Învățăturile Doctorului Aumadoare către fiul său Numaida

Moderator: Pretender

Reguli forum
Atenție! Când scrieți un subiect, vă rugăm să respectați următoarele reguli de numire: Utilizați etichete la începutul redactării subiectului!
Ex: Doresc să scriu despre un build, prin urmare subiectul se va numi [Build] GS Warrior. Alte exemple: [Ghid] Turneuri platite, etc

Învățăturile Doctorului Aumadoare către fiul său Numaida

Mesajde rassallah » 29 Aug 2012, 10:18

Dragul meu fiu,
A venit momentul să îți urmezi singur drumul în viață. Nici nu pot să cred cât de repede ai crescut în nivel. Parcă mai ieri aveai două niveluțe și te jucai cu săbiuța ta de lemn în nisip. Momentul e greu, dar am încredere în tine și știu că te vei descurca de minune în căutarea ta de glorie și grad în cafteală organizată.
Totuși, vreau să te ajut cu o serie de povețe care să îți folosească în încercarea ta de a ajunge cel mai grozav caftitor din câți au existat.

Ce e cafteala organizată?
Desigur, știi și tu că atunci când un flăcău ca tine ajunge la un anumit nivel și se satură de alergat prin Tyria făcând comisioane pentru diverși ciudați, vine momentul când trebuie să participi în cafteala organizată (Sau cum îi zic unii - sPvP).
În cafteala organizată, o echipa de flăcăi se iau la trântă cu o altă echipă de flăcăi și ăl de căștigă va primi glorie. Acu, drept vorbind și ăl de pierde primește glorie, important e să participi, da parcă e mai fain să fi ăl de câștigă.
Oricum fiul meu, pentru a fi un câștigător trebuie să ști întâi unde te lupți. Momental caftelile astea organizate au loc în patru poienițe pregătite special, fiecare cu șpilul ei. Citez dintr-un clasic în viață, Rassallah Valahul (cu inspirație din Letopisețul Guildwars http://wiki.guildwars2.com):

Toate hartile de sPvP de pana acum (4 la numar) sunt construite pe ideea de capturare de zone strategice de pe harta. In total sunt trei astfel de zone strategice, una centrala si doua laterale, sau secundare. Fiecare astfel de zona strategica ce a fost capturata, da un punct la 2 secunde. Astfel daca tii o zona timp de un minut castigi 30 de puncte. Ca sa castige meciul, o echipa trebuie sa adune un total de 500 de puncte.

Puncte mai pot fi castigate si din omorarea unui adversar, caz in care echipa ta primeste 5 puncte.

Pe langa cele trei zone strategice, fiecare harta are un mecanism propriu, care iti poate oferi o serie de avantaje.

Tinand cont ca zona strategica din mijloc ofera intotdeauna acces rapid la oricare din cele doua zone laterale, personal consider ca este cel mai important punct al hartii, necesar a fi tinut de grosul echipei (3 - 4 oameni). Pe langa echipa principala, este necesar, datorita numarului de obiective si unul sau doi runneri, capabili sa castige lupte 1v1, care sa captureze incontinuu punctele adversarului si alte obiective strategice de pe harta. Strategia 5 oameni alergand in toate directiile imediat dupa capturarea unui punct, poate sa duca la pierderea partidei, daca echipa adversa invata sa ocoleasca grosul si sa captureze punctele nepazite.

Scopul ar trebui sa fie mentinerea constanta a doua din cele trei puncte strategice sub control propriu. In afara de cazul in care echipa adversa e tolomaca rau, trei puncte capturate pare imposibil. De aceea, un runner ar putea sa fie util prin faptul ca va ocoli in permanenta batalia principala pentru a captura punctele adversarului nepazite sau 1v1.


Padurea din Nifhiel (Forest of Nifhiel):
Imagine


In Forest of Nifhiel spilul consta in cei doi monstri care, daca sunt omorati, dau 25 de puncte si un buff pe termen scurt ce da +50 la toate stat-urile pentru fiecare membru al echipei. Numarul de puncte este egal cu un punct capturat si tinut timp de 50 de secunde, deci nu poate fi ignorat. Din fericire, monstrii pot fi ucisi solo de catre un runner construit pentru asta. Aici smecheria consta in cat de repede poate runnerul sa ii omoare, pentru a nu fi tinut prea mult timp din capturarea punctelor. Acesti monstri reapar la 3 minute dupa ce sunt omorati. Ca strategie, daca se foloseste un runner pentru a omora monstrii, atunci e bine sa omoare pentru prima oara monstrul propriu la 1-2 minute dupa ce adversarii omoara monstrul lor. Astfel se evita aparitia simultana a monstrilor si runnerul poate in acest fel sa se ocupe pe rand de amandoi monstrii.

Ca tip, in Hall of Memories, coltul din dreapta jos, poate fi gasit Svanir pentru a testa diverite builduri menite sa il pice rapid.

Locatia centrala, the Keep, ofera acces rapid catre toate zonele strategice, inclusiv cei doi monstri fiind astfel obiectivul major al hartii. De aceea ar trebui sa fie ocupata in permanenta de grosul echipei, fiind deplasati 1-2 playeri pentru a asigura superioritatea sau egalitatea in locatiile laterale dupa caz, urmand sa se intoarca in centru. Daca 1-2 playeri nu pot asigura superioritate intr-o parte, deoarece intreaga echipa adversa se afla acolo, atunci vor pleca in cealalta parte, care sigur a ramas descoperita.

Distantele pe aceasta harta sunt foarte mici fata de alte harti de spvp, lucru ce trebuie luat in calcul in elaborarea strategiilor.

