de Cronos » 01 Aug 2012, 18:14
Am vazut si eu azi stirea. Sincer sa fiu ma asteptam la chestia asta. Nustiu exact implicarea EA in aceasta afacere, dar e de asteptat sa aiba un impact negativ asupra BioWare. Ideea e ca aceasta sete de bani pentru a vinde ceva, a face repede bani si apoi chiar daca iti dezamagesti fanii, tu sa te stii cu pungile pline, nu prea tine. Sau cel putin ar trebui sa dispara. De ex clasicul Modern Warfare, sincer sa fiu mi-a placut initial cand jucam freem weekendurile, dar apoi am constatat ca sunt 6 luni de cand a fost lansat si nici macar o harta noua nu au introdus. Iar peste 6 luni mai lanseaza altul. Iau banii, dezamagesc ulterior, lumea incepe sa uite, vine noul hype iar iau banii si tot asa.
SWTOR a incercat sa se tina cat a putut de mult, cu free weekends, apoi mai multe zile, apoi alte trialuri, sincer sa fiu exact la fel ca HoN, pana ce intr-un final devine free to play. Consider ca ar fi avut de castigat mult mai mult daca de pe atunci era free to play si nu incerca sa te duca cu zaharelul. Acuma adevaratii bani vin din microtranzactii, din acea senzatie de respect pe care o oferi pentru gamer, in care ii arati ca tu vrei sa-l menti atras de joc, si esti de partea lui (fara sa te prostituezi pana ce ii iei banii si il lasi cu ochii in tavan intr-un motel ieftin)iar microtranzactiile vin mai mult ca donatii din partea jucatorului pentru interesul acordat in continuare jocului. E mai usor sa iei cate 2-3 dolari pe luna de la o comunitate mult mai mare, decat sa impui o taxa lunara care din start iti reduce numarul de playeri.
De ex eu am fost interesat initial de SWTOR, dar la stirea ca are taxa lunara, no thanks, pur si simplu refuz conceptul sa platesc lunar ca un dependent un produs incert. Asa daca pornea free to play, sigur cheltuiam ceva pe microtranzactii, si inca aveau serverele populate.
In afara de jugul Blizzard care e tras de aceasi bovina an de an (animalul care este WoW), restul jocurilor care vor sa aiba succes ca MMO trebuie sa inteleaga ca nu beneficiaza de aceasi populatie de fanboys chiori, si sa faca naibii ceva care sa sparga acea comparatie "x MMO vs WoW" . Blizzard are ani buni in spate in care a atras atatia fani pe baza unor jocuri cu adevarat bune create in trecut, care au adus un numar substantial de fani care au facut saltul de la War 3 la MMO platform. Ca acuma incepe usor usor sa ii piarda abuzand de ei prin vanzarea de jocuri incomplete, impartite in 3, si mediocre calitativ e altceva.
Acuma de ex SWTOR are cu adevarat o sansa sa isi faca o clientela stabila. Sansele sunt destul de mici (apare GW2, EA a preluat bioware, sanse destul de scazute sa mai updateze ceva, and so on) dar cu voita, ceva patches, new content, pot sa isi revina foarte usor. Eu unul daca nu aparea GW2 as fi incercat sa-l joc. Poate as fi bagat si cativa dolari pe ceva in microtranzactii.
Cu alte cuvinte consider ca e o idee buna, care in cazul lor a fost mai mult fortata, si care daca ar fi fost implementata de la bun inceput, am fi vorbit de un cu totul alt joc. Asa intra la categoria "another WoW killer bites the dust" dupa cum remarca unii WoW fanboys.
Am vazut si eu azi stirea. Sincer sa fiu ma asteptam la chestia asta. Nustiu exact implicarea EA in aceasta afacere, dar e de asteptat sa aiba un impact negativ asupra BioWare. Ideea e ca aceasta sete de bani pentru a vinde ceva, a face repede bani si apoi chiar daca iti dezamagesti fanii, tu sa te stii cu pungile pline, nu prea tine. Sau cel putin ar trebui sa dispara. De ex clasicul Modern Warfare, sincer sa fiu mi-a placut initial cand jucam freem weekendurile, dar apoi am constatat ca sunt 6 luni de cand a fost lansat si nici macar o harta noua nu au introdus. Iar peste 6 luni mai lanseaza altul. Iau banii, dezamagesc ulterior, lumea incepe sa uite, vine noul hype iar iau banii si tot asa.
SWTOR a incercat sa se tina cat a putut de mult, cu free weekends, apoi mai multe zile, apoi alte trialuri, sincer sa fiu exact la fel ca HoN, pana ce intr-un final devine free to play. Consider ca ar fi avut de castigat mult mai mult daca de pe atunci era free to play si nu incerca sa te duca cu zaharelul. Acuma adevaratii bani vin din microtranzactii, din acea senzatie de respect pe care o oferi pentru gamer, in care ii arati ca tu vrei sa-l menti atras de joc, si esti de partea lui (fara sa te prostituezi pana ce ii iei banii si il lasi cu ochii in tavan intr-un motel ieftin)iar microtranzactiile vin mai mult ca donatii din partea jucatorului pentru interesul acordat in continuare jocului. E mai usor sa iei cate 2-3 dolari pe luna de la o comunitate mult mai mare, decat sa impui o taxa lunara care din start iti reduce numarul de playeri.
De ex eu am fost interesat initial de SWTOR, dar la stirea ca are taxa lunara, no thanks, pur si simplu refuz conceptul sa platesc lunar ca un dependent un produs incert. Asa daca pornea free to play, sigur cheltuiam ceva pe microtranzactii, si inca aveau serverele populate.
In afara de jugul Blizzard care e tras de aceasi bovina an de an (animalul care este WoW), restul jocurilor care vor sa aiba succes ca MMO trebuie sa inteleaga ca nu beneficiaza de aceasi populatie de fanboys chiori, si sa faca naibii ceva care sa sparga acea comparatie "x MMO vs WoW" . Blizzard are ani buni in spate in care a atras atatia fani pe baza unor jocuri cu adevarat bune create in trecut, care au adus un numar substantial de fani care au facut saltul de la War 3 la MMO platform. Ca acuma incepe usor usor sa ii piarda abuzand de ei prin vanzarea de jocuri incomplete, impartite in 3, si mediocre calitativ e altceva.
Acuma de ex SWTOR are cu adevarat o sansa sa isi faca o clientela stabila. Sansele sunt destul de mici (apare GW2, EA a preluat bioware, sanse destul de scazute sa mai updateze ceva, and so on) dar cu voita, ceva patches, new content, pot sa isi revina foarte usor. Eu unul daca nu aparea GW2 as fi incercat sa-l joc. Poate as fi bagat si cativa dolari pe ceva in microtranzactii.
Cu alte cuvinte consider ca e o idee buna, care in cazul lor a fost mai mult fortata, si care daca ar fi fost implementata de la bun inceput, am fi vorbit de un cu totul alt joc. Asa intra la categoria "another WoW killer bites the dust" dupa cum remarca unii WoW fanboys.