Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Aici puteţi purta discuții generale despre Guild Wars 2

Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Mesajde cokybv » 29 Ian 2012, 18:08

Salutare,

Incep prin a spune ca nu-mi fac reclama, deoarece postez link la blogul meu + al unui prieten, dar mi se pare o informatie foarte buna pt anumite persoane.

Dupa ce am citit aceasta 'filozofie' clar am avut impresia ca tipul e un geniu pt ca a reusit sa expuna anumite chestii ascunse in fundal. Chestii la care majoritatea sunt convins ca au participat (si au anumite chestii scrise in subconstient), dar nu au reusit sa le exprime.

Link: http://randomgameguys.blogspot.com/2011 ... s-mmo.html

Mentionez ca am reusit pe blog sa pun si sinteza AMA-ului facut pe Reddit de cei de la ANet

Link Sinteza: http://randomgameguys.blogspot.com/2011 ... tions.html

Deci nu fac reclama, doresc doar sa impart si cu voi aceste lucruri, desigur Like si Share sunt apreciate.

Putem incepe aici o discutie interesanta, daca doriti, despre jocurile care se ascund in spatele acestei filozofii, despre cum ANet inoveaza in acest domenie, precum si despre anumite informatii interesante aflate de pe Reddit.
Avatar utilizator
cokybv
Guild Wars 2 Fanatic
 
Mesaje: 60
Membru din: 28 Ian 2012, 04:26
Localitate: Cluj-Napoca
Nume caracter: Lilith Luna

Re: Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Mesajde Kingster » 28 Feb 2012, 16:04

hmm , interesant .... exact ce e relatat in blog le explic si eu idiotilor care joaca mmo-uri ftp gen Metin vesnicele grindere coreene sau chiar WoW (daca il joci cum il joaca unii)) :)) , eu le spun drone acelor idoti..... Arena Net chiar doreste sa inlature acel mod pasiv de a te juca si vrea sa te implice activ in absolut orice faci , fie combat , dialoguri legate de story fie ele principale sau secundare etc ....
Imagine
"Religion is doing what you are told no matter what is right , morality is doing what is right no matter what you are told" -Albert Einstein
Avatar utilizator
Kingster
Gladium
 
Mesaje: 28
Membru din: 10 Aug 2011, 17:31
Localitate: Petrosani
Nume caracter: Glenwig

Re: Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Mesajde Xas » 28 Feb 2012, 18:01

Arena Net chiar doreste sa inlature acel mod pasiv de a te juca si vrea sa te implice activ in absolut orice faci , fie combat , dialoguri legate de story fie ele principale sau secundare etc ....[/quote]


Iti dai seama ca asa, cei ce nu au masura, devin poate si "mai no lifers", o sa fie prea captivant ca sa te lasi, mai ales cu atatea events+activities.
Avatar utilizator
Xas
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 219
Membru din: 14 Ian 2012, 00:54
Localitate: Timisoara
Nume caracter: Xasiki
Zona de interes: PvX (câte puțin din toate)

Re: Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Mesajde Kingster » 28 Feb 2012, 23:24

Xas scrie:
Iti dai seama ca asa, cei ce nu au masura, devin poate si "mai no lifers", o sa fie prea captivant ca sa te lasi, mai ales cu atatea events+activities.

intotdeauna o sa fie oameni fara masura , toti suntem la un moment dat dar ne trece :D, insa e total diferit , e ca si cum a-i compara heroina cu marijuana ;) , heroina provoaca dependenta profitand de anumite aspecte biologice ale omului , iti da iluzii de grandoare dupa care te lasa "gol" pe dinauntru , pe cand marijuana provoaca dependenta prin pura placere psihedelica de a o folosi (nu , nu consum droguri , extrem de ocazional ma relaxez cu o cate o "ita" :D ) , stiu ca nu e extrem de precisa analogia dar e un mod de a privi MMO-ul clasic si GW 2 :P
Imagine
"Religion is doing what you are told no matter what is right , morality is doing what is right no matter what you are told" -Albert Einstein
Avatar utilizator
Kingster
Gladium
 
Mesaje: 28
Membru din: 10 Aug 2011, 17:31
Localitate: Petrosani
Nume caracter: Glenwig

Re: Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Mesajde RandomGuy » 29 Feb 2012, 00:16