Continui cu celelalte harti foarte curand...
Avatar utilizator
rassallah
Gladium
 
Mesaje: 33
Membru din: 05 Noi 2011, 20:32
Nume caracter: Doctorul Aumadoare

Re: Învățăturile Doctorului Aumadoare către fiul său Numaida

Mesajde rassallah » 29 Aug 2012, 12:26

Iubesc butonul de edit :(

Legacy of the Foefire
Imagine


Inspirata din vechiul mod GvG, harta are ca mecanism special cate o baza ce contine un Guild Lord si ceva NPC-uri (2 ranged si doi melee). In baza se poate ajunge dupa spargerea portilor, daca este ucis Guild Lord-ul advers, echipa primeste 100 de puncte. Guild Lordul nu apare din nou odata ce a fost omorat.

Guild-Lordul si NPC-ii nu sunt la fel de periculosi ca predecesorii lor din GW1, putand fi ucisi de o echipa de doi oameni fara probleme (atata timp cat nu exista aparatori). Sau pot fi ucisi de un jucator in timp, pe rand (runnerul care intre doua capturari mai trece sa capaceasca un npc).

100 de puncte reprezinta 20% din totalul necesar si poate fi echivalat cu capturarea unui punct si tinerea acestuia timp de 3 minute si 20 de secunde, fapt pentru care trebuie considerat din start ca un obiectiv major, atat in atac cat si in aparare.

Din nou, in lobby poate fi gasita o echipa completa de Lord + NPC in coltul din dreapta jos pentru a testa diverse builduri.

Ca intindere, harta este sensibil mai mare decat Forest of Nifhiel, distantele fiind mai greu de parcurs (ceea ce avantajeaza caracterele mobile). De asemenea, adversarii sunt anuntati in momentul in care baza este atacata (inca de la poarta) ceea ce poate crea confuzie sau deplasa forte in vederea apararii acesteia.

Battle of Kyhlo
Imagine

In Batalia pentru Kyhlo fiecare echipa are acces la o catapulta cu care poate bombarda trei sferturi din harta. O lovitura de catapulta da mult damage inamicilor si le da si knockdown. Aliatii loviti nu simt nimic, ca prin magie... Acest lucru face ca acea catapulta sa poata castiga o lupta in inferioritate. Ca acest lucru sa fie posibil insa, cel care utilizeaza catapulta trebuie sa aiba experienta cu aceasta, antrenandu-se inainte pentru a sti exact incotro trebuie sa fie orientata si cata putere sa i se aplice pentru a nimeri fiecare dintre cele 3 puncte strategice si de asemenea sa se coordoneze prin voce pentru ca fiecare lovitura sa conteze. Desi exista catapulte pentru anrenament in lobby, e mai bine ca cel ce se antreneaza sa intre pe un server gol pentru a identifica exact directia si puterea necesara pentru a lovi fiecare punct. In principiu nu exista alti factori care sa influenteze proiectilele (vant, random etc.) dar nu sunt 100% sigur.

De asemenea, echipa ce decide sa foloseasca catapulta trebuie sa traga toate luptele catre punctele strategice pentru ca, catapultorului (sic) sa ii fie mai usor sa nimereasca.

Parerea personala e ca un jucator care sta pe catapulta si loveste precis e mai valoros acolo decat daca ar participa direct in batalie.

Pe de alta parte catapultele pot fi distruse pentru a scapa de amenintarea lor. O catapulta distrusa poate fi reparata de adversari folosind un repair kit gasit pe harta.

Din cauza catapultei nu cred ca e foarte viabila o strategie 4-1 sau 3-1-1 ci mai curand doua echipe de cate 2 jucatori care sa captureze sustinuti de cel de la catapulta.

Raid on the Capricorn
Imagine


O harta semiacvatica, are ca mecanism special punctul central subacvatic care este pazit de o ceata de rechini periculosi. O data capturat, rechinii devin aliati, atacand doar inamicii. Rechinii sunt destul de periculosi si au un respawn rapid, astfel incat nu cred ca este o strategie solida sa incerci sa elimini toti rechinii. Datorita acelori rechini punctul central poate fi foarte usor pazit de un singur jucator versus 2.
O strategie in cazul acesta, e ca un jucator sa ia aggro pe toti rechinii in timp ce altul se lupta cu adversarul pentru punct.

Daca nu exista aparare la punct, un jucator poate captura facand kiting in cerc cu acei rechini pana captureaza punctul. In principiu orice jucator poate face acest lucru, nu trebuie sa fie un build special pentru asta.

In sudul hartii este un tun ce poate fi folosit impreuna cu ghiulele gasite pe vaporul din centru. De asemenea, ghiulelele aruncate in adversari pot da knock-down.

Harta este extrem de mica, fiind foarte usor sa ajungi dintr-o parte in alta, insa partea acvatica necesita o buna stapanire a armelor din dotare (a celor subacvatice).

Continui cu alte idei pe masura ce imi vin.
Avatar utilizator
rassallah
Gladium
 
Mesaje: 33
Membru din: 05 Noi 2011, 20:32
Nume caracter: Doctorul Aumadoare

Re: Învățăturile Doctorului Aumadoare către fiul său Numaida

Mesajde Googsy » 29 Aug 2012, 15:23

Super tare! Merci! Acum ramane de incercat! :)
Imagine
Love me or hate me! I don't care. Your end is the same!
Avatar utilizator
Googsy
Gladium
 
Mesaje: 78
Membru din: 16 Oct 2011, 11:12
Nume caracter: Holly Fire Rain


Înapoi la Structured PvP

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator