In opinia mea, problema organizarii grupurilor large scale prin squad-communication este rezolvata doar partial, deoarece un chat univalent (doar de la leader la squad dar nu si invers) va constitui o deficienta in momentul in care un grup va dori sa informeze despre ceva util (ca sa improvizez "
need reinforcements to Y", "
enemy moving on your location", "
need aditional players to protect supply caravans for X", "
enemy scouted in the swamp behind our main keep, waiting until you get here to strike", "
enemy regrouping at location Z"
we`ll stay on 3 more hours to get the final upgrades", ma rog, whatever).
Avand in vedere marimea hartii, multitudinea obiectivelor de atacat si aparat static si de protejat dinamic, numarul mare de jucatori pe harta, necesitatea de a coordona eforturile unui intreg server precum si permanentele rasturnari de situatii prin interventia celei de-al "treilea" server, consider ca mult mai eleganta si mai eficienta ar fi fost o structura de comanda formata din 4 sefi (
Doar un EXEMPLU):
1 Team Leader - sa aiba in subordine 3 Squads (Defence, Offence, Support), si sa poata mapa 4 tipuri de markere (nu mai mult de 2 din fiecare tip, adica 8 in total) pe care le vad toti membrii Team-ului (serverului):
- shield pentru aparare
- sword pentru atac
- star pentru interventie/support
- flag pentru rally-point
Team-communication - Team Leader sa poata citi doar ce scriu Squad commanderii, iar ce scrie el sa poata fi citit de toti jucatorii din Team.
3 Squad commanders - fiecare Squad sa fie condus de cate un Squad commander, care sa poata mapa fiecare un numar de maxim 4 markere tip "obiectiv vizat", corespondent functiei Squad-ului:
- fie un cerc cu litera D/O/S in centru, corespondente functiei Squad-ului (Defence/Offence/Support).
- fie un cerc cu simbolul corespondent functiei Squad-ului in centru (shield/sword/star).
Squad-communication - fiecare Squad commander poate citi doar mesajele de la membrii Squad-ului sau si de la Team-leader, iar ce scriu ei poate fi citit doar de Team leader si de membrii Squad-ului condus.
General rules:
- calitatea de Team Leader si cea de Squad commander sa fie cumparate si sa poata fi folosite doar dupa o anumita vechime online in sesiunea de 2 saptamani (acest aspect este perfectibil).
- cand intra in WvW Team, jucatorii sa poata alege de la inceput, pentru sesiunea respectiva de 2 saptamani, echipa de defence, pe cea de offence sau pe cea de support.
- ulterior acestei alegeri, mutarea dintr-un Squad in altul sa necesite un request approved de Team Leader.
- toti jucatorii sa poata comunica pe chat-ul Squad-ului din care fac parte si sa poata citi doar ce scriu Squad commanderul respectiv Team leaderul.
- toti jucatorii (inclusiv cei 4 sefi) sa poata vedea toate markerele serverului de care apartin.
- toti cei 4 sefi sa aiba drept de mute pe canalul pe care-l administreaza (fara drept de kick care poate da nastere la abuzuri pentru razbunari personale).
- toate markerele sa aiba o culoare vizibila (orange) si distincta de cele 3 existente deja pe map (care desemneaza cele 3 servere cu rosu, verde, albastru in momentul capturarii).
- sefii sa poata fi vazuti pe harta de toti jucatorii printr-un simbol aparte (crown de culoarea serverului) pentru relationare facila cu pozitia acestora.
- de preferat ar fi ca anumite mesaje sa fie standardizate si sa apara nu numai pe canalul respectiv de chat ci si pe centrul interfetei jocului, ca un anunt vizibil jucatorului.
TOTAL - 4 sefi, 1 Team, 3 Squads, maxim 12+8 = 20 markere, 4 canale distincte de chat___________________________