de bwlf » 16 Iun 2012, 12:42
Eu nu vad ce rost ar avea mercenarii, am jucat singur doua BWE si m-am descurcat. Am jucat mesmer in BWE2 de la 17 la 25 fara sa am probleme mari, axat pe fantasme, ca apoi sa citesc ca fantasmele sunt foarte slabe si mesmer e oribil. Ok, *shrug*, n-am stiut, am reusit pana si un group event singur, dar daca zic ei ca nu se poate juca, fie. Am avut probleme la un mob cu 2 nivele peste mine, care avea regen prea mare pentru cat dps puteam eu sa fac, asa ca m-am plictisit si am plecat si intr-o pestera unde erau prea multi si reapareau in spatele meu, am plecat si de-acolo.
NPC-uri care sa ajute in personal story exista, in primul weekend am terminat human story la nivelul 17, cand am murit nu s-a resetat instanta, am continuat de unde eram. Daca a fost o instanta mai grea am murit de 2-3 ori, dar am trecut.
Probleme cu leveling am avut doar in Queensdale si Kessex. Am scris si pe forum, dupa mine problema in zonele alea e ca evenimenetele sunt de aparare, obiectivul e aparat, ca urmare lantul nu se mai continua si esti obligat sa lupti cu aceleasi valuri de centauri pana te saturi de ei, nimic nou nu se intampla pentru ca lantul e intrerupt la prima veriga. De exemplu, podul din Kessex, in zona de nivel 22. L-am vazut in picioare o singura data, in BWE1, cand am ajuns acolo la nivelul 15 si nu prea erau jucatori care sa-l dea jos. Dupa aia s-a repetat acelasi lucru incontinuu, veneau centaurii, bateam centaurii, veneau centaurii, bateam centaurii. Grinding. Propunerea mea a fost ca in cazuri din astea, cand un lant e blocat in acelasi punct, sa mareasca dificultatea pana cand ceva se schimba. Daca jucatorii ar fi pierdut podul, dupa care centaurii ar fi trecut podul si ar fi atacat orasul si trebuia aparat, apoi impinsi centaurii inapoi la pod, apoi distrus podul, apoi atacat baza centaurilor, apoi aia isi refaceau baza si atacau iar podul, era altceva, ar fi fost 4-5 evenimente diferite la care puteam sa particip si luam destul XP ca sa trec mai departe. In zona charr nu am avut problema asta pentru ca charr de multe ori ataca. Daca intr-un eveniment sunt implicati jucatori, evenimentul probabil va avea succes, altfel e prea greu si ai de-a face cu jucatori frustrati.
Exemplu de lant bine facut, IMHO, ataci o baza inamica. Atacul are loc in 3-4-5 pasi, pasul 1, ajungi acolo, pasul 2, ataci portile, pasul 3, ataci cazarma, pasul 4, omori capitanul. Ai cucerit locatia, ai primit destul XP sa treci mai departe. Not grinding. Locatia nu e marcata pe harta ca baza, jucatorii nu au motiv sa stea acolo, raman doar cateva NPC-uri, mai tarziu vin aia urati, nu are cine sa apere daca nu-s jucatori prin zona, isi iau baza inapoi, urmatorul jucator care vine are tot lantul la dispozitie iar. Daca locatia respectiva e marcata ca baza si vor fi jucatori prin zona, tot ce ramane sunt valuri de copitate pe care sa-i omori. De vreo 5 ori, ca sa iei XP cat ai fi luat daca faceai lantul de atac. Grinding.
Toate astea sunt in joc deja, trebuie doar lucrat la XP si la nivelul de dificultate. Nu-i atat de 'fail' cum pare, sistemul e acolo, trebuie doar folosit corect. Cati dintre cei care cred ca jocul e in mare parte grind NU ati jucat human? Pentru ca eu pe charr nu am avut probleme. Am repetat uneori acelasi eveniment, dar nu atat de mult incat sa devina grind.
Un mod de a avea o lumea dinamica la nivel macro intr-un MMO, adica nu doar mini-evenimente d-astea care se repeta, dar nu schimba de fapt nimic, e sa pui jucatorii sa se bata intre ei si sa cuecereasca zone. GW2 nu-i genul ala de joc. Sau, un echilibru artificial, se schimba dificultatea in asa fel incat daca jucatorii cuceresc o zona, NPC-urile automat cuceresc o alta, jucatorii o iau pe a doua, NPC-urile cuceresc a treia, e cucerita si aia, NPC-urile se muta in prima, etc. Din cate inteleg, e posibil ca un asemena sistem sa existe, dar mai tarziu, in zone contestate, nu in zonele de inceput. Sper. Sau, interventia activa a GM ca sa faca lucrurile interesante. Posibil cel mai bun sistem, dar scump dom'le, scump.
Cealalta problema a fost respawn. Asta au avut-o si in BWE1, sper sa corecteze. Daca un jucator omoara un mob, mobul ar trebui sa aiba timpul de respawn marit cat timp jucatorul respectiv e inca in zona. Ceva de genul, de la 3 minute la 20-30. Daca apar si alti jucatori, timpul de respawn scade corespunzator. Sau asa ceva.
Jocul are potential din multe puncte de vedere. Au luat mai multe concepte si le-au integrat intr-un singur joc. E la inceput, dar daca fundatia e solida se poate construi. Chiar daca ei nu reusesc efectele deja se vad, urmariti popii panda in beta. Daca v-ati saturat de MMO gen WoW, asta e cea mai buna evolutie pana acum, IMHO.