Nu ar exista MMO-uri fata acel grind. Cat timp te-ai mai jucat tu un MMO dupa ce ai fost full? Si Guild Wars va avea grind, va fi ascuns mult mai bine decat o fac alte MMO-uri dar si el are partea lui de grind. Intotdeauna tu trebuie sa ai un scop cand faci ceva, ca este ingame ca este in real life, daca nu ar exista aceste mecanici grele si repetitive in primul rand te-ai plictisi ca nu ai ce face (in wow ultimile armuri de pvp si etc , in lineage raid boss jewels) iar in al 2 lea rand ai intampina la fiecare pas "un perete" pe care trebuie sa il sari, imagineazati ca esti intr-o instanta cu 20 de camere iar in fiecare camera vei gasi mobi cu random skills , pana facu i strategie pentru acea camera deja ai luat wipe si o sa intalnesti alt mob cu alt skill. Ce expune amicul tau nu este ascuns, toti care au fost playeri de mmo si nu fani al unui mmo pot vedea clar cele enumerate de el.
Imagine
Avatar utilizator
RandomGuy
Legionar
 
Mesaje: 332
Membru din: 23 Aug 2011, 09:43

Re: Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Mesajde Cosmo » 29 Feb 2012, 00:42

Incerc sa nu ma bag foarte tare in discutia asta, ca e incredibil de mult de zis si de digerat, dar vreau doar sa mentionez ca grind-ul, asa cum il stim, NU este necesar. Nu trebuie echivalata avansarea in joc cu setarea scopurilor individuale. In Guild Wars (factions/nightfall), level 20 si max items veneau foarte repede, tu fiind fortat sa iti cauti alte scopuri, non-leveling/grinding, pe care sa te axezi. Fie ca e o armura care arata mai bine, fie ca vrei sa iei bonusul la o anumita misiune.. astea sunt scopuri pe care ti le setezi tu, pentru tine, care ajung sa aiba o importanta personala.

Ce fac acheivements/titles foarte bine e ca ne dau o directie spre care sa ne miscam, fara ca acea directie sa aiba curs asupra balansul jocului in sine. Poate nu toti isi pot face personal goals, dar e ok, avem acheivmenturi, si daca urmaresti ultimele tendinte din anii trecuti, au ajuns sa se foloseasca acheivements pentru ORICE. Nu ma crezi? http://www.fitocracy.com de exemplu. Avantajul lor, pe langa altele mecanici, este ca sunt predictible (omoara x ursi), si de obicei 'bite-sized', nefiind nevoie de o investitie de timp sau de concentrare personala foarte mare.

Deci repet, grind-ul cum il stim, actiunile repetitive necesare avansarii intr-un joc, fie level-wise, fie gear-wise, pentru a ajunge 'acolo', este o metoda invechita si heavy-handed de a motiva jucatorul, de a oferi scopuri jucatorului. De asta am aplaudat eu foarte mult Guild Wars de la Factions incolo, si de ce am rasuflat greu cand am aflat ca GW2 va avea un numar de nivele.

Problema amestecarii level-ului 80 in Guild Wars 2 se leaga de faptul ca multe persoane, dupa ce ajung la acel level, nu mai stiu ce sa faca, li se 'termina programul', si eventual parasesc jocul (sa lasam la o parte posibilitatea 'reprogramarii' motivatiei pe eventuri dinamici si altele in timpul 'levelingului'). Vedeti aici situatia similara cu Guild Wars Prophecies, unde ajunsul la level 20 era aproape jumatate de joc, iar restul de joc venea 'ciudat', amestecand conceptul de 'nu mai ai unde' cu 'mai inca de facut'. Mar


... Fuck. Stop writing Cosmo, ca iar am scris wall of text. Am tacut. :)
Imagine
Avatar utilizator
Cosmo
Legionar
 
Mesaje: 190
Membru din: 05 Aug 2011, 16:41
Localitate: Bucuresti
Nume caracter: Neon Saida / Varseen Garda

Re: Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Mesajde RandomGuy » 29 Feb 2012, 21:01

Nu ma bag in discutia cu acheivements/titles pentru ca niciodata nu am fost adeptul lor.Nu pot vorbi de factions/nightfall pentru ca nu le-am jucat dar in Gw2 va fi destul grind , adica iti ofera cateva posibilitati ce poti face dar sunt cam aceleasi peste tot (omora, culege, repara, revive). Corect, iti ofera mult mai multe posibilitati decat alte MMO-uri dar mai bine de atat nu cred ca poate fi. Aveti voi idea de un mmo perfect din punctul asta de vedere? Eu personal nu vad cum ar putea disparea grind-ul dintr-un MMO dar sa nu fie haotic. Cosmo imi poti da cateva detalii despre ce faceai in GW1 dupa ce aveai full gear(lasam la o parte acheivements/titles si PVP)?
Imagine
Avatar utilizator
RandomGuy
Legionar
 
Mesaje: 332
Membru din: 23 Aug 2011, 09:43

Re: Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Mesajde Eolas » 10 Mar 2012, 21:29

Da...cred ca pana la urma jucatorii MMO se impart in doua mari categorii:

1.Cei ce joaca pentru experienta pe care le ofera jocul
2.Cei care vor sa demonstreze ca sunt mai buni decat majoritatea (obtinand gear, titluri, etc)
Avatar utilizator
Eolas
Gladium
 
Mesaje: 2
Membru din: 04 Mar 2012, 15:11
Nume caracter: Eolas

Re: Filozofia din spatele MMO-urilor (Raiding)

Mesajde Valky » 25 Mar 2012, 19:17

As adauga cateva opinii, daca imi este permis.
Cu siguranta, grinding-ul rezida fundamental in nevoia companiilor de profil, precizata in thread, de a mentine cat mai mult jucatorii online. Si chiar daca nu e P2P based, jocul are nevoie de comunitatea sa online pentru a trai si a avea acea comunitate disponibila si willing sa joace si expansion-urile care vor fi pe bani. Deci grinding = utilitarian si ceea ce spune autorul pe post-ul din link este in mare masura adevarat, raiding-ul este un trick de a tine jucatorii mai mult online, pntru a-i tine mai mult la grinding, ceea ce ii va tine mai mult online, adica un never-ending circle. Si sigur ca jucatorii, cand realizeaza subit acest lucru, se simt in mod firesc frustrati, mai ales daca este vorba despre un joc cu monthly subscription fee (puteam sa-mi cumpar un computer state-of-the-art cu banii investiti in WoW in 5 ani de zile pe joc, expansions, taxa lunara si banda constanta necesara ca sa nu am spikes de lag exact la boss sau la intalnirea cu adversarii in open-pvp world). Insa, daca suntem obiectivi si cinstiti, ar trebui sa privim lucrurile si de partea cealalta a baricadei, si anume tabara producatorului.

:arrow: We often forget THE PEOPLE behind the scene. Adesea suntem tentati sa sumarizam rapid costurile de productie ale unei companii, raportat la declaratiile oficiale tip Yearly bussines statement. Daca analizam onest efortul producatorului, observam ca in spatele jocului se afla o munca intensa. Inseamna o echipa intreaga care presupune cel putin art-design, art-production, mechanics principles, iterations confirming and software design, quality-production check, lore compatibility, interactivity validation, software integration, functionality check, environmental testing, cross-over functionality integration, testing, marketing, localization, sales, PR. Acest lucru aduce dupa sine mii de ore de munca apartinand unor oameni. Faptul ca respectiva companie ii plateste cu cateva mii / zeci de mii de dolari lunar pentru a scoate profituri de zeci de milioane de dolari nu inseamna, totusi, ca atunci cand injuram compania pentru ca suntem nemultumiti ca ne pune sa facem grinding, nu jignim si oamenii care au muncit ca sa ne impresioneze nu stiu ce dungeon, instanta, castel sau set de armuri, ca sa nu vedem acea miscare nefireasca a NPC-ului, sa nu ne exaspereze acel mob care ne fugareste absurd pret de 300 Mile pe harta, sa nu observam o miscare nefireasca sau sloppy a unui pom, sa nu gasim un colt de munte flat pe care sa nu ne putem urca, intr-un cuvant au muncit enorm ca experienta de gaming sa fie cat mai realista, mai placuta si mai long-lasting.
:arrow: Read EULA before criticising. Sigur ca, in principiu, suntem clienti si... nu-i asa? am platit un ban si vrem un serviciu de calitate, la timp si de ce nu, sa fie exact asa cum l-am dorit / visat / inchipuit. Insa majoritatea clientilor unui joc fac, in opinia mea, 2 erori fundamentale. In primul rand, niciodata nu citesc cu adevarat Agreement-ul pe care il "semneaza" prin validarea mesajelor de avertizare la descarcarea software-ului. Acolo se spun multe si despre cum trebuie privita si inteleasca calitatea experientei ca gamer solo in joc, si despre cum ni se cere sa relationam cu ceilalti in joc, si despre cum putem sa facem sugestii care sa determine compania sa imbunatateasca jocul, si multe alte lucruri pe care majoritatea nu le citesc, dar le critica desi formal au fost de acord cu ele. In al doilea rand, majoritatea considera (uneori prin comparatia cu alte produse similare, alteori prin preluarea opiniilor altora) ca un joc nou trebuie neaparat sa fie altfel, mai bun decat precedentele din gama respectiva si daca se poate sa fie asa cum cred ei ca trebuie sa fie. Eu as compara jocurile cu situatia unui student. A absolvit cu brio o super facultate, este super inteligent, dar ramane somer sau isi consuma timpul si inteligenta pentru un post de 2 lei pentru ca nimeni din comunitate nu vrea sa-l angajeze (cand sa faca bietul student cei 5 ani vechime pe care-i doresc toti angajatorii pentru un post decent daca nimeni nu-l angajeaza fara aceasta experienta? Se afla intr-un cerc vicios, fara iesire). Asa este si jocul: trebuie sa-i dai o sansa, sa-l sustii, sa-l incurajezi, sa-l ajuti sa creasca. Cu sugestii, cu bani, cu suport moral si material. Altfel, niciodata nu vei avea un student (pardon, un joc...) deosebit care sa performeze la locul potrivit, asa cum isi doreste comunitatea.
:arrow: Do something to change it, if you feel it must be changed. Cineva spunea ca atunci cand vrei sa schimbi ceva, este greu, dar ai o sansa sa incerci. Daca toate miile de jucatori ar scrie pe forumurile companiile de gaming, la sectiunea propuneri de imbunatatire opiniile lor ARGUMENTATE in loc de a injura fie pe forum fie (cel mai adesea) in joc de toti parintii si zeii companiei producatoare, cu siguranta ar reusi sa schimbe ceva. Pentru ca, este normal ca opinia a 100 de gameri sa nu influenteze decizia unui consiliu de administratie cand ai 5 milioane de gameri. Dar opinia a 3 milioane de gameri care cer acelasi lucru politicos si argumentat cu siguranta ar face o mare diferenta iar compania ar lua masuri urgente de a corecta lucrurile. Faptul ca ti-ai spus doar o opinie in eter despre o disfunctie a jocului , avand drept destinatari 8 guildaci, 300 de gameri neinteresati de opinia ta si inca vreo 40 de NPC, are sanse mari sa nu contribuie cu absolut nimic la schimbarea situatiei in urmatoarele 6-12 luni.
:arrow: Cel mai bun mmo este real-life. Esti permanent online cand nu dormi, nu ai probleme cu numarul de fps, ai 7 miliarde de onlineri structurati in cel putin 6 rase si cateva milioane de clase si profesii, o varietate de cateva sute de milioane de specii de mobi, ciclu day-night real-time pe fusuri orare, grafica excelenta 3 D si o harta imensa, pvp la discretie si stiri despre tot ce se intampla in zonele de grinding unde n-ai avut timp sau chef sa ajungi. Din pacate, in 2012, nivelul tehnologic inca nu permite unui joc, fie el si de cativa TerraBytes, sa fie tot ce ne-am dori noi sa fie. Este virtual imposibil, tehnologic si total nepractic, mai ales intr-un mmo, sa te gandesti ce-ar insemna sa nu faci deloc grinding. Ca sa nu fie borring ar trebui fie sa nu existe 2 mobi la fel, sa avem o varietate impresionant de uriasa de NPC si mobi, ceea ce ar insemna o munca fantastica si nejustificata precum si probabil moartea instantanee a serverelor cu tot cu super i7, iar varianta de a nu face grinding deloc nu ar justifica prezenta tuturor elementelor de environment, NPC, mobi si obstacole, pe harta. Grinding-ul a existat, exista si va exista sub o forma sau alta. Ce sa faca producatorul, sa proiecteze 50.000 de bossi fiecare diferit ca infatisare, mechanics, locatie (aka dungeon sau open) in speranta ca un an de zile nu e prea mult ca sa-i dai jos? Ar fi absurd si probabil imposibil de realizat. Fie ca aduni 40 de coaste de minotaur, fie ca salvezi pestisorul de aur din ghearele a 20 de rechini, fie ca omori 20 de druizi spre recunostinta sateanului sau a regelui, fie ca aduni 20 de medalii pentru o armura, fie ca trebuie sa omori 200 mii de adversari pentru un achievment, tot grinding se cheama, indiferent ca ai drept task final sa aduni sau nu iteme, valor, honour, heroism, influence, bonuses, achievments. Singura diferenta consta in modul in care iti este prezentat si impresia pe care ti-o lasa ca experienta de joc acest grinding. Si, din cate se pare, ArenaNet este pe cale sa fie capabila sa prezinte cea mai atractiva experienta de joc prin grinding (si implicit prin raiding).
Just a personal opinion
Be most excellent to each other and fear not this night, you will not go astray. Though shadows fall still the stars find their way.
Avatar utilizator
Valky
Centurion
 
Mesaje: 976
Membru din: 06 Feb 2012, 00:18
Zona de interes: World vs World


Înapoi la Discuţii generale despre joc

cron
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori