Concluziile mele nu sunt diferite de ceea ce constatasem deja in saptamanile anterioare:
avem nevoie de mult mai multi membrii ai guildei online, daca lumea doreste sa aplicam o strategie cu obiective mai serioase. Multi intrebau "cand mergem sa cucerim keep-ul X", in conditiile in care noi, impreuna cu alti vreo 50 de jucatori straini, nu puteam controla intotdeauna eficient 5 obiective mici simultan (3 supply-camps, 1 tower si 1 bridge care era punct obligatoriu de trecere cu doliaks pentru 2 towers).
am vazut si cativa participanti care stateau sa mineze cand ceilalti de langa ei erau in down-state si nu este okay, sper sa fi fost doar o scapare temporara.
cand anunti ca esti atacat, spune doar "Locatia - under attack, 5 insi sau atac masiv" sau ceva similar. Daca nu spui unde si cum, anunti degeaba, nu stie nimeni pe de rost unde esti.
orice obiectiv cucerit si neaparat corespunzator inseamna logistica si timp pierdute aiurea. Zerg-ul este complet ineficient pe harti mari, pentru ca nu ai timp suficient sa faci bucla de continuitate, sa revii intr-un timp suficient de scurt la toate obiectivele luate anterior. In plus, nimeni nu are timp sa stea in modul map permanent, ca sa anunte tot timpul ce obiective sunt in conflict. Un camp sau tower, odata cucerit, trebuie upgradat la maxim pentru defense, construite arrow-carts pe punctele inalte din zona intrarilor catre camp (din fiecare 3 camps care aprovizioneaza un tower sau keep, doua au choke-points la intrare, adica doar pe acolo poate veni cel care ataca, printr-o zona ingusta, care poate fi aparata de 10 insi cu 5-6 arrow-carts fara probleme. Cel care nu are choke-point trebuie aparat in sistem circular si trebuie sa aiba mai multi oameni in aparare. Daca nu aperi ce ai cucerit, o sa repeti figura "ocupat-pierdut-ooupat" ore intregi, cheltuind bani si timp de pomana. Sigur ca atunci cand ai o mana de oameni, este o irosire de resurse sa lasi jucatori in defense si aici revin la ce spun de mai mult timp: daca vrei sa domini in W3, ai nevoie de BIG NUMBERS, adica de multi oameni. Pana in momentul in care intram cu echipe insumand 100 - 150 de insi in W3, organizate pe task-uri clare, nimeni nu ar trebui sa aiba pretentia de a ocupa si mai ales de a controla jumatate de harta.
regula numarul 1 in orice confruntare este sa tai liniile de de aprovizionare si posibilitatile de comunicare ale inamicului, apoi sa-l asediezi pana se preda singur sau este suficient de slabit ca sa-l poti cuceri, lucru valabil si in W3. Abia dupa ce ocupi si controlezi toate supply-camps de la care vin doliaks catre un obiectiv, poti sa te gandesti sa ataci obiectivul, pentru ca cel aflat in aparare nu mai poate repara zidurile, portile sau armele construite deja si nu mai poate construi nimic cu blue-prints, fiind destul de usor de luat cu un numar suficient de oameni.
cand stai in apararea unui obiectiv, respingi atacul si atat, nu incepe sa faci chasing pe jumatate de harta dupa cei 6-10 supravietuitori, pentru ca lasi si obiectivul neaparat si intri si in ambuscada. De asemenea, daca esti in inferioritate numerica, nu iesi afara din obiectiv, ai sa mori degeaba si ai ceva de mers pe jos, timp in care nu faci nimic util.
cand ataci un obiectiv, distruge intai defense de pe ziduri (tunuri, carts, baliste, arcasi) si abia dupa aceea repede-te la poarta, acoperit de AOE. Daca cei din obiectiv sunt superiori ca numar, renunta temporar la obiectiv, chiar daca ei raman sau ies din obiectiv, este acelasi timp pierdut.
