Primele informații despre ghildele din GW2

Căutați o ghildă sau vreți să vă creați una? Aici găsiți mai multe informații despre ghildele din GW2.

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde MPaul » 16 Oct 2011, 17:10

Nu stiu ce sa zic despre multi guilds asta e un risc cam mare care sil asuma baietii de la GW2 .
O sa cam strice elementele de rivalitate intre guilde , deasemnea o sa fie MULT mai greu sa iti faci un guild activ ca dim moment ce esti "Abonat" la 100 de guilde stai pe ala mai plin tot timpul si nu ai Loialitate fata de guildul in care ai intrat si dai de persoanele pe care le cauti mai greu ca nu stii in care guild ii logat ... dupa cum se pare acest joc va depinde mai mult de friends list decat de Guild Members si mi se pare mare pacat
MPaul
Gladium
 
Mesaje: 8
Membru din: 15 Oct 2011, 16:46
Localitate: Oradea
Nume caracter: Naesse

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Tudy » 16 Oct 2011, 17:50

MPaul scrie:
Nu stiu ce sa zic despre multi guilds asta e un risc cam mare care sil asuma baietii de la GW2 .
O sa cam strice elementele de rivalitate intre guilde , deasemnea o sa fie MULT mai greu sa iti faci un guild activ ca dim moment ce esti "Abonat" la 100 de guilde stai pe ala mai plin tot timpul si nu ai Loialitate fata de guildul in care ai intrat si dai de persoanele pe care le cauti mai greu ca nu stii in care guild ii logat ... dupa cum se pare acest joc va depinde mai mult de friends list decat de Guild Members si mi se pare mare pacat

Așa cum e scris și în articolul de pe TalkTyria la care am făcut referire într-un post anterior din thread, în final fiecare lider de ghildă va decide dacă vrea să păstreze sau nu un jucător care mai face parte din X alte ghilde și care nu e activ în ghilda respectivă.

Faptul că ai libertatea de a fi în mai multe ghilde în același timp nu cred că va afecta partea de loialitate. Până la urmă, dacă ești cu adevărat loial unei ghilde, nu vei intra în 3 alte ghilde în care să fii activ uitând de prima ghildă. :)
-------
I want to live forever. So far, so good.
GW2 Official Wiki - GW2 Wiki FAQ
Imagine
Avatar utilizator
Tudy
GW2.ro staff
 
Mesaje: 1401
Membru din: 14 Feb 2011, 17:07
Localitate: Cluj-Napoca
Nume caracter: Tudy
Zona de interes: World vs World

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Cronos » 16 Oct 2011, 19:57

Tudy scrie:
Până la urmă, dacă ești cu adevărat loial unei ghilde, nu vei intra în 3 alte ghilde în care să fii activ uitând de prima ghildă. :)


Naiv mic :) Se numeste "Sa-ti inseli prietena"
Avatar utilizator
Cronos
Legionar
 
Mesaje: 277
Membru din: 05 Aug 2011, 16:36
Nume caracter: Cronos

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Tudy » 16 Oct 2011, 20:13

Cronos scrie:
Tudy scrie:
Până la urmă, dacă ești cu adevărat loial unei ghilde, nu vei intra în 3 alte ghilde în care să fii activ uitând de prima ghildă. :)


Naiv mic :) Se numeste "Sa-ti inseli prietena"

Și crezi că dacă află "prietena", mai primești acces la ea în "ghildă"? :P
-------
I want to live forever. So far, so good.
GW2 Official Wiki - GW2 Wiki FAQ
Imagine
Avatar utilizator
Tudy
GW2.ro staff
 
Mesaje: 1401
Membru din: 14 Feb 2011, 17:07
Localitate: Cluj-Napoca
Nume caracter: Tudy
Zona de interes: World vs World

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde derbedea » 17 Oct 2011, 01:14

Numai daca ii promiti ca loialitatea e acolo :). Daca exista un jucator care joaca PVP si PVE? Nu e normal sa poata apartine unei ghilde de PVE si uneia de PVP in egala masura? Asta in cazul in care vor exista ghilde de PVE si PVP (vorbeste Nico care vrea sa stie toate astea dupa aparitia GW 2).
"noi ne închinăm la ce cunoaştem, căci Mântuirea vine de la Evrei" Ioan, 4:22
"La urma dar, raman acestea trei: credinta, nadejdea si dragostea. Dar cea mai mare dintre toate este dragostea." (Epistola lui rabi Saul catre Corinteni)
derbedea
Gladium
 
Mesaje: 17
Membru din: 27 Iul 2011, 22:18
Nume caracter: Derbedea Mei

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Master » 03 Ian 2012, 20:30

eu personal vreau dudele inapoi sa ma simt ca acasa :D
In the absence of light darkness prevails.
Avatar utilizator
Master
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 58
Membru din: 05 Aug 2011, 20:46
Localitate: Brasov
Nume caracter: Master Huricane
Zona de interes: World vs World

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde cokybv » 28 Ian 2012, 05:11

Este foarte bine. Astfel poate sta intr-o guilda casual cu prietenii si sa chatuiasca si intr-una hardcore sa faca dungeonuri.
De asemenea si in una de PvP si una de PvE.
-> Vezi grupuri in Facebook, Steam, etc.

Partea cu loialitatea este interesanta, fiindca se obtin anumite puncte pt reprezentarea guildei tale.
Cand te duci in WvW, intr-o interfata alegi ce guilda doresti sa reprezinti in lupta. Acolo se va vedea practic "favorita" sau "loialitatea".

IT WILL BE FUN :D
Avatar utilizator
cokybv
Guild Wars 2 Fanatic
 
Mesaje: 60
Membru din: 28 Ian 2012, 04:26
Localitate: Cluj-Napoca
Nume caracter: Lilith Luna

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Tudy » 21 Feb 2012, 08:22

Finally, some more info on this! :)



http://www.guildwars2guru.com/forum/gui ... 27966.html

Citat:
One of the first things that I looked for after joining the ArenaNet-created guild for the press (Heroes of Tyria [HOT]) is if guild functionality was in. I am happy to announce that yes, yes it was. That’s right, folks. Today marks the day that we can finally put the Guild into Guild Wars 2.

The first thing that you see when you open the guild tab -- if you currently aren’t representing a guild -- is the Guild Join screen. It shows a brief explanation of what a guild is and lists all of the guilds that you have been invited to. Even if you haven’t accepted an invite, they will still be listed under the Account Guilds drop-down menu. From there you can choose between representing the guild, ignoring the invite and permanently leaving it/removing the invitation.

Once you’ve chosen to represent a guild, you will start to gain influence as you play. The more you socialize and group with your guild during leveling and other activities, the more influence your guild can gain. For instance, the last time [HOT] received influence was when people completed events, engaged in PvP and did soloed content -- nine events were completed for 189 influence, one PvP match was won for 110 influence, and 37 solo activities gave the guild 82 influence.

“But what is influence good for?” you ask. A lot. Below the Roster tab is the Upgrades tab and within it you have four different categories: Politics, Art of War, Economy, and Architecture. Politics represents things such as PvE influence gain buffs, guild emblems, guild armor and weapon contracts and guild party items. Art of War is pretty self-explanatory -- you’ll find WvW and Structured PvP buffs and influence gains, less-costly siege weaponry and suits. Right now there are few upgrades for Economy, but they’re still highly useful for a growing guild. This tree houses your karma, experience, magic find and gathering buffs. Last but not least, we have Architecture. Architecture represents the bones of your guild, the upgrades that truly support your guild no matter what stage of growth you are in. They are things such as your guild bank, bank expansions and the ability to build more than one upgrade at a time.

That’s right, a build queue. Each upgrade takes a certain amount of time to build, ranging from 16 hours to one week. Not to fret, though. If you’re willing to pay the price, you can reduce the build time by 25% for a good chunk of guild influence. If you find yourself a little light on influence, you can always hit up the Guild Promoter in each major city. He’ll sell you some booze to “donate” to the inhabitants of Tyria. How many citizens you influence? How much gold do you have? 100 gold can net you 10,000 influence if you’re willing to spend it.
-------
I want to live forever. So far, so good.
GW2 Official Wiki - GW2 Wiki FAQ
Imagine
Avatar utilizator
Tudy
GW2.ro staff
 
Mesaje: 1401
Membru din: 14 Feb 2011, 17:07
Localitate: Cluj-Napoca
Nume caracter: Tudy
Zona de interes: World vs World

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Valky » 25 Mar 2012, 14:59

Doar o opinie personala.
Intotdeauna am considerat ca jocurile nu sunt un scop in sine, ci sunt destinate fun-ului. Dar, in acelasi timp, consider ca, la fel ca si libertatile personale, fun-ul fiecaruia trebuie sa inceteze atunci cand deterioreaza fun-ul celorlalti. Din acest motiv, sunt un partizan infocat al celor care blameaza guild-whoring-ul.
Acest citat "This, of course, makes said super-exclusive guild look like a bunch of snobby jerks that just want to destroy fun, and so said snobby jerks would rather have the developers require the players to submit to one overlord…err guild." nu poate veni decat din partea cuiva care nu a purtat niciodata cu seriozitate responsabilitatea organizarii, coordonarii, planificarii in conducerea unui guild complex. Am sa incerc mai jos (cu scuze pentru lungimea post-ului si cu speranta ca nu supar pe nimeni prin afirmatiile mele, reprezinta strict opinia personala) sa-mi argumentez afirmatia si am sa o fac relationand sumar la unul din cele mai jucate mmo-uri ale ultimilor 10 ani, World of Warcraft.

1) Guild whoring. Ideea de "guild butterfly" sau "guild whoring" nu este noua, s-a inventat in aceeasi vreme cu notiunea dkp, de pe vremea versiunii updatate de Dungeons & Dragons. In WoW, poti sa stai cu tank-ul in guilda ta, iar cu healerul si dps-erul in 2 alte guilde, fara ca niciuna din cele 3 guilde sa stie acest lucru daca nu vrei tu sa-l stie. Desi intr-o oarecare masura aduce un aspect pozitiv prin reducerea frictiunilor intr-un guild, datorita eliminarii unui procent din tendinta aceluiasi jucator de a participa la raid cu "alt-ul" pentru ca vrea el nu stiu ce armura de la bosul X, aduce si cateva aspecte foarte negative:

:!: cand nu ai acel tank sau un extra healer online si vrei sa faci raidul de 25 (odinioara 40), sufera guilda in care tu ai dps-erul, dar tu, ca jucator, nu ai probleme, te duci si-ti vezi de treaba cu tank-ul / healer-ul cu celelalte guilde, iar dps-erul il imbraci intr-un pug. Intrebare retorica: este oare okay sa afectezi fun-ul a 50-60 de insi doar pentru ca fun-ul tau sa fie satisfacut in totalitate?

:!: acelasi jucator, dupa ce isi imbraca dps-erul sau healer-ul in alt guild, va veni (dupa cheful lui, nu dupa necesitatile guildei) sa-si imbrace si tank-ul in guildul vostru. Dar guilda, in absenta tank-ului sau, a luat un alt tank, mai nou in guilda, sau a inchiriat / platit un alt tank sa-i faca job-ul absentului. Si asta inseamna ca raid-ul pe saptamana respectiva s-a dus. Domnul cu tank-ul in guilda voastra este nemultumit, acuza conducerea guildei de prost management (ca doar el este tank important si trebuia sa-l asteptam, nu?) si pleaca. Si cei care nu inteleg corect lucrurile, valideaza psihologic acest comportament si si-l insusesc candva in viitor, fie ca ne place sa credem ca suntem gameri cu experienta sau nu. Sigur, GW2 elimina (teoretic) trinitatea T-H-D, desi am un feeling ca optimizarea si in pve si in pvp va conduce la clase suport cu orientare clara catre tank / heal / dps ca main skill-spam. Dar problema ramane oricum. Din experienta catorva ani de guild-leading pot spune ca nici 300 de jucatori nu sunt "prea-multi" online, daca ai o buna organizare. Insa cu cat sunt mai putini online, cu atat sansele de fun ale celor online in guild scad proportional.

:!: tentatia permanenta de a face comparatii si de a alege, desi poate fi privita ca pe un aspect "democratic", este o alta latura negativa. Guildele vechi, sau cele constituite pe un nucleu solid de amici, parteneri, cunoscuti, membri ai unei comunitati cu obiective comune, devin in foarte scurt timp ca niste "institutii" cu renume, capata practic un brand recunoscut. Sigur, asta depinde mult de skill-ul celor din conducere, de nivelul de PR facut pe server dar si in afara jocului, de charisma, de sansa, de banda din tara respectiva raportat la locatia serverului, de capacitatea de leadership (cum spunea Tudy), de foarte multi factori. Insa, un guild de succes, in principiu, capata un brand si reuseste sa-l mentina mult timp. Sa zicem ca 10 prieteni fac un guild casual de 50-80 membri. Membrul John are un char la voi in guild, dar a reusit sa ia interviul si la o guilda din top 10 pe server. Va sta la voi si dincolo 2-3 luni, va evalua, va compara, va vedea ca la voi are de munca ca sa fie guilda in top, pe cand dincolo guilda este deja in top si poate acoperi si lenea lui in opinia sa. Nu stie in acest moment ca peste inca o luna va fi dat afara de acolo cu eticheta "useless". Nu vine la event-urile planificate in guildul vostru, dar spameaza chat-ul guildei, atunci cand apare online, ca "dincolo" guilda este mai organizata, ca sunt mai multi gameri disponibili online cu care sa faci orice ai nevoie. Nu doreste sa farmeze "influence" pentru guildul vostru, dar va spune ca celalalt guild are top la influence si ca din acest motiv dincolo si-a tras un super-mount si nu stiu ce caciula de aur cum n-au decat 20 pe server. Nu vrea sa ajute guilda voastra cu nimic in materie de organizare, class-coaching, functii de PR, inner-discipline, moderator-ing, whaterver it takes, dar se lauda ca dincolo GM-ul l-a numit "pontator de resurse" pentru main-keep in WvsWvsW. Una peste alta, aceasta specie de jucator exista pretutindeni si are o raspandire mult mai mare decat ne place sa recunoastem. Si tipologia lui psihosomatica imbinata cu posibilitatea de open guild-whoring va face ravagii.

:!: exista 2 categorii de jucatori care vor profita pe deplin de dualitatea nivelului de participare in mai multe guilde: cei care mor de lene sa faca un efort pentru a atinge un obiectiv (cei care de obicei joaca toate single-players cu cheat-codes aka god-mode) si cei care sunt orientati catre hardcore-gaming, care vor mai mereu mai mult, mai complex, mai dificil, care considera un adevarat achievment doar ceva ce este obtinut greu si cu multa munca. Ambele categorii vor compara si vor alege, intotdeauna in detrimentul guildei casual. Guilda casual, daca permite guild-whoring, va pierde enorm, chiar daca are principii sanatoase, leadership capabil si oameni cu bun simt. Overall, dupa 6-8 luni, chiar si cei mai fideli si mai intelepti vor cauta alternative, disperati de neputinta de a aplica principiile sanatoase, pentru ca nu mai ai cu cine sa le aplici, majoritatea sunt dincolo, la "de-a gata" sau la "mult mai strict organizat, mai complex si mai dificil".

2) Guild balance.. Echilibrul intr-un guild presupune nu doar ideea de a face ceva cand "trebuie" si de a lasa membrii sa faca ce vor in rest. Presupune planificare si participare. Presupune existenta permanenta de activitati pe care membrii guildei sa doreasca, sa fie tentati sa le faca, cu acel guild. Altfel, in scurt timp, vor deveni offline-ri pentru guildul respectiv, si onlineri pentru celalalt guild. Perioadele de relaxare intr-un guild nu trebuie sa reprezinte ferestre pentru a merge in celalalt guild, ci pentru a merge la o bere cu prietenii, eventual cu guilda, pentru a merge la servici, in oras cu familia, sau pentru a lua o pauza de vizualizare digitala. Daca programul de guild nu exista sau este prea lax si permite alocarea timpului mediu de gaming si altor guilde, guilda respectiva este sortita esecului, va avea, in cateva luni, doar nucleul acela de 10 prieteni online. Sigur, distractia se poate face si in 2, dar sunt convins ca fiecare nutreste, in sinea sa, un target mai ridicat de la acest joc. Overall, open guild-whoring = bad idea.

3) Guild effort.. De cele mai mult ori, membrii unui guild nu realizeaza si nu sunt interesati sa inteleaga ce efort inseamna conducerea unui guild. E simplu sa intri online, sa ti se spuna ce ai de facut, sau sa faci ce ai chef, sa ceri mult si sa oferi putin, sa critici fara sa-ti asumi responsabilitati. Este exact ca in real life. Toti asteapta ca sefii sa decida pentru ei, sa critice deciziile lor, daca iese bine a fost norocul, daca iese prost "ti-am spus eu" si in general sa aiba un efort participativ cat mai mic in a gandi, planifica, organiza. Oamenii in general au o opinie gresita despre conducere, considerand ca doar conducerea trebuie sa faca management. Experienta vietii, experienta de gaming, arata ca este o atitudine eronata, toti facem micro sau macro management de procese, structuri, proiecte, idei, etc. Viata in sine este un model de management la scara mare, cu micro-management in fiecare minut de existenta. In mmo-uri, majoritatea asteapta sa li se spuna ce trebuie facut, fara sa vina cu idei, propuneri si mai ales solutii corective. Prefera sa critice ideile noi sau restrictiile impuse de GM pentru eficienta, sa se planga daca primeste un task care nu este pe gustul lui, sa compare performantele pe care ce vede in guildul hardcore cu ce vede in guildul casual fara sa vada si efortul extrem facut de guildul hardcore ca sa obtina acele performante. E firesc sa fie asa, pentru ca asa este natura firii umane, sa se relationeze comparativ la tot ce exista si sa caute mereu solutia cea mai simpla, cea mai confortabila.

Dar de cele mai multe ori, si adesea datorita acestor jucatori, majoritatea membrilor nu inteleg ca o guilda de succes se obtine prin munca de ECHIPA. Si ca amaratul ala de Guild Master / Guild Leader si ofiterii sai muncesc adesea ca la servici pentru ca gamerul sa se simta confortabil, sa se simta "acasa", sa aiba cum sa socializeze si jucand nu doar prin chat, sa poata mentine echipa unita si activa, sa mentina guildul "in viata". Cu open guild-whoring, jocul nu face decat sa complice efortul de guild si mai ales efortul conducerii guildului, chiar daca majoritatii membrilor nu le pasa. Si ar trebui sa le pese. Consider ca a dori sa-ti reprezinti guilda, sa fii fidel unei singure guilde, este o dovada de respect pentru ceilalti membrii ai guildei si o dovada de respect pentru munca de caine pe care adesea o face conducerea unui guild ca sa mentina toate lucrurile in ordine, echitabile, echilibrate si atractive pentru membrii sai.
Be most excellent to each other and fear not this night, you will not go astray. Though shadows fall still the stars find their way.
Avatar utilizator
Valky
Centurion
 
Mesaje: 976
Membru din: 06 Feb 2012, 00:18
Zona de interes: World vs World

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Xas » 25 Mar 2012, 16:06

@Valkyrium: Nu dau reply la post ca ar fi prea lung, dar iti dau un 10 gras pentru post! Ai foarte mare dreptate in ceea ce zici. Pe langa whoring si dorinta de gearing, categoria aia de oameni se comporta in game cum se comporta zilnic irl.
Pe langa lenea aia nesfarsita, apare si nesimtirea aia crunta, de care nu are cum sa scape cat timpa se comporta ca un om din Neanderthal. => Cum e stilul de viata, asa te comporti si in jocuri alaturi de altii, asa te comporti si cu colegii de lucru/scoala. Daca nu doresti sa te imbunatatesti in viata reala si ramai ca o lipitoare, ajungi ca si in viata din jocuri sa fii la fel, te lipesti de altii care te conduc si ramai acolo.
Avatar utilizator
Xas
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 219
Membru din: 14 Ian 2012, 00:54
Localitate: Timisoara
Nume caracter: Xasiki
Zona de interes: PvX (câte puțin din toate)

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Tudy » 25 Mar 2012, 16:42

Bine punctat, Valkyrium - iar acesta e exact genul de oameni pe care eu unul încerc să-i evit pe cât posibil, atât în mediul online cât și în real-life. :)
-------
I want to live forever. So far, so good.
GW2 Official Wiki - GW2 Wiki FAQ
Imagine
Avatar utilizator
Tudy
GW2.ro staff
 
Mesaje: 1401
Membru din: 14 Feb 2011, 17:07
Localitate: Cluj-Napoca
Nume caracter: Tudy
Zona de interes: World vs World

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Phinto » 26 Mar 2012, 22:35

Da, dar acum se vor arata adevaratele guilde, fara guild hopper si asa mai departe.
Avatar utilizator
Phinto
Legionar
 
Mesaje: 230
Membru din: 15 Dec 2011, 13:24
Nume caracter: Phinto

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Valky » 11 Apr 2012, 00:12

Dupa o consultare cu Tudy, am obtinut acceptul lui de a posta punctul de vedere legat de unele din aspectele discutate in Episodul 10 http://www.youtube.com/watch?v=lfGGIj7l ... r_embedded (un transcript aproximativ) precum si despre problemele pe care nu am apucat sa le discutam datorita timpului.

Aparut in secolul al XIII-lea, cuvantul germanic YILDE care functie de context insemna fie prietenie, cuplu, sfatul batranilor sau ceata de lupta, s-a transformat in aproximativ 3 secole in cuvantul saxon GUILD de astazi, parcurgand o transformare impresionanta prin fuzionarea semantica a 3 termeni: GEGYLD (fratie), GELD (bani) si GILD (plata, tribut). Sensul structural al cuvantului unificat insemna, in secolul al XVI-lea, plata unui tribut pentru a ti se permite intrarea intr-o casta, initierea in mestesugul unei anumite meserii. Ulterior, incepand cu secolul al XVI-lea, apartenenta la un GUILD, la o BREASLA, era de mare importanta, intrucat in orasele medievale nu oricine avea dreptul de a practica comertul. Sa nu uitam ca actualul London City Hall este stranepotul unui sediu al unei reuniuni de guilde bogat de mestesugari, un Guildhall, asa cum se numea cladirea in secolul XVII.

:arrow: Guildul - Ca sa intelegem mai bine imaginea asociata unui guild, as vorbi un minut despre un domeniu simplu si cunoscut tuturor, interactiunea sociala in viata de zi cu zi. Societatea, pentru a fi eficienta si functionala este organizata pe principii clare si dispune de instrumente menite sa aplice acele principii. Avem un macro-management social, cu autoritati care conduc si controleaza. Nu putem, de exemplu, sa iesim in pielea goala la un restaurant, pentru ca exista reguli care sa interzica acest lucru si instrumente de coercitie care sa impuna acele reguli. In plus, acea escapada ar insemna foarte probabil o proasta promovare a imaginii noastre si a celor pe care ii reprezentam, a familiei sau patronului, motiv pentru care vom fi pedepsiti de lege, sanctionati de patron, si marginalizati de familie. Lucrurile utile pe care le facem pentru societate sunt recompensate, fie si cu o vorba buna sau recunostinta celorlalti, iar obligatia de a contribui cu munca noastra este o parte a angajamentului de coexistenta comunitara, fiecare avand un rol bine definit, necesar pentru a asigura functionalitatea sistemului. Vecinul de la etajul trei ne multumeste cand il ajutam sa-si care mobila iar cel de la parter ne injura cand ii ocupam locul de parcare, nu-i asa?. Ca sa fie modificata, o lege necesita cateva mii de semnaturi, ceea ce presupune obiective comune si mai ales spirit de echipa. Cand vecinii ies in fata blocului sa inlature zapada si tu ramai din lene la caldura, ti se fac observatii pe buna dreptate, pentru atitudinea incorecta, egoista. Iar la locul de munca ti se cere competenta, fidelitate fata de echipa si respect fata de cei care poarta pe umeri responsabilitatea conducerii.

Intrebare cheie: exista oare ceva din ce am spus pana acum care nu se potriveste unui guild? Si guildul inseamna fundamental interactiune sociala, este absurd sa joci un mmo ca sa fii solo, nu este single-player gaming, iar pentru functionalitate si eficienta guildul necesita management, reguli, recompense, sanctiuni, atitudine pozitiva, amicala, onesta, spirit de echipa pentru a atinge obiectivele stabilite de leaderi. Si nu in ultimul rand, este firesc sa demonstrezi fidelitate fata de membrii guildei, fata de echipa, si respect pentru efortul celor care se ocupa de conducerea ei. Nimic diferit fata de ceea ce ni se cere in viata de zi cu zi.

