Intro in sPvP

Moderator: Pretender

Intro in sPvP

Mesajde Pretender » 16 Dec 2012, 11:04

Pentru cei care nu intra frecvent in Spvp si poate unul din motive este faptul ca au anumite nelamuriri legate de cum functioneaza acest sistem, o sa incerc sa va clarific cateva aspecte ce diferentiaza PVP din Guild Wars 2 de alte jocuri similare (cel mai popular fiind WoW probabil).

Unul din aspectele care pe mine m-a incantat foarte mult, la acest joc, este faptul ca nu exista nici un fel de farm pentru itemele de pvp. Le ai pe toate gratis, din primul moment de cand ajungi in Heart of The Mist, cu toate runele si sigiliile la dispozitie, astfel incat poti sa experimentezi cat vrei diverse combinatii. De asemenea, traits reset este gratis. Exista training dummy astfel incat poti experimenta, sa vezi cum functioneaza diverse combinatii, fara sa dai 10g la TP pe rune si la urma sa vezi ca nu esti multumit de ele. Poti intra cu un caracter, sa faci sPvP, de la lvl 2, imediat dupa questul introductiv. Evident, levelul pe care il ai in pve nu are nici o importanta aici, itemele sunt tinute separat, nu ocupa loc in saci, este ca un joc diferit inclus in GW2 :)

Itemele de PvP pe care le primesti de la inceput au aceleasi atribute cu ale oricarui alt jucator din sPvP. Indiferent de cat timp joci, de cum joci, de cate turnee castigi, nu obtii iteme mai bune. Singura diferenta este estetica, in functie de rank-ul din PvP ai acces la arme si armuri care arata din ce in ce mai bine. Acest lucru este foarte important pentru acei dintre voi care joaca casual si care nu trebuie sa isi faca probleme ca Gigel_cel_rau_care_joaca_tot_timpul are arme ce lovesc de 2 ori mai tare si respectiv nu ai nici o sansa. Gigel_cel_rau_care_joaca_tot_timpul are exact aceleasi arme si armuri, diferenta fiind doar de variantele alese, de rune, sigilii, traits, etc. Asta inseamna ca eu, care ma apuc de PvP acum, am o sansa reala sa il bat pe Gigel, chiar daca el a jucat 8 ore pe zi, in fiecare zi, inca din beta. In alte jocuri de acest gen, si pe partea de pvp exista o diferenta de iteme, in functie de rank, puncte acumulate, etc., care l-ar face pe Gigel sa castige mai usor, el facand 1.500 dmg pe lovitura in timp ce eu fac doar 1000. In GW2, si eu si Gigel facem tot 1000 dmg, astfel incat este o lupta corecta.

Sigur ca Gigel, care a jucat atat de mult PvP, fara sa vrea, tot a mai invatat cate ceva despre ce ii pot face alte clase observand ce fac alti jucatori, care joaca aceeasi clasa ca a sa si il bat, etc. Dar in esenta, ceea ce este caracteristic pentru PvP din GW2 este acest echilibru de gear, iar diferenta este facuta de cum joci. Mie personal imi place acest lucru. Pot merge linistit in vacanta si sa continui cand ma intorc, fara sa simt ca am pierdut ceva. Pentru altii a fost insa dezamagitor, pentru ca asta era scopul jocului pentru ei, de a acumula puncte si a lua cel mai tare echipament. Parerile difera. Veti vedea fiecare daca va place sau nu, acest aspect.

Alte aspecte care aduc complexitate acestui joc sunt dodge-ul, care, asa cum stiti, te face imun la absolut orice se arunca asupra ta si etapa intermediara de down-state, in care continui sa te lupti, respectiv partea de finish. De aici apar o multime de tactici, care impiedica inamicii sa dea finish, permite resurrect-ul si asa mai departe. Este cel mai complex sistem de PvP, cel putin dintre cele incercate de mine.

Un alt aspect care este interesant este faptul ca, pe orice harta, ai mai multe variante de a acumula puncte. Nu ajunge sa ii omori pe ceilalti, trebuie sa controlezi obiectivele, iar in functie de harta, exista si alte bonusuri care pot hotari soarta meciului. Asta previne meciurile de arena de 20 de minute din WOW, unde cele doua echipe se alergau pe harta, fara sa se poata omori unul pe altul. Daca Gigel joaca cu un elementalist specializat pe swiftness, , lasa-l sa fuga, nu il alerga pe toata harta ca nu rezolvi nimic, mergi si controlezi punctul si o sa se intoarca el la tine :P.

Pentru a raspunde la intrebarile pe care tin minte ca mi le puneam si eu la inceput, cred ca ar merita mentionate urmatoarele:
- Ressurectul este la intervale fixe, de cate 20 de secunde, singurul aspect relevant fiind momentul in care mori.
- Cappingul nu este influentat de numarul jucatorilor aflati pe obiectiv.
- Nu faci capping cat timp esti invizibil. Nu faci capping cat timp este un inamic pe obiectiv (chiar daca sunteti mai multi, chiar daca este in downstate)
- Primesti puncte pe kill doar dupa finish, nu pentru „doborarea” adversarului.
- Racial skills nu pot fi folosite in sPvP
- Unele skilluri sunt ajustate pentru sPvP, in sensul ca au alte cooldowns sau fac mai putin dmg ca in PvE (de ex. Confusion e redus la 50%)
-
Cu siguranta mai sunt multe de spus, sper insa ca este un inceput. Sunt nerabdator sa raspund la intrebari, in masura in care cunosc raspunsul. Personal joc Necromancer si Mesmer, despre care as putea da detalii specifice acestor clase.

Va astept in sPvP, care sunt convins ca o sa va placa, dupa ce o sa il intelegeti. Sper sa ne adunam suficienti incat sa putem face ceva organizat, echipe de turnee, etc.

P.S. Nu va lasati descurajati de thieful sau de warriorul ala care va omoara in 2 secunde prima data. Puneti ceva mai mult toughness pe voi, puneti macar un skill stunbreaker in bara si o sa fie mult mai bine ;) Ei joaca sistemul totul sau nimic si daca nu va omoara in primele 2-3 secunde, pe urma nu prea mai au ce sa faca, toate skillurile fiind pe cooldown.

Rog pe cei cu experienta in sPvP sa vina cu completari si pe cei incepatori cu intrebari, sa incepem sa creem o baza de informatii utile pentru toata lumea.
No matter how closely you examine the water, glucose, and electrolyte salts in the human brain, you can't find the point where these molecules became conscious.
Deepak Chopra
Avatar utilizator
Pretender
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2012, 10:46
Nume caracter: The True Pretender

Re: Intro in sPvP

Mesajde Tudy » 16 Dec 2012, 11:32

Excelentă introducere, Pretender! :D

O mică mențiune aș avea (o informație utilă din punct de vedere tactic pentru cei care vor să joace și în tournaments): de la update-ul din 19 noiembrie respawn timer-ul din tournaments nu e în wave-uri ci individual:

Citat:
Set tournament respawn timers to static per-player timers instead of wave-based timers.


Le reamintesc pe această cale membrilor că începând de săptămâna viitoare, joia devine seară oficială de SPvP în ghildă, moment în care vom încerca să fim prezenți mai mulți dintre cei din council/mentori/ofițeri și în zona de SPvP. Asta nu înseamnă că în restul serilor nu se poate juca SPvP în voie. :)
-------
I want to live forever. So far, so good.
GW2 Official Wiki - GW2 Wiki FAQ
Imagine
Avatar utilizator
Tudy
GW2.ro staff
 
Mesaje: 1401
Membru din: 14 Feb 2011, 17:07
Localitate: Cluj-Napoca
Nume caracter: Tudy
Zona de interes: World vs World

Re: Intro in sPvP

Mesajde Pretender » 16 Dec 2012, 13:26

Multumesc de completare. Voi incerca sa adaug observatia ta, desi momentan nu mai vad posibilitatea de editare.
No matter how closely you examine the water, glucose, and electrolyte salts in the human brain, you can't find the point where these molecules became conscious.
Deepak Chopra
Avatar utilizator
Pretender
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2012, 10:46
Nume caracter: The True Pretender

Re: Intro in sPvP

Mesajde Chypers » 17 Dec 2012, 07:06

motivul principal care ma tine departe de spvp este simplu : thief .
imi place pvp-ul si ideea de pvp, insa ma bucur de ea in masura in care se poate numi pvp, in wvw.
in spvp , nu, repet, din cauza thief-ului. mi se pare ridicol de overpowered. pe forum-ul oficial am tot citit cereri vizavi de nerfuirea lui; lucru care s-a intamplat deja din cate am inteles, insa cu toate acestea tot il gasesc destul de stupid.
ma consider un jucator high-skilled si chiar am petrecut ore pt studii anti thiefs experimentand zeci de counters . in momentul in care intru in pvp cu gardianul FULL defense, build de walking fortress, si pic din 2 MAXIM 3 hits cu 20k viata si nu mai zic cata armura, FARA conditii, dau alt f4 direct. si culmea, colac peste pupaza , de multe ori nici nu stii cum si de unde mori, pt ca dupa cum bine stim exista builds cu traits de 99% perma invisibility.

solutia pe care o vad eu e simpla : imi fac si eu thief. nu mai spun ca recent observ in turnee party-uri de cate 5 thiefs si aceasta tendinta masiva sprea aceasta profesie. iar in ceea ce ii priveste pe baietii de la Anet , am inteles ca lucrurile sunt special lasate asa , dar se specifica intrun fel ca fiecare nas isi are nasul. probabil un necro pe conditii nimereste 2-3 aoes si poate dobori , but still ... nu vreau sa fiu inteles gresit, imi place sistemul de pvp si sunt de acord si cu cele declarate de oficialitati dar parca prea ...

oricum, cu prima ocazie pretender vreau sa vad ceva tactici de spvp eficiente , chiar sunt curios :D ( plus ca tre sa fac si monthlyul :P )
Imagine Imagine
Avatar utilizator
Chypers
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 79
Membru din: 15 Sep 2012, 19:48
Localitate: OprescuVille
Nume caracter: Chypers

Re: Intro in sPvP

Mesajde Wicked » 17 Dec 2012, 13:17

Chypers chiar te rog sa iti faci un thief cu build backstab sa vezi cu ochii tai cum jucatorii buni pot evita burstul in totalitate, lasand thieful fara dmg timp de 40 secunde cat tin cd-urile. Va asptept la duel pe un server gol pentru antrenament, dar si pentru tips&tricks.

PS: Buildul perma-stealth e deja un mit, a fost bun cat a tinut in w3 cu capping. Inca mai exista, asta e adevarat, dar cu respectivul build nu se poate face nimic in afara de stealth, pur si simplu cea mai mica gresala/intrerupere e fatala.
Avatar utilizator
Wicked
Legionar
 
Mesaje: 194
Membru din: 14 Feb 2012, 20:34
Localitate: Ploiesti
Nume caracter: Zarroc Wickedblade
Zona de interes: PvX (câte puțin din toate)

Re: Intro in sPvP

Mesajde LorD_PSYCHO » 17 Dec 2012, 14:47

In ultimul timp am luat o pauza de la PvE si am inceput sa joc sPvP. Joc un fel de AoE Damage / Support Necro... nu am un damage extraordinar si 1 vs 1 trebuie sa trec prin toata suita de abilitati sa pot dobori un alt player dar dau foarte mult regen/heal la coechipieri, chiar am facut comparatie eu vs un guardian si eu dadeam mai mult heal ca el :D.

Thiefs mi se par destul de usor de omorat, trebuie doar sa scap de burst-ul initial, apoi nu prea mai au ce sa faca.

Pentru cei care vor sa se apuce de "sportul" asta recomand sa isi aleaga o clasa cu care ei se simt cel mai confortabil, apoi sa incerce diverse build-uri vs NPC-urile din Mists si abia apoi sa isi ia inima in dinti la un meci vs alti playeri. E destul de nasol pentru un jucator nou sa intre intr-un meci si sa isi ia omor in 3-4 secunde si apoi sa dea rage-quit... f greu il mai convingi sa intre iar la pvp.
Avatar utilizator
LorD_PSYCHO
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 153
Membru din: 03 Mar 2012, 14:19
Nume caracter: LorD PSYCHO

Re: Intro in sPvP

Mesajde Chypers » 17 Dec 2012, 15:59

da ma wicked da nu-mi place thiefu :( ca mi-as face. ma descurc cu elementalistu pe burst momentan ... but still . oricum , looking forward to teaming up with you asap :)

^psycho : tu mergi cu tatiana in pvp ? ca o aduc si eu pe monica si refacem trupa Andre.
Imagine Imagine
Avatar utilizator
Chypers
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 79
Membru din: 15 Sep 2012, 19:48
Localitate: OprescuVille
Nume caracter: Chypers

Re: Intro in sPvP

Mesajde Pretender » 17 Dec 2012, 16:11

Pentru mine cea mai utila chestie vs thief a fost o discutie cu Wicked si un antrenament tip duel, in care am inteles mai exact ce poate sa faca, ce nu poate sa faca, ce cooldowns are si asa mai departe. Recomand calduros o astfel de discutie, stiu sigur ca Wicked este deschis la asa ceva, are o experienta considerabila cu aceasta clasa si este dispus sa va impartaseasca din "secrete". Sigur ca, la inceput, cand vine un thief cu quickness si te omoara in 2 secunde, de nici nu apuci sa apesi vreun buton, iti vine sa dai Alt-F4. Dar daca folosesti un skill care sa te scoata din stun, 1-2 dodge, un stun la randul tau sau ce alt CC ai, etc. o sa vezi ca isi pierde burstul (in special quickness), pierde avantajul elementului surpriza si nu stie pe unde sa fuga mai repede :) Un thief specializat pe burst nu are toughness sau vitality, are cred ca pe la 15k viata si moare cam la fel de repede cum te omoara :) Chiar daca este invizibil, continua sa isi ia damage de la conditions, aoe, skilluri date aparent in gol si de multe ori apare din stealth direct in downstate, asteptand sa isi ia finish ;)

Am auzit destule persoane care se plang de mesmeri, care se pierd printre iluzii si sunt omorati pana sa isi dea seama care este cel real de fapt, la care dintre cei intinsi pe jos sa dea stomp, etc. Va astept sa ma contactati cu astfel de nelamuriri si o sa va arat, pe viu, care e diferenta intre iluzii si phantasme, dintre ele si player, etc.

Cel mai bun sfat insa cred ca ramane urmatorul: daca aveti probleme in a intelege cum functioneaza o clasa, care va face probleme in mod repetat in sPvP, luati o pauza si faceti-va un nou caracter din acea clasa, intrati in Heart of the Mist si uitati-va pe indelete la skilluri, traits, spell cooldowns, casting times,range, animatii, etc, testati-le pe dummy si apoi vedeti care dintre ele este important de evitat. Asa o sa va fie mai usor sa luati decizii cand o sa va intalniti cu acea clasa si veti profita de avantajele proprii (de ex. range mai mare, skilluri defensive, abilitatea de a indeparta, transforma sau chiar transfera conditii, etc.)

In ceea ce priveste strategiile de turnee, acestea sunt foarte variate si depind in mare parte de team composition. Voi deschide un thread separat cu tips&tricks pentru optimizare eficienta in turnee si nu numai.
No matter how closely you examine the water, glucose, and electrolyte salts in the human brain, you can't find the point where these molecules became conscious.
Deepak Chopra
Avatar utilizator
Pretender
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 12
Membru din: 15 Sep 2012, 10:46
Nume caracter: The True Pretender

Re: Intro in sPvP

Mesajde Valky » 17 Dec 2012, 18:28

Rog admin sa mute acest thread intr-o sectiune nou constituita denumita, de exemplu "SPvP - Guides, Tips& Tricks".
Be most excellent to each other and fear not this night, you will not go astray. Though shadows fall still the stars find their way.
Avatar utilizator
Valky
Centurion
 
Mesaje: 976
Membru din: 06 Feb 2012, 00:18
Zona de interes: World vs World


Înapoi la Structured PvP Events

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori