Doar o sugestie.
Stiu ca unele aspecte au fost tangentate sumar in emisiuni, in special in numarul 7 daca nu ma insel, insa avand in vedere ca Legio Gemina a ajuns la 50 de doritori de membership, poate ar fi util si un broadcast dedicat clarificarii aspectelor conexe functionarii eficiente a unui guild, pentru ca toti potentialii membri si eventualii noi doritori sa cunoasca principiile si cerintele minime, intrucat chiar daca o parte din noi avem senzatia ca toata lumea este familiarizata cu ele, nu toti au experienta socializarii eficiente in mmo-uri:
guildul ca "familie" vs. guildul ca "servici"
organizare (conform regulamentului) si argumentarea organizarii
utilitatea conducerii
luarea deciziilor (multi inteleg democratia nu ca reprezentare ci ca pe posibilitatea de a injura cu totii daca nu se face cum vrem noi)
utilitatea regulilor si disciplinei de guild (pentru respectarea valorilor din regulament: respect, fair-play, onestitate, lucrul în echipa, deschidere spre dialog, simțul umorului)
recompensele si sanctiunile
de ce este vital ca atitudinea in guild si pe chat sa fie moderata de conducere
efortul de echipa in guild
efortul conducerii guildei (mai ales intr-un guild "national")
cum afecteaza prezenta online a fiecarui membru la event-urile planificate in calendarul guildei
atitudinea recomandata fata de nivelul participativ in atingerea obiectivelor guildei vs. targetarea unor obiective individuale (aka achievments personale sau un dungeon facut cu alt guild in timpul cat guilda ta este in WvsWvsW)
avantajele depunerii efortului pentru un singur guild (aka Influence, Architecture, Art of War)
timp mediu alocat online unei singure guilde vs. acelasi timp split between multiple guilds
fidelitate vs. guild-whoring
a-ti ajuta guildacii oricand este nevoie vs. a alimenta lenea unor membrii in a face ce pot face si singuri
sell/tax vs. free help with member`s mats in interiorul guildei
echilibrul intre "eu vreau sa fac pve" vs. "eu vreau sa fac pvp" si implicatiile ponderii fiecaruia asupra unui guild (brand, recunoastere pe server si worldwide, nivel de atractivitate al guidului pentru noi membrii, increderea de sine a membrilor guildei, etc.)
class-leadership / class-coaching
rolul "veteranului" ca mentor si regulile de urmat pentru cel mentorizat
importanta existentei segmentului de PR al guildei pe server si extra-server, si explicarea ideii ca efectul sau este multiplicat pozitiv sau negativ fie si indirect de atitudinea permanenta a membrilor guildei in orice imprejurare
Sunt convins ca mai exista multe alte aspecte utile de discutat referitor la ce inseamna un guild.
[u][b]Doar o sugestie[/b][/u].
Stiu ca unele aspecte au fost tangentate sumar in emisiuni, in special in numarul 7 daca nu ma insel, insa avand in vedere ca Legio Gemina a ajuns la 50 de doritori de membership, poate ar fi util si un broadcast dedicat clarificarii aspectelor conexe functionarii eficiente a unui guild, pentru ca toti potentialii membri si eventualii noi doritori sa cunoasca principiile si cerintele minime, intrucat chiar daca o parte din noi avem senzatia ca toata lumea este familiarizata cu ele, nu toti au experienta socializarii eficiente in mmo-uri:
:arrow: guildul ca "familie" vs. guildul ca "servici"
:arrow: organizare (conform regulamentului) si argumentarea organizarii
:arrow: utilitatea conducerii
:arrow: luarea deciziilor (multi inteleg democratia nu ca reprezentare ci ca pe posibilitatea de a injura cu totii daca nu se face cum vrem noi)
:arrow: utilitatea regulilor si disciplinei de guild (pentru respectarea valorilor din regulament: respect, fair-play, onestitate, lucrul în echipa, deschidere spre dialog, simțul umorului)
:arrow: recompensele si sanctiunile
:arrow: de ce este vital ca atitudinea in guild si pe chat sa fie moderata de conducere
:arrow: efortul de echipa in guild
:arrow: efortul conducerii guildei (mai ales intr-un guild "national")
:arrow: cum afecteaza prezenta online a fiecarui membru la event-urile planificate in calendarul guildei
:arrow: atitudinea recomandata fata de nivelul participativ in atingerea obiectivelor guildei vs. targetarea unor obiective individuale (aka achievments personale sau un dungeon facut cu alt guild in timpul cat guilda ta este in WvsWvsW)
:arrow: avantajele depunerii efortului pentru un singur guild (aka Influence, Architecture, Art of War)
:arrow: timp mediu alocat online unei singure guilde vs. acelasi timp split between multiple guilds
:arrow: fidelitate vs. guild-whoring
:arrow: a-ti ajuta guildacii oricand este nevoie vs. a alimenta lenea unor membrii in a face ce pot face si singuri
:arrow: sell/tax vs. free help with member`s mats in interiorul guildei
:arrow: echilibrul intre "eu vreau sa fac pve" vs. "eu vreau sa fac pvp" si implicatiile ponderii fiecaruia asupra unui guild (brand, recunoastere pe server si worldwide, nivel de atractivitate al guidului pentru noi membrii, increderea de sine a membrilor guildei, etc.)
:arrow: class-leadership / class-coaching
:arrow: rolul "veteranului" ca mentor si regulile de urmat pentru cel mentorizat
:arrow: importanta existentei segmentului de PR al guildei pe server si extra-server, si explicarea ideii ca efectul sau este multiplicat pozitiv sau negativ fie si indirect de atitudinea permanenta a membrilor guildei in orice imprejurare
Sunt convins ca mai exista multe alte aspecte utile de discutat referitor la ce inseamna un guild.