:arrow: Guildul ca "familie" vs. guildul ca "servici"
Vorbind despre guilde, am intalnit de multe ori sintagma „bah, eu in orice joc vreau sa joc singur”. Nu am sa fac disectia unei lipse clare de logica in afirmatia anterioara cand vorbim de un mmo. Daca vrei sa joci singur, exista single-player, mouse, joystick si faci ce vrei, tu cu berea si computerul tau, cum vrei, cand vrei, fara sa te incurce nimeni. Fiinta umana tanjeste dupa interactiune, specia noastra nu a fost creata sa functioneze eficient decat prin interactiune. Si cand te afli intr-un guild, nu mai esti singur si nu te mai poti gandi in termeni de „EU” ci in termeni de „NOI”. In termeni de ECHIPA. Ei, presupunand ca rationamentul a fost validat si asumat de membrii unei guilde, intervine un alt monstrulet mic al existentei noastre, si anume PERCEPTIA.

Perceptia este intotdeauna mai importanta chiar si decat realitatea cand vine vorba de interactiune, pentru ca ea da psihologic marimea factorilor pe care-i analizam cand ne relationam la ceilalti membri si la ce facem cu guilda impreuna.
Jocul este destinat in primul rand relaxarii.
Daca guildacul percepe guilda ca pe o FAMILIE, ca pe locul acela cunoscut, cald, placut, familiar, unde se simte confortabil, unde nimeni nu-l jigneste, unde el se poate afirma si poate fi ascultat cand are o opinie, unde este ajutat sa evolueze si sa obtina performante, atunci guilda va fi pentru el cel mai placut mediu de gaming. Si asta va creste calitatea nivelului de fun si confort pe care si el si intreaga guilda il doresc.

Daca insa, fie datorita atitudinii incorecte, agresive, a leaderului sau a ofiterilor sai, sau a membrilor mai vechi, fie datorita unui ritm complicat, alambicat, haotic sau prea intens de event-uri planificate in guild, fie datorita lipsei oricarui event de grup in care jucatorul sa-si gaseasca utilitatea si sensul, daca spuneam, datorita acestor factori, guildacul incepe sa perceapa guilda ca pe un al doilea SERVICI, atunci dati-i dreptate daca incepe sa-si puna intrebari de genul „what the fuck, I don`t get payed for this !!!” si sa inceapa sa caute alternative in alte guilde. Bine, sa nu uitam ca sunt si destui jucatori care se simt ca la servici si numai daca le ceri sa dea buna-ziua cand intra online, datorita lenei si incapacitatii lor de interactiune, iar obiective care trebuie atinse prin efort de echipa inseamna deja mult prea mult pentru ei. Noi vorbim aici de AVERAGE player, de jucatorul onest, echilibrat, care vrea sa obtina satisfactie si performanta intelegand ca trebuie sa participe la efortul de echipa daca vrea sa joace un mmo cu guildul.

:arrow: Utilitatea conducerii
Am sa pornesc de la multitudinea lucrurilor care trebuie gestionate in joc. Jucatorii doresc sa se distreze intr-un joc, sa se relaxeze dupa o zi incordata. De multe ori, fara sa ne dam seama, avem tendinta ca pe langa nevoia de relaxare sa ne aducem si frustrarile personale online, sa ne descarcam nervii din real life pe ceea ce credem noi ca este un esec la un event al guildei sau cand consideram ca s-a luat o decizie proasta. In plus, dorim sa facem ceva interesant in joc, daca se poate si performant si amuzant si care sa ne alimenteze satisfactia de gamer.

Fie ca vorbesti de un mmo in care scopul principal este dominatia unei zone de pvp, sau de un shooter in care ranking-ul ridicat este marele achievement, fie ca vrem sa recunoastem sau nu, toti ne dorim si performanta pe langa relaxare si ne-am dori in sinea noastra sa avem mandria de a ne putea lauda cu performantele sau renumele altor jucatori sau altor guilde pe care le invidiem pe ascuns. Si toate aceste lucruri pe fondul unei interactiuni complexe cu alti jucatori.

Aici intervine rolul conducerii guildului, a carei utilitate consta in a fi mecanismul de eficientizare a posibilitatilor individuale de performanta, in optimizarea timpului de gaming a membrilor guildei, in stabilirea unor obiective de performanta clare pe care grupul doreste sa le atinga pentru a asigura fun-ul guildei, pentru ca guilda sa devina obiect de admiratie din partea celorlalti de pe server si in stabilirea metodelor prin care guildul va atinge acele obiective.

Existenta unui leadership este vitala pentru un grup de jucatori, pe de o parte datorita haosului care s-ar produce prin confruntarea de orgolii, opinii, dorinte personale si nivele diferite de experienta de joc, pe de alta parte pentru ca un grup poate fi eficient doar daca cineva isi asuma responsabilitatile necesare pentru a asigura functionalitatea guildei. Nu exista grup sau structura sociala in lumea asta care sa functioneze eficient fara conducere. Intr-o familie de 2-3 persoane poti sa mergi pe egalitate in decizii. Cand ai insa de la 10 oameni in sus, nu pot lua toti decizii pentru ca iese haos si incep problemele care vor destrama grupul rapid.

Strict despre conducerea unui guild, unii guild-leaderi, unii ofiteri si multi jucatori percep aceste pozitii doar ca pe o modalitate acceptata de ceilalti de a putea ca ei sa injure fara a fi penalizati sau ca sa-si practice tendintele agresive si de dominatie cu ceilalti. Puterea aduce cu sine responsabilitati la fel de mari, si asta trebuie inteleasa si respectata de ambele parti ale ecuatiei, si de conducatorii guildei si de membri condusi.

:arrow: Luarea deciziilor (multi inteleg democratia nu ca reprezentare ci ca pe posibilitatea de a injura cu totii daca nu se face cum vrem noi)
Jucatorii sunt in principiu incantati sa faca parte dintr-un guild, pentru ca apartenenta la un grup le ofera posibilitati de ajutor, de protectie, de evolutie in joc, de interactiune prin socializare. Asta cu atat mai mult atunci cand guilda are valori si principii similare cu cele ale jucatorului respectiv si cu siguranta nivelul de atractie catre un guild creste proportional cu calitatea membrilor sai si pe masura performantelor obtinute de guild, masurabile prin renumele guildei pe server sau world-wide.

Insa pentru a obtine si mentine acea calitate dorita a membrilor si a atinge acele performante si renumele cu care sa ne mandrim, este nevoie sa fie intrunite 2 conditii: cei care exercita conducerea guildei sa ia deciziile necesare, corecte, iar membrii guildei sa respecte si sa urmeze, sa implementez acele decizii. Daca am acceptat sa facem parte dintr-un guild, inseamna ca am investit conducerea acelui guild cu increderea noastra si ca suntem de acord sa facem ceea ce ni se cere pentru binele guildei, care uneori poate fi contrar intereselor noastre individuale. Este ca un agreement pe care ni-l asumam reciproc.

Sigur ca deciziile pot sa nu fie intotdeauna cele mai inspirate pentru ca si leaderul este om si poate gresi, dar pentru a preveni acest lucru exista instrumentul de corectie, de consultare, de echilibru si update aflat la indemana leaderului, si anume Consiliul Guildului. Acest Consiliu, format fiind din jucatori cu experienta, cu principii sanatoase si atitudine corecta, il consiliaza obiectiv pe leaderul guildei si il ajuta sa ia cele mai bune decizii. Intotdeauna am considerat ca succesul unei guilde depinde in mare masura de intelepciunea cu care Guild Leaderul isi alege ofiterii sau consilierii.

In alta ordine de idei, as dori sa repet si sa accentuez un aspect pe care-l consider foarte important in luarea deciziilor in guild: adeseori, deciziile luate nu vor fi pe placul tuturor membrilor guildei, pentru ca ele sunt menite sa asigure binele comun si eficienta colectiva a echipei, a guildului, si nu confortul individual al fiecarui membru. Este, in opinia mea, important sa reflectam la acest aspect si de fiecare data cand avem impresia ca ni se face o nedreptate personala sau nu ne convine o decizie sau un task pe care trebuie sa-l facem, sa ne amintim ca acea decizie este luata in scopul si pentru obiectivele echipei, chiar daca ea contravine dorintelor noastre individuale. Cand am intrat in guild, mai ales daca am subscris printr-un application, inseamna ca am fost de acord sa respectam si deciziile incomode, nu doar pe cele placute.

:arrow: Utilitatea regulilor si disciplinei de guild (pentru respectarea valorilor din regulament: respect, fair-play, onestitate, lucrul în echipa, deschidere spre dialog, simțul umorului)
Orice microgrup are nevoie de reguli pentru a functiona. Fie ca sunt formal cerute prin afisarea lor si existenta practic a unui agreement, fie ca sunt doar cutume ale acelui grup, regulile exista intotdeauna. Problema apare la varianta regulilor impuse doar prin cutume, pentru ca nefiind stabilite clar si formal de la intrarea in grup, la un moment dat apar discutiile de genul „n-am stiut ca nu e bine, nu mi-ati spus ca trebuie sa fac sau sa nu fac asta”.

Personal, consider ca intr-un guild cu mai mult de 10 membri regulile sunt foarte necesare, pentru ca ele stabilesc de la bun inceput limitele fiecaruia in raport cu prioritatile guildei, limitele nivelului de interactiune intre membri precum si calitatea prestatiei pe care guildul o cere de la membri sai. Fara existenta regulilor, mai devreme sau mai tarziu apar comentarii, discutii inutile, show-uri de e-drama, nemultumiri, frustrari, certuri, intr-un cuvant jucatori nemultumiti cu un nivel de stress departe tare de ideea de fun. Regulile sunt utile si necesare, si in opinia mea trebuie sa aiba 4 calitati:
- regulile trebuie sa acopere aproape toate aspectele jocului si aspectele interactiunii intre jucatori
- regulile trebuie formulate simplu si cu claritate, fara a da posibilitatea unor interpretari gresite
- regulile trebuie stabilite de la inceput, eventual revizuite la anumite perioade de timp, nu aruncate aleator in mijlocul guildacilor pe masura ce apare problema, hop si o regula noua, aceasta atitudine da nastere la probleme si mai mari.
- regulile trebuie implementate prin monitorizarea respectarii lor si aplicarea efectiva a regulii atunci cand este cazul

:arrow: Recompensele si Sanctiunile
Sunt oarecum o dualitate in antiteza a aceluiasi mic monstru psihologic care ne dinamizeaza sau ne umbreste viata de zi cu zi, si anume motivatia. Imi place sa compar acest aspect cu imaginea unui cantar, a unei balante. Pe masura ce unul din talere se incarca, trebuie sa compensezi asezand ceva pe celalalt taler pentru a echilibra balanta, altfel se rastoarna iremediabil, se dezechilibreaza motivatia. Este firesc sa multumesti unui membru al guildei atunci cand demonstreaza fidelitate si spirit participativ de echipa. Este corect si stimulativ sa-i oferi anumite avantaje, fie gold, fie crafting mats, fie o pozitie mai buna in guild, atunci cand a facut in mod constant si indelungat ceva util echipei si este gata mereu sa ajute si are o atitudine corecta. Recompensele nu sunt o obligatie a guildei sau a conducerii, dar ele contribuie la functionalitate si se pot acoperi chiar si prin contributia colectiva in banca guildei sau prin metodele amintite anterior si pot constitui o motivatie pentru toti. Este totodata firesc sa faci observatie unui guildac atunci cand in mod repetat si mai ales intentionat nu vine la event-urile guildei. Este la fel de corect si stimulativ sa-l sanctionezi, sa-i ridici un acces la banca sau vaultul guildei, sa-i ridici temporar dreptul de a vorbi pe TeamSpeak sau pe chatul guildei, sa-i blochezi participarea la un event cu guilda, sa-l degradezi intr-o pozitie inferioara in ierarhia guildei sau chiar sa-l excluzi din guild, atunci cand atitudinea lui este ostila, necompetitiva, nociva pentru guild sau comportamentul sau afecteaza negativ imaginea guildei pe server sau pe forumurile conexe.
As mai preciza 2 aspecte aici. Primul, recompensele nu pot exista fara sanctiuni si nici sanctiunile fara recompense. Una fara cealalta inseamna o balanta cu un singur taler, adica o balanta nefunctionala. Al doilea aspect, recompensele si sanctiunile trebuie in mod firesc inscrise clar in regulamentul de functionare al guildei, in CHARTA GUILDEI, cum imi place mie s-o numesc, pentru ca altfel pot da nastere unor situatii de aplicarie in mod arbitrar, discretionar a recompensei sau sanctiunii, pe de alta parte pot crea discutii neprincipiale, proteste si dezamagiri.

:arrow: De ce este vital ca atitudinea in guild si pe chat sa fie moderata de conducere
Libertatea fiecaruia ar trebui sa se termine acolo unde incepe libertatea celorlalti, pentru ca daca se suprapun, una din parti va fi intr-un disconfort mare care creaza totodata precedente periculoase. Este vorba despre efectul in cascada al unei probleme daca nu este controlata sau eliminata. Efectul negativ asupra celorlalti este destul de mare atunci cand unul din membri iese din tiparele normale sau cerute de guild, fie prin agresiune verbala, scrisa, sau atitudine fata de obiectivele guildei. Daca nu se iau masuri, efectul negativ capata ramificatii. Vor avea si altii tendinta sa recurga la agresiune atunci cand nu le convine ceva. Cei agresati verbal vor fi nemultumiti. Unii dintre ei vor pleca. Si altii se vor simti inconfortabil si vor fi afectati, sau vor pleca, pentru a nu ajunge in situatia celor nemultumiti. Altii vor pleca considerand conducerea prea slaba sau dezinteresata. Si sigur, toate aceste aspecte au fara doar si poate ecouri si in afara guildei, pentru ca cei nemultumiti vor spune „am plecat de acolo pentru ca”. Daca la asta combinam faptul ca unii inteleg democratia ca pe dreptul de a injura liber si a face orice le place indiferent de consecinte, cu faptul ca altii se simt voinici si inegalabili din spatele tastaturii, intelegem de ce moderarea modului de interactiune este un vitala pentru orice guild.

:arrow: Efortul conducerii guildei (mai ales intr-un guild "national")
Consider ca acesta este un subiect complex si delicat, adesea total neinteles de gamerul obisnuit si am sa incerc, cu permisiunea voastra, sa argumentez putin mai mult pe aceasta tema. Sa plecam de la scopul fundamental al gaming-ului. Exceptand situatia de pro-gaming, de professional player, in care jucatorul are drept scop bine definit obtinerea de sponsorizari si castiguri materiale pe baza unor performante care aduc audienta, toate celelalte tipuri de jucator, si ma refer aici la casual, average sau hardcore, asa cum clasific eu gamerii neprofesionisti, au un singur scop – acela de relaxare prin gaming.

Acest lucru este perfect normal si dorit si de jucatori si de cei care-i conduc intr-un guild. Insa ceea ce multi dintre noi uitam cateodata in materie de mmo-uri, este ca ele sunt special concepute pentru interactiune, pentru relaxare in grup, pentru socializare digitala, nu pentru solo-gaming. Din acest motiv, oricat de usoara ar fi evolutia noastra in joc ca solo-gamer, mai devreme sau mai tarziu ajungem in fata unor obstacole, questuri, dungeon-uri, obiective, secvente de pvp pentru care chiar avem nevoie si de alti jucatori. Aici intervine evident guilda, cu rolul sau de echipa, de protectie, de ajutor reciproc la bine si la rau. Dar, ca orice echipa care doreste eficienta, cineva trebuie sa-si asume responsabilitatea si efortul de planificare si coordonare in absenta caruia totul s-ar face haotic iar fun-ul fiecarui membru al guildului ar fi umbrit de incercari nereusite si frustrari.

Ei, daca vorbim de conducerea unui guild, majoritatea avem o problema in a intelege cat de complex si dificil este sa conduci un guild, daca nu am facut noi insine acest lucru. Este adevarat ca unii confunda posibilitatea de a conduce o guilda cu dreptul de a putea injura mai tare pe chat, de a-i teroriza pe ceilalti cu amenintarea de kick si de a face orice doresc fara a suporta consecinte. Plecand insa de la premisa ca cei care si-au asumat leadership-ul guildei sunt bine intentionati, trebuie sa intelegem ca a conduce un guild presupune task-uri foarte dificile cum ar fi armonizarea unei gramezi de jucatori cu personalitati diferite, medierea conflictelor interpersonale, impunerea unor reguli fara a atrage resentimentele jucatorilor, planificarea de activitati comune care sa inlature plictiseala, echilibrarea nivelului de participare a fiecaruia, stabilirea si mentinerea ierarhiei de guild cu tot ce presupunea aceasta, organizarea prioritatilor si stabilirea metodelor prin care guilda isi va atinge obiectivele, activitate permanenta de Public Relations, intr-un cuvant cei aflati la conducerea guildei trebuie sa faca un management complex aproape ca in orice organizatie din real-life.

Adesea jucatorilor le scapa din vedere faptul ca acest job complex, dificil, asumat de cei care conduc guilda este pur voluntar, este neplatit, jucatorii uita sau nu inteleg ca timpul, nivelul de fun si confort personal al celor care conduc guilda este foarte mult afectat negativ de aceste responsabilitati pe care membrii guildei le considera ca fiind obligatii ale leaderilor, ca si cum ar fi semnat un contract.

Dincolo de aceste aspecte, mai intervin doua dimensiuni importante care trebuie explorate si intelese.
Prima se refera la stressul foarte mare al celor care conduc guilda, pentru ca orice esec al guildei in atingerea obiectivelor stabilite, un wipe la un boss, o lupta pierduta in pvp, criticarea guildei de altii pe world-chat, toate sunt puternic resimtite psihologic de cei care conduc guilda, asta pe langa toate responsabilitatile deja dificile despre care am vorbit mai inainte. Jucatorul vine online gandindu-se cum se va distra astazi, pe cand guild leaderul si ofiterii sai vin online intrebandu-se: Doamne, astazi ce „e-drama” trebuie sa mai gestionez, cum configurez grupul de raid daca nu am clasele necesare online, ce fac cu John al nostru care s-a imbatat si a injurat o ora in Engleza pe world-chat, cine formeaza azi grupele de dungeon, banca guildei a ramas fara gold sau materiale, guilda X cere o alianta cu noi, mai sunt 12 jucatori care vor sa intre in guilda si trebuie intervievati si trecuti prin Consiliu, guilda Y este nemultumita ca Tony de la noi a facut nu stiu ce scam la un trading, guildacii din Timisoara nu ajung azi la event ca a cazut gateway-ul de pe zona lor, 3 din cei mai buni jucatori vor sa plece la un guild mai renumit, etc, etc. Toate aceste probleme sunt un adevarat iad pentru guild leader, care este cel mai afectat si pentru ofiterii sai, asta cumulat cu ceea ce am precizat deja, ca ei nu sunt platiti pentru a face asta, o fac voluntar, pentru binele echipei. Daca la asta adaugi si atitudinea jucatorilor intr-un guild national, in care se simt mult mai in largul lor decat intr-un guild multinational sa protesteze, sa intrebe, sa refuze, sa injure, si unde guild master-ul are o pepiniera mult mai mica de jucatori disponibili pentru a putea da cu lejeritate afara ca sa ia altii, ne putem imagina ce povara grea sta pe umerii conducerii guildului.

A doua dimensiune care merita amintita si pe care guildacii nu o cunosc, este nivelul mare de implicare emotionala a celor din conducerea guildei. In timp, pe masura ce membrii guildei capata incredere in leadership-ul guildei, ei incep sa se confeseze, sa-si descarce problemele personale pe umarul amical al celor care-i conduc. Cei care conduc guildul ajung, dupa o vreme, sa-si dedice poate mai mult de jumatate din timpul de gaming pentru a raspunde intrebarilor si ingrijorarilor guildacilor legate de joc, dar mai ales pentru a empatiza cu problemele lor din real-life pe care simt nevoia sa ti le spuna tie. Pentru ca ii cunosti de atata timp, te afecteaza cand unul din ei a pierdut un examen sau nu are unde sa locuiasca, cand altul nu are bani sa-si plateasca netul, afli ce operatii la rinichi a facut catzelul unuia, cu ce vecin se culca sotia altuia, ce masina conduce fratele celuilalt, ce mobila are unul, ce salariu sau servici are altul, cu cine face sex virtual celalalt, cand naste sotia lui Y dar nu e copilul lui si ce-a facut Z cand a fost batut si nevasta violata, practic afli si te implici emotional in toate lucrurile bune si rele, realizari sau esecuri, impliniri sau frustrari din viata personala a tuturor celor pe care ii conduci in guild. Si toate aceste lucruri te afecteaza, te incarca emotional, devii psihologul, duhovnicul, parintele, tutorele si fratele mai mare al tuturor din guild. Psihologic, emotiile pozitive si negative si problemele de joc si de real-life ale tuturor din guild devin in timp parte a emotiilor si problemelor tale atunci cand conduci un guild, asta in conditiile in care si tu esti fiinta umana si ai propriile emotii si probleme de real-life.

Acestea, in opinia mea, sunt motivele pentru care toti jucatorii ar trebui sa inteleaga complexitatea si dificultatea conducerii unui guild fara nicio recompensa, argument pentru care consider ca cei care conduc un guild merita macar respectul nostru si sprijinul neconditionat la bine si la rau.

:arrow: Cum afecteaza prezenta online a fiecarui membru la event-urile planificate in calendarul guildei
Prezenta online a unui jucator pentru participarea la un event planificat al guildei este o oportunitate tripla, pentru jucatorul participant intrucat prin participare va obtine ceva pentru avatarul cu care a jucat, pentru ceilalti membri care vor sa faca eventul si au nevoie de inca un om online intrucat au putut sa faca eventul si pentru guild in sine deoarece un guild este pe atat de bun, de reputat si de puternic pe cat sunt membri sai de buni, de reputati si de puternici.
De obicei, event-urile in guilda nu se fac ad-hoc, ci se planifica cu cateva zile inainte, uneori chiar si cu o luna. Cand ne inscriem la un event al guildei, mai ales la cele care presupun locuri limitate, trebuie sa nu uitam ca prin inscriere la event ocupam un loc pe care poate si-l doreste si altcineva, si daca nu venim online, s-ar putea ca locul acela sa ramana gol, pierde si cel care si-ar fi dorit locul pentru ca s-ar putea sa nu vina online stiind ca guilda face acel event si el n-a gasit loc la inscriere, pierde si echipa care are nevoie de inca un om si nu-l are disponibil.

:arrow: Atitudinea recomandata fata de nivelul participativ in atingerea obiectivelor guildei vs. targetarea unor obiective individuale (aka achievments personale sau un dungeon facut cu alt guild in timpul cat guilda ta este in WvsWvsW)
Sigur ca nu ne poate obliga pe nimeni sa facem ceva ce nu ne place si la urma urmei fiecare joaca jocul pe banii lui, mai ales daca e vorba de un joc Pay2Play. Dar nici nu ne putem astepta ca guilda sa fie de acord ca noi sa existam in ea doar pentru a beneficia de bonusurile, protectia, sau reputatia guildei. Ceea ce inseamna ca atunci cand guild leaderul da un general call de genul „saptamana aceasta fiecare membru trebuie sa adune cate 50 de floricele roz ca sa facem nu stiu ce tapet sau vitralii la peretii castelului”, pai se asteapta de la noi sa facem ceea ce ni se cere, sa contribuim la efortul echipei, chiar daca noi n-avem chef sa culegem floricele roz. Din punctul meu de vedere, atata timp cat cei aflati la conducere cer lucruri normale, pentru interesul intregii guilde, cine are o atitudine de genul „eu n-am chef sa fac asta” trebuie abandonat la tomberonul de solo-gaming pe server. Daca se anunta zi de farming, facem farming. Daca se anunta zi de WvW, pai intram toti in WvW, nu 2 fraieri se dau de ceasul mortii sa opreasca 300 de adversari de pe alt server si ceilalti 30 de jucatori online stau la taclale, fac dungeons pe grupulete sau grinding de achievements. De ce? Fie si pentru simplul motiv ca prin lipsa de actiune este afectat ranking-ul si reputatia guildei. Sigur, vorbim de cazurile cand conducerea guildei stie sa faca o planificare echilibrata pe activitati a zilelor unei saptamani in joc.

:arrow: Avantajele depunerii efortului pentru un singur guild (aka Influence, Architecture, Art of War)
Moneda principala ce poate fi utilizata de guilde pentru a mari avantajele guildei si implicit pe ale membrilor sai se numeste INFLUENCE. Acest Influence al guildei creste doar in urma activitatilor facute de membrii guildei, adica dungeons, pvp, questuri. Daca nu ai jucatorii online si activi in guilda respectiva, guilda nu primeste influence, drept urmare jucatorii nu vor beneficia niciodata de acele avantaje. De ce spun asta, pentru ca o mare parte din avantajele obtinute de guild prin influence sunt limitate ca timp, de la 12 ore la o saptamana. Prin urmare, aceste avantaje trebuie cumparate din nou de guild atunci cand le inceteaza efectul, ceea ce inseamna ca niciun guild nu poate spera ca le va obtine candva, chiar daca are doar 10 membri activi, si poate sa stea relaxata dupa aceea. Influence trebuie produs permanent, pentru ca el se cheltuie permanent. Si, cu siguranta ca un buff care acorda tuturor jucatorilor un bonus de genul 10 % healing poate face uneori diferenta dintre succes si esec in combat.

Pe pagina WIKI sunt sintetizate foarte bine zonele catre care se duc aceste avantaje http://wiki.guildwars2.com/wiki/Influence . Cele 4 categorii in care guilda poate cheltui INFLUENCE sunt: Politics, Art of War, Economy, Architecture. Fiecare ofera diferite perk-uri pentru guild, de la karma, food, buff-uri utile de damage, healing sau resist, bonusuri de experience, posibilitatea de a cumpara anumite arme personale cu emblema guildei sau arme de asediu, si chiar un guild vault cu 100 de sloturi.

:arrow: Timp mediu alocat online unei singure guilde vs. acelasi timp split between multiple guilds
Gamerul obisnuit aloca unui singur joc online, in medie, 2 la 3 ore pe zi, 5 la 6 zile pe saptamana. Sigur, este doar o medie si exista exceptii in plus sau in minus. Hai sa ne gandim ce-ar insemna 3 ore pe zi online in Guild Wars 2. Aproximativ o ora cumuleaza citirea questurilor, cautarea unor iteme in inventar, documentare de zona si drop rate, cautare de party, deplasare pe jos sau teleportare pe map cu load-screen, switch de skills, o cautare pe WIKI, organizarea de party, putin crafting sau trading, un fight neplanificat cu un grup de mobi care sta in calea obiectivului, admirarea peisajului facut de art-designerii lui Daniel Dociu si nu in ultimul rand, socializare. Din fericire, jocul nu cocheteaza cu ideea de open-world pvp, care sa-ti manance si mai mult timp in incercarea de a scapa de acel adversar cretinutz care orice-ar fi, te alearga si te gankeaza pe toata harta cateva ore doar pentru ca el este mai mare in level si singurul lui neuron se plictiseste.

Deci a trecut o ora, au ramas 2 disponibile. In 2 ore, ai de ales ori sa faci un dungeon si sa-ti farmezi banii necesari pentru repairs, ori sa iti continui linia de questuri pentru personal storyline, ori sa faci vreo 2 eventuri si cateva questuri open world, ori sa intri in WvW unde poti sta si-o zi intreaga fara sa fie prea mult. Daca la acest aspect adaugam si faptul ca vorbim despre un joc complet nou, in care oricat ar fi de flat, curba de invatare necesita timp, timp pentru acomodare cu interfata si comenzile, pentru cunoasterea clasei sau profesiei jucate, pentru optimizarea setarilor grafice, reconfigurarea butoanelor, intelegerea mecanicii skill-urilor, a rotatiilor, a dodge-ului eficient, stabilirea variantei optime de skill-uri pe bara si de puncte investite in traits, intelegerea si cunoasterea hartii, obisnuirea cu schimbarea armelor, cu diferenta de abilitati in mediul acvatic, obisnuirea cu deplasarea caracterului, cu inaltimea de la care poti sa sari ca sa nu mori si multe alte lucruri, vom observa ca de fapt 3 ore pe zi sunt deja un timp foarte scurt, mai ales la inceputul jocului. Multe din aceste lucruri le discuti cu guildacii, le partajezi cu echipa ta, invata fiecare din experientele celorlalti.

In aceste conditii, este extrem de putin probabil ca cel putin in prima faza a jocului, in primele cateva luni, sa fie cineva tentat sa se plimbe intre mai multe guilde pentru ca n-ar fi decat timp pierdut. Ulterior, in fazele avansate ale jocului, deja majoritatea guildelor vor avea un calendar de event-uri prestabilite, unele obligatorii altele optionale, care vor afecta si mai mult posibilitatea de a-ti imparti timpul disponibil de gaming intre mai multe guilde, pentru ca daca o faci pierzi si tu ca jucator, pierd si ambele guilde intre care te plimbi intrucat niciuna nu beneficiaza de atentia si ajutorul tau complet, fapt ce te va afecta si pe tine in timp, fie prin omiterea ta de la o activitate a guildei, fie prin lipsa acelui perk sau bonus de guild necesar si dorit, fie prin lipsa performantei echipei.

:arrow: Fidelitate vs. guild-whoring
viewtopic.php?f=22&t=55&p=1821#p1821

:arrow: A-ti ajuta guildacii oricand este nevoie vs. a alimenta lenea unor membri in a face ce pot face si singuri
Cu siguranta, toti am intalnit in gaming acel gen de jucator care cere ajutor chiar si atunci cand nu este cazul, spamand guild-chat-ul la fiecare 5 secunde cu intrebari al caror raspuns poate fi gasit in 10 secunde pe Wiki sau pur si simplu considera ca este mai simplu sa-l ajute cineva din guild sa omoare mai repede cei 500 de gandaci si soricei din cele 5 questuri la care lucreaza, pentru ca singur i-ar lua mai mult timp. Sa ajuti un guildie nu este numai okay, ci chiar recomandat, pentru ca acesta este scopul principal al constituirii unui grup, sa socializezi cu oameni cu care iti place sa joci si sa dispui de ajutor reciproc. Dar cel care solicita ajutor trebuie, in opinia mea, sa o faca atunci cand chiar are nevoie de ajutor, nu ca pe o modalitate de a compensa lenea cu ajutorul celorlalti. Sunt convins ca toti cunoastem povestea jucatorilor care vin la lvl 1 in guild, foarte probabil cu un ALT, cer ajutor la leveling si rezolvarea tuturor questurilor, eventual sa-i si imbraci si sa le dai ceva gold, dupa care pleaca. Astfel de situatii sunt des intalnite in mmo-uri si de aceea trebuie sa intelegem si pe membrii unui guild, atunci cand nu reactioneaza prompt la orice cerere de ajutor.


:arrow: Echilibrul intre "eu vreau sa fac pve" vs. "eu vreau sa fac pvp" si implicatiile ponderii fiecaruia asupra unui guild (brand, recunoastere pe server si worldwide, nivel de atractivitate al guidului pentru noi membri, increderea de sine a membrilor guildei, etc.)
Dupa multi ani de jocuri online, am invatat 2 lucruri.
In primul rand, cele 4 elemente de imagine, si anume brand-ul guildei, ranking-ul oficial, renumele sau perceptia celorlalti despre guilda si renumele sau percpeptia celorlalti despre jucator sunt strans legate si cresc sau scad in acelasi timp.
In al doilea rand, intr-un mmo serios, indiferent de ceea ce cred pasionatii de pve sau doritorii de pvp, ambele categorii de abordare a jocului, pvp si pve, ocupa fiecare aproximativ 50 % din contentul de joc care poate fi experimentat. Ar dura prea mult sa argumentez, insa asa stau lucrurile. Daca faci doar pve sau doar pvp, e ca si cum ai refuza sa joci jumatate din joc, desi ai platit pentru jocul complet.
Acum, cele 2 aspecte, cel legat de imaginea guildei si de dualitatea continutului pvp vs. pve al jocului, se completeaza si se influenteaza reciproc in felul urmator:
Intr-un guild in care ai jucatori buni de pve, care au reusite de tipul„server first” si cele mai bune seturi de armuri, majoritatea jucatorilor devin tentati sa faca pve, pentru ca sansa de a reusi in pve creste mult datorita acelor jucatori care stiu exact ce si cum trebuie facut, o confirma rezultatele lor, nu?.
Un guild in care ai jucatori buni de pvp, care sunt in top ranking, inspira si pe cei mai putin pasionati de pvp sa-l incerce, pentru ca expertiza acelor gladiatori da incredere tuturor in competenta de combat player versus player.
Jucatorii pot deveni buni in pve sau pvp doar prin practicarea lor. Ei, rezultatul este ca atunci cand ai jucatori buni, renumiti in ambele categorii, toti ceilalti membri ai guildei au o mai mare atractie sa joace ambele jumatati ale jocului, si pve si pvp, si asta face guildul mai puternic si mai renumit, are un ranking bun, are toate buff-urile, bonus-urile, perk-urile, achievement-urile, devine mandria serverului sau guild de top, ceea ce mareste considerabil atractivitatea guildei pentru jucatori si aduce un mai mare self-esteem, doza de mandrie necesara gamerului, pentru jucatorii care sunt deja in guild.
In concluzie, intr-un mmo, un guild care doreste succes trebuie sa faca in mod egal pve si pvp fara ezitare, iar jucatorii trebuie incurajati sa-si infranga retinerea fata de una din cele 2 categorii.


:arrow: Class-leadership / Class-coaching
Am vazut intotdeauna utila existenta acestor functii intr-un guild, atata timp cat cei care le detin nu incep sa se creada un fel de ministrii secretari de stat inaccesibili, care sa-i trateze cu dispret pe jucatorii noi care au ales aceeasi clasa, adica „mai noob mic si fraier, eu joc Mesmer de 6 ani, asa ca baga la cap ca nu ma repet si sa nu dea dracu` sa gresesti ceva azi in dungeon ca iei kick”. Cu toate acestea, in opinia mea, rolul de class leader nu este de frate mai mare, nu este de mentorship, nu este de a te ajuta cu ce nu poti sa faci in joc, ci un rol care presupune strict 2 aspecte:
Primul, sa ajute noul jucator din aceeasi clasa sa inteleaga mai bine cum sa-si foloseasca eficient skill-urile, sa-l consilieze cum sa faca pentru skills sau traits acel tweaking fin pe care doar experienta il formeaza, sa-l indrume in rezolvarea unor questuri specifice clasei, sa-i dea guidelines privind utilizarea anumitor armuri de clasa si mai ales sa-l orienteze catre sursele cele mai corecte si eficiente de informare de pe net, avand in vedere multitudinea de informatii adesea useless si subiective existente la dispozitia jucatorului. Asta fara a intra in detalii si fara a-l ajuta pe novice sa-si faca toate questurile si sa-si rezolve toate problemele.
Al doilea rol al class-leader-ului si poate cel mai important, este de a oferi conducerii guildei o imagine corecta asupra posibilitatilor, calitatii, nivelului de implicare si talentului jucatorilor din clasa sa, pentru ca el este expertul in toate detaliile clasei sale iar aceste informatii sunt importante pentru a mentine o structura coerenta bazata pe aptitudini similare in guild si pentru a configura anumite grupe de pve sau pvp.

:arrow: Rolul "veteranului" ca mentor si regulile de urmat pentru cel mentorizat
Da, vorbim de cuplul SENSEI = SENPAI, ilustrat atat de bine de cultura asiatica, adica mentorul, profesorul de o parte si elevul, cel indrumat de cealalta parte. Sa ne intelegem, veteranul nu este neaparat un class-leader sau class-coach. Poate fi, dar nu trebuie confundate notiunile. Personal, cred ca rolul veteranului este de face mentorship cu un numar foarte mic de jucatori, uneori chiar cu un singur jucator, de a-i fi efectiv un fel de frate mai mare care-l ia de mana si-i arata lumea cea mare cu bune si cu rele, de a-l ajuta sa depaseasca dificultatile miilor de noutati in joc, de a-l pregati pas cu pas cu scopul de a deveni mai eficient pentru guild, de a-l ajuta atunci cand nu poate sa faca un quest solo, sa-l indrume privind anumite reguli, traditii ale guildei, privind modalitatea de abordare si interactiune cu ceilalti. Si spun din experienta ca nu exista satisfactie mai mare atunci cand in timp constati, ca mentor, ca ai intuit bine in alegerea facuta, ca jucatorul ales si antrenat de tine da rezultate excelente pentru guild, are o atitudine apreciata de toti si mai ales este mandru ca tu l-ai format. Cum, de asemenea, este extrem de dezamagitor cand oameni pe care i-ai format, in care ai investit timp si suflet, uita principiile cu care i-ai format. Sa ne amintim, in acelasi timp, ca in faza initiala, rolul veteranului este de a te monitoriza, de a-si forma o opinie obiectiva referitoare la personalitatea, caracterul, atitudinea noului jucator. Este mult mai putin traumatizant si pentru jucator si pentru guild sa te desparti la inceput daca lucrurile nu par sa se indrepte catre o colaborare onesta si pozitiva, decat sa ajungi la e-drama complexe peste luni sau ani. Pentru cel care se afla sub aripa veteranului insa, pentru cel mentorizat, este important sa nu uite ca orice solicitare indreptata catre... fratele mai mare inseamna pentru veteran munca in plus, asa ca este bine ca atunci cand nu ne aflam intr-un moment de film LucasArts in care mentorul se plimba cot la cot cu juniorul privindu-l cu intelegere si mandrie in timp ce-l ajuta sa doboare inca vreo 450 de clone doar cu scop de confidence-building, sa nu exageram in a ne freca veteranii la cap cu orice coada soricelului care trebuie culeasa de prin nu stiu ce colt de pestera, pentru asta exista Wiki si alte site-uri pline de informatii utile. In fine, o relatie SENSEI= SENPAI se poate transforma intr-o prietenie frumoasa sau poate deveni un motiv de cearta si dispret in timp, atunci cand juniorul considera ca si-a depasit mentorul si e cazul sa-si bage picioarele in aceasta relatie de mentorship. Totul se rezuma la caracterul oamenilor, pana la urma.

:arrow: Importanta existentei segmentului de PR al guildei pe server si extra-server, si explicarea ideii ca efectul sau este multiplicat pozitiv sau negativ fie si indirect de atitudinea permanenta a membrilor guildei in orice imprejurare
Winston Churchil spuna ca atitudinea este un lucru mic care face o diferenta mare. O guilda nu exista independent pe un server. Interactiunile dintre guilde sunt numeroase, de la joint PvE, suport pentru PvP, definitelly WvWvW, tranzactii de materiale si valori, schimb de informatii utile sau pur si simplu socializare. Segmentul de Public Relations este foarte important pentru o guilda care doreste perenitate pe un server si credibilitate in joc. Promovarea unei imagini de calitate a guildei aduce dupa sine avantaje incontestabile: mai mult suport din partea celorlalte guilde, fie cu membri pentru nu stiu ce event, fie cu materiale, fie cu informatii. Aduce mai mult respect pe server si cross-servers pentru membrii guildei si asta contribuie la mandria si implicit nivelul lor de satisfactie. Guilda devine mai atractiva pentru noi membri, renumele creste, interactiunea cu ceilalti jucatori de pe server devine mai facila si mai placuta pentru ca toti doresc sa fie bagati in seama de guildul respectiv. Aceste lucruri insa nu vin de la sine, vin prin munca. Crearea unui brand de guild necesita atitudine civilizata, necesita cunostinte despre joc si despre limba vorbita pe server, inseamna disponibilitatea de a ajuta si alte guilde cu resursele umane sau materiale ale propriei guilde, inseamna sprijin reciproc in pvp, necesita sanctionarea membrilor proprii care ofenseaza comunitatea serverului sau incalca principiile guildei in interactiunea cu ceilalti, si totul facut printr-un canal oficial de interactiune, de PR, care sa transmita permanent cu claritate mesajul pe care conducerea guildului doreste sa-l transmita pentru intreg serverul si pe forumurile conexe. Insa ceea ce face fiecare membru, deopotriva pozitiv sau negativ, atitudinea de excellent player sau useless bastard, de helper sau cheater, de nice player sau fkcing idiot, afecteaza permanent imaginea guildei in bine sau in rau, imaginea intregii echipe din care faci parte, pana la urma afecteaza nivelul de fun, respect, confort si calitatea de gaming a tuturor membrilor guildei.
Be most excellent to each other and fear not this night, you will not go astray. Though shadows fall still the stars find their way.
Avatar utilizator
Valky
Centurion
 
Mesaje: 976
Membru din: 06 Feb 2012, 00:18
Zona de interes: World vs World

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Tudy » 11 Apr 2012, 00:38

Multumesc Valky pentru completarile extrem de utile si relevante la ceea ce a fost deja cea mai lunga din emisiunile GW2.ro TV de pana acum! :)

Post-ul de mai sus e cu siguranta un must-read pentru toti cei care iau in serios implicarea intr-o ghilda.
-------
I want to live forever. So far, so good.
GW2 Official Wiki - GW2 Wiki FAQ
Imagine
Avatar utilizator
Tudy
GW2.ro staff
 
Mesaje: 1401
Membru din: 14 Feb 2011, 17:07
Localitate: Cluj-Napoca
Nume caracter: Tudy
Zona de interes: World vs World

Re: Primele informații despre ghildele din GW2

Mesajde Tze » 13 Apr 2012, 00:18

Într-adevăr, postul lui Valky explică foarte bine atitudinea pe care trebuie să o avem fiecare dintre noi (ca membri ai aceleiași ghilde) pentru a ne asigura că grupul nostru va funcționa într-un mod benefic pentru toți. Știu că e un o lectură lungă, cu mult peste media mărimii unui post normal pe forum, dar merită din plin.
Avatar utilizator
Tze
Legionar
 
Mesaje: 132
Membru din: 27 Iul 2011, 20:31
Localitate: București
Nume caracter: Tze Loves Loa

Anterior

Înapoi la Discuții generale despre ghilde

cron
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori