Tudy scrie:
Până la urmă, mi se pare oarecum inutil să dezbatem aspecte tehnice de genul arhitecturilor distribuite dintr-un MMO atât timp cât avem probleme în a conștientiza diferența dintre
un router și
conceptul de Internet routing.
COMPARÁȚIE, comparații, s. f.
1. Examinare a două sau a mai multor lucruri, ființe sau fenomene, făcută cu scopul de a se stabili asemănările și deosebirile dintre ele.
2. Figură de stil care constă în alăturarea a două obiecte, persoane, acțiuni etc. pe baza unor însușiri comune.Nu cred ca am probleme de intelegere a diferentei dintre router si internet routing ci am folosit o figura de stil perfect corecta din punct de vedere gramatical. Am facut o comapratie intre un obiect - zid - si un alt obiect - router. Nu as fi putut sa fac comapratia intre un obiect si un proces pentru ca nu fac parte din aceeasi categorie. Dar, ma rog, fiecare intelege ce vrea si cum vrea
In plus, A--Net nu a vorbit niciodata de zone restriction privind gameplay-ul ci doar de zone restriction pentru purchase-uri.
Nici in acest articol
https://www.guildwars2.com/en/news/a-world-of-choice-the-regions-of-guild-wars-2nu apare mentionat acest lucru:
Citat:
Here at ArenaNet, we’ve always held that you should be able to play with your friends, whether they’re next door or a continent away.
[...]
By default, we display the worlds that are hosted in your regional data center, but you will be able to select a home world from either region at this time. So, for example, if you are a European player who prefers to play on the North American worlds, you’re free to do so.
At launch, players will be able to transfer between worlds freely. However, once server populations have largely settled and stabilized, world transfers will be restricted to once a week and cost a variable amount of gems based on the population of the world being transferred to.
In time, we’ll also introduce free “guesting,” which will allow players to visit other worlds as guests as long as they have friends on those worlds. This feature will be free, but guest players will not be able to enter World vs. World, and the Power of the Mists bonuses from their home world will continue to apply to their characters.
Daca ar fi fost baieti destepti, nu ar fi numit datacenter-urile America si Europa ci le-ar fi dat un nume generic gen Zolean si Golean care ar fi fost alese in prima faza de catre jucatori iar apoi ar fi urmat asa-zisele home worlds.
In acest fel ar fi eliminat impartirea jucatorilor in europeni si americani. Jucatorii ar fi ales una din cele 2 regiuni si in functie de lagg-ul pe care il aveau puteau sa decida daca schimba regiunea sau nu. Astfel s-ar fi creat o omogenizare a comunitatilor pe fiecare din cele 2 regiuni iar guesting-ul introdus acum ar fi fost foarte util.
Prietenii, fie din Europa, Asia, Australia, etc s-ar fi putut grupa fara probleme in aceeasi regiune fara sa se bazeze pe apartenenta lor geografica.
Un simplu exemplu este comunitatea romaneasca. De ce s-au dus majoritatea pe serverele EU? din cauza "patriotismului" nu pentru ca ar fi avut vreun lag pe cele americane. Daca regiunile ar fi avut un nume generic, nu se mai punea problema de Eu vs NA ci unde avem lag mai putin sau mai mult, si poate ce nume de home world preferam.
Deh, idea a fost ok, conform tuturor celorlalte MMO-uri cu persistant worlds, doar ca impelmentarea a dat gres din cauza unui detaliu minor.