauga si conturile hacked.
intotdeauna vor exista jucatori care vor dori sa aiba mai repede / mai mult decat le permite timpul de level sau ranking / economia jocului si farmeri care sa acopere "cererea" pietei.
- ne place sau nu, black-farming-ul exista si este o industrie underground mult prea profitabila si extrem de bine organizata, toti vorbesc de farmerii chinezi si nici nu se gandesc cati romani de exemplu se ocupa de fapt cu asa ceva si de multe ori nici nu-ti dai seama ca aproape o treime din itemele vandute la market sunt puse de farmeri, nu de guildies.
Singura modalitate de a elimina black-farming-ul este, exact ca in cazul drogurilor sau prostitutiei, fie sa-l legalizezi, fie sa nu ai deloc consumatori, ambele variante fiind ori dificil ori imposibil de implementat.
P.S. - sper ca nu supar pe nimeni ca am deschis acest topic, dar am un feeling ca o sa ne reamintim despre el la aproximativ 4 luni dupa lansare.