cativa dintre participanti l-au intrebat nedumeriti pe Ax de ce ne trebuie echipe de scouting sau de ce trebuie sa stai sa imbatranesti langa un doliak. Ca sa configurezi echipele intr-un W3 in care sa domini si sa ai succes in controlul unei portiuni cat mai mari de harta, in conditiile in care harta este IMENSA, structura ar trebui sa fie cam asa:
- iti trebuie 2-3 echipe de scouting cu boost de speed si skill de evade pentru a vedea rapid si a transmite informatii din teren, ca sa permita commanderilor luarea unor decizii pe baza unor realitati, nu doar pe baza intuitiei. Poate un obiectiv important ocupat de inamic ramane complet neaparat, poate se apropie un atac masiv sau unul surpriza de obiectivul pe care-l aperi, poate
- iti trebuie 6-9 echipe de escorta pentru supplies, cu boost de speed pentru party, ca sa protejeze si sa mareasca viteza la doliaks.
- iti trebuie 1 echipa de manevra care sa dezinformeze mereu inamicul, atacand (cu un numar suficient de mare de jucatori pentru a fi credibil) alte obiective decat cele pe care cu adevarat vrei sa le ocupi, sa-l determini sa se apere acolo si sa nu-si concentreze oamenii acolo unde vrei sa-l ataci de fapt.
- trebuie 1 echipa de "interventie" suficient de mare care sa se poata deplasa rapid la un obiectiv aparat de tine care este atacat sau ca sa intareasca forta principala care ataca deja un obiectiv.
- trebuie cate 1 echipa de defense suficient de eficienta pentru fiecare obiectiv ocupat de tine. Abia dupa ce ai impins inamicul catre extremitatea hartii, poti spera ca acele supply-camps nu vor fi atacate de forte mari si pot rezista doar cu upgrades de defense facute la guards / ziduri suficient timp ca sa iti permita sa reactionezi cu echipa de interventie.
- si evident trebuie 2 echipe de atac mari, cu suficienti oameni ca sa poti lua RAPID un obiectiv. Daca te duci ca sa stai 30 de minute acolo, sa fii sigur ca inamicul vine si el cu intariri.
trebuie sa donam bani in banca guildei ca sa cumparam vreo 3 Commander`s Book (100 gold bucata), pentru a permite celor care fac lead in battleground sa se coordoneze mai usor, sa-i putem vedea rapid pe harta si sa avem echipe suficient de mari, nu 5-men parties. De asemenea, sa nu uitam ca acele upgrades la orice obiectiv costa mult. Este suficient ca cel care face upgrade cheltuieste din kharma lui, nu este normal sa dea si din banii lui, razboiul este un efort colectiv al guildei.
nu toti au respectat solicitarea de a avea fiecare in inventory 1 flame-ram si 1 arrow-cart, din fericire am avut participanti care au compensat si pentru ceilalti investind mai mult in battleground. Si da, Loa are dreptate, unii participanti interveneau pe TS ca sa spuna cat de artistic au murit, sau ca sa-i auzim pisica in back-ground sau ca sa intrebe "cand mergem sa ocupam un keep ?"
avand in vedere ca am fost online in W3 doar vreo 40-45 de insi, consider ca a mers destul de bine si am luat / mentinut la un nivel acceptabil cateva obiective, chiar daca nu majore, dar suficient pentru a fi un ghimpe in coasta serverului pe harta caruia ne-am dus, avand in vedere ca ne bateam de multe ori simultan cu ambele servere concurente pe aceleasi obiective.
personal, multumesc tuturor care nu au uitat ca orientarea principala a guildei este catre massive PvP si care au intrat online alaturi de echipa in W3, pentru faptul ca au raspuns solicitarii si pentru ca majoritatea au urmat cu rabdare precizarile commanderilor.
da, a fost fun, am ramas in W3 cu placere pana la 3 dimineata, chiar daca mai eram doar 14 insi din guild acolo, sper sa reeditam cat mai curand eventul si mai ales sa vina mai multa lume in W3, inclusiv cei care n-au fost niciodata.
Cheers