Eu nu vad ce rost ar avea mercenarii, am jucat singur doua BWE si m-am descurcat. Am jucat mesmer in BWE2 de la 17 la 25 fara sa am probleme mari, axat pe fantasme, ca apoi sa citesc ca fantasmele sunt foarte slabe si mesmer e oribil. Ok, *shrug*, n-am stiut, am reusit pana si un group event singur, dar daca zic ei ca nu se poate juca, fie. Am avut probleme la un mob cu 2 nivele peste mine, care avea regen prea mare pentru cat dps puteam eu sa fac, asa ca m-am plictisit si am plecat si intr-o pestera unde erau prea multi si reapareau in spatele meu, am plecat si de-acolo.
NPC-uri care sa ajute in personal story exista, in primul weekend am terminat human story la nivelul 17, cand am murit nu s-a resetat instanta, am continuat de unde eram. Daca a fost o instanta mai grea am murit de 2-3 ori, dar am trecut.
Probleme cu leveling am avut doar in Queensdale si Kessex. Am scris si pe forum, dupa mine problema in zonele alea e ca evenimenetele sunt de aparare, obiectivul e aparat, ca urmare lantul nu se mai continua si esti obligat sa lupti cu aceleasi valuri de centauri pana te saturi de ei, nimic nou nu se intampla pentru ca lantul e intrerupt la prima veriga. De exemplu, podul din Kessex, in zona de nivel 22. L-am vazut in picioare o singura data, in BWE1, cand am ajuns acolo la nivelul 15 si nu prea erau jucatori care sa-l dea jos. Dupa aia s-a repetat acelasi lucru incontinuu, veneau centaurii, bateam centaurii, veneau centaurii, bateam centaurii. Grinding. Propunerea mea a fost ca in cazuri din astea, cand un lant e blocat in acelasi punct, sa mareasca dificultatea pana cand ceva se schimba. Daca jucatorii ar fi pierdut podul, dupa care centaurii ar fi trecut podul si ar fi atacat orasul si trebuia aparat, apoi impinsi centaurii inapoi la pod, apoi distrus podul, apoi atacat baza centaurilor, apoi aia isi refaceau baza si atacau iar podul, era altceva, ar fi fost 4-5 evenimente diferite la care puteam sa particip si luam destul XP ca sa trec mai departe. In zona charr nu am avut problema asta pentru ca charr de multe ori ataca. Daca intr-un eveniment sunt implicati jucatori, evenimentul probabil va avea succes, altfel e prea greu si ai de-a face cu jucatori frustrati.
Exemplu de lant bine facut, IMHO, ataci o baza inamica. Atacul are loc in 3-4-5 pasi, pasul 1, ajungi acolo, pasul 2, ataci portile, pasul 3, ataci cazarma, pasul 4, omori capitanul. Ai cucerit locatia, ai primit destul XP sa treci mai departe. Not grinding. Locatia nu e marcata pe harta ca baza, jucatorii nu au motiv sa stea acolo, raman doar cateva NPC-uri, mai tarziu vin aia urati, nu are cine sa apere daca nu-s jucatori prin zona, isi iau baza inapoi, urmatorul jucator care vine are tot lantul la dispozitie iar. Daca locatia respectiva e marcata ca baza si vor fi jucatori prin zona, tot ce ramane sunt valuri de copitate pe care sa-i omori. De vreo 5 ori, ca sa iei XP cat ai fi luat daca faceai lantul de atac. Grinding.
Toate astea sunt in joc deja, trebuie doar lucrat la XP si la nivelul de dificultate. Nu-i atat de 'fail' cum pare, sistemul e acolo, trebuie doar folosit corect. Cati dintre cei care cred ca jocul e in mare parte grind NU ati jucat human? Pentru ca eu pe charr nu am avut probleme. Am repetat uneori acelasi eveniment, dar nu atat de mult incat sa devina grind.
Un mod de a avea o lumea dinamica la nivel macro intr-un MMO, adica nu doar mini-evenimente d-astea care se repeta, dar nu schimba de fapt nimic, e sa pui jucatorii sa se bata intre ei si sa cuecereasca zone. GW2 nu-i genul ala de joc. Sau, un echilibru artificial, se schimba dificultatea in asa fel incat daca jucatorii cuceresc o zona, NPC-urile automat cuceresc o alta, jucatorii o iau pe a doua, NPC-urile cuceresc a treia, e cucerita si aia, NPC-urile se muta in prima, etc. Din cate inteleg, e posibil ca un asemena sistem sa existe, dar mai tarziu, in zone contestate, nu in zonele de inceput. Sper. Sau, interventia activa a GM ca sa faca lucrurile interesante. Posibil cel mai bun sistem, dar scump dom'le, scump.
Cealalta problema a fost respawn. Asta au avut-o si in BWE1, sper sa corecteze. Daca un jucator omoara un mob, mobul ar trebui sa aiba timpul de respawn marit cat timp jucatorul respectiv e inca in zona. Ceva de genul, de la 3 minute la 20-30. Daca apar si alti jucatori, timpul de respawn scade corespunzator. Sau asa ceva.
Jocul are potential din multe puncte de vedere. Au luat mai multe concepte si le-au integrat intr-un singur joc. E la inceput, dar daca fundatia e solida se poate construi. Chiar daca ei nu reusesc efectele deja se vad, urmariti popii panda in beta. Daca v-ati saturat de MMO gen WoW, asta e cea mai buna evolutie pana acum, IMHO.