de Orthias » 18 Aug 2011, 12:34
Misconceptia 1: ruperea de "Holy Trinity" nu va functiona in GW2 GvGCronos scrie:
NU o sa existe echipe care o sa poata face ceva cat de cat competitiv fara Guardian( Still a Monk in my book). Si in formula de 5v5, tot asa se vor aloca locurile, tank, dps, healer. Si atunci chiar daca zici ca ti se ofera diversitate si bla bla, tu singur o sa fi cel care o sa ia decizia de a face un dmg dealer si nu combo breaker. Ca o sa fie mici tweakuri de autosustain pentru un thief amarat sa faca split sau mai stiu eu ce, ok, dar atat, nimic mai mult. Tot o sa astepti pe ala din guilda de joaca Guardian daca vrei sa joci ceva si ai pretentia la castig, not just fun.
Guardian-ul NU este Monk, si ca sa iti dai seama de asta trebuie sa ta uiti nu la Guardian, ci la celelalte profesii.
Ceea ce face Monk-ul indispensabil in GW1 nu este legat de monk, nu e legat de skillurile lui, ci e legat de mecanica jocului si de ceea ce
lipseste altor clase:
ele nu pot supravietui fara monk decat intr-un mod extrem de limitat si situational (vorbim de GvG aici). Ori in GW2 asta se schimba complet -fiecare clasa isi poate purta singura de grija (exista si un healing skill slot obligatoriu).
Hai sa analizam putin sistemul de profesii si skilluri din GW1 vs. GW2, in contextul eficientei in GvG:In acest scop, putem considera o situatie ipotetica in care o echipa curenta de top GvG din GW1 ar putea sa joace dupa regulile din GW2, impotriva celorlalte echipe de top din GW1. Mai precis, considerati va rog, urmatoriul scenariu ipotetic:
Ce ar fi daca o echipa de GvG curenta din top ar avea posibilitatea (for the sake of argument) sa:
- aiba in loc de 2 monk backline inca 2 jucatori de alte clase decat monk, cu roluri ofensive sa zicem;
- sa poata sa-si distribuie skill-urile acelor 2 monci la care au renuntat printre toti cei 8 membrii ai echipei, in limita celor 8 skilluri de persoana dar ignorand restrictiile de clasa si attribute.
Ce credeti ca s-ar intampla?
Eu unul cred ca
ar sari asupra ocaziei, si ar bate la fund orice alta echipa de top in scurt timp, devenind nr.1 fara sanse previzibile de a fii detronati prea curand, pentru ca (
si aici urmeaza argumentele mele, in caz ca s-au lasat asteptate):
- in GW1-GvG tot jocul se axeaza asupra omorarii moncilor. GvG-ul din GW1 in cea mai simpla forma a sa se poate numi la fel de bine "kill the monks" (nu vorbesc de split aici).
- ca urmare, o echipa de GvG ballanced este gandita in jurul aceleiasi paradigme duale:
- cum sa omoarm moncii lor cat mai repede, si:
- cum sa ne tinem moncii nostrii in viata mai mult.
- jucand dupa sistemul din GW2, echipa noastra ipotetica ar rasturna aceasta paradigma complet:
- n-ar avea nici macar monci care sa poata fii omorati, in timp ce si-ar pastra capacitatile de prot si healing neschimbate (cu putin antrenament pentru as se deprinde cu noul sistem bineinteles);
- in plus fata de eliminarea acestui punct slab al oricarei echipe care se numeste "monk backline", ar primi un avantaj imens prin prezenta altor 2 profesii ofensive sau de control in locul moncilor, cu ajutorul carora ar oblitera prin spike-uri sau ar sugruma rapid orice incercare de rezistenta din partea adversarilor;
- IN PLUS, ar mai primi si mult mai multa flexibilitate la split-uri, pentru ca nu s-ar mai incurca in cei 2 monci, avand mult mai mult "spatiu de miscare", tactic vorbind.
In concluzieSistemul
Tank-Heal-DPS nu este pur si simplu scos fara a se pune nimic in loc, ci se inlocuieste cu sistemul
Damage-Support-Control care este unul mult mai flexibil si mai adaptabil diferitelor stiluri de joc,
deoarece clasele nu mai sunt incuiate intr-un singur rol ci pot indeplini cel putin doua dintre cele trei roluri, in acelasi meci, chiar si simultan.Guardian sau orice alta clasa nu poate deveni indispensabila decat in masura in care au loc niste grave greseli in balansarea unor skill-uri, pentru ca alte clase pot suplini rolul Guardian-ului la fel de bine, sau daca nu la fel de bine, atunci aducand si alte beneficii care lipsesc total la Guardian.
Support-ul este specialitatea Guardian-ului, dar suport poate face si un ele, si un warrior, si un necro, si un engineer etc. care pe langa support aduc respectiv, damage mai bun, pressure mai mult, si control mai mult.
Si la urma urmei, daca tot este doar un thief disponibil, restul echipei poate sa isi ofere singura suport.
Asa ceva este pur si simplu imposibil in GW1, unde monk-ul e de neinlocuit.
q.e.d.Resursehttp://www.guildwars2.ro/mecanici-de-joc/ - sectiunea healing and death, sau mai pe larg:
http://www.guildwars2.com/en/the-game/c ... ing-death/ - de pe site-ul oficial
[b][size=200]Misconceptia 1: ruperea de "Holy Trinity" nu va functiona in GW2 GvG[/size][/b]
[quote="Cronos"]NU o sa existe echipe care o sa poata face ceva cat de cat competitiv fara Guardian( Still a Monk in my book). Si in formula de 5v5, tot asa se vor aloca locurile, tank, dps, healer. Si atunci chiar daca zici ca ti se ofera diversitate si bla bla, tu singur o sa fi cel care o sa ia decizia de a face un dmg dealer si nu combo breaker. Ca o sa fie mici tweakuri de autosustain pentru un thief amarat sa faca split sau mai stiu eu ce, ok, dar atat, nimic mai mult. Tot o sa astepti pe ala din guilda de joaca Guardian daca vrei sa joci ceva si ai pretentia la castig, not just fun.[/quote]
Guardian-ul NU este Monk, si ca sa iti dai seama de asta trebuie sa ta uiti nu la Guardian, ci la celelalte profesii. [b]Ceea ce face Monk-ul indispensabil in GW1 nu este legat de monk[/b], nu e legat de skillurile lui, ci e legat de mecanica jocului si de ceea ce [b]lipseste[/b] altor clase: [b]ele nu pot supravietui fara monk[/b] decat intr-un mod extrem de limitat si situational (vorbim de GvG aici). Ori in GW2 asta se schimba complet -fiecare clasa isi poate purta singura de grija (exista si un healing skill slot obligatoriu).
[size=150][b]Hai sa analizam putin sistemul de profesii si skilluri din GW1 vs. GW2, in contextul eficientei in GvG:[/b][/size]
In acest scop, putem considera o situatie ipotetica in care o echipa curenta de top GvG din GW1 ar putea sa joace dupa regulile din GW2, impotriva celorlalte echipe de top din GW1. Mai precis, considerati va rog, urmatoriul scenariu ipotetic:
[b]Ce ar fi daca o echipa de GvG curenta din top ar avea posibilitatea (for the sake of argument) sa:
[list][*]aiba in loc de 2 monk backline inca 2 jucatori de alte clase decat monk, cu roluri ofensive sa zicem;
[*]sa poata sa-si distribuie skill-urile acelor 2 monci la care au renuntat printre toti cei 8 membrii ai echipei, in limita celor 8 skilluri de persoana dar ignorand restrictiile de clasa si attribute.[/list][/b]
Ce credeti ca s-ar intampla?
Eu unul cred ca [b]ar sari asupra ocaziei[/b], si ar bate la fund orice alta echipa de top in scurt timp, devenind nr.1 fara sanse previzibile de a fii detronati prea curand, pentru ca ([b]si aici urmeaza argumentele mele, in caz ca s-au lasat asteptate[/b]):
[list][*] in GW1-GvG tot [b]jocul se axeaza asupra omorarii moncilor[/b]. GvG-ul din GW1 in cea mai simpla forma a sa se poate numi la fel de bine "[b]kill the monks[/b]" (nu vorbesc de split aici).
[*] ca urmare, o echipa de GvG ballanced este [b]gandita in jurul aceleiasi paradigme[/b] duale:
[list][*] [b]cum sa omoarm moncii[/b] lor cat mai repede, si:
[*] [b]cum sa ne tinem moncii[/b] nostrii in viata mai mult.[/list]
[*] jucand dupa sistemul din GW2, echipa noastra ipotetica ar [b]rasturna aceasta paradigma complet[/b]:
[list][*] [b]n-ar avea nici macar monci care sa poata fii omorati[/b], in timp ce si-ar [b]pastra capacitatile de prot si healing[/b] neschimbate (cu putin antrenament pentru as se deprinde cu noul sistem bineinteles);
[*] in plus fata de eliminarea acestui punct slab al oricarei echipe care se numeste "monk backline", ar primi un avantaj imens prin [b]prezenta altor 2 profesii ofensive sau de control in locul moncilor[/b], cu ajutorul carora ar oblitera prin spike-uri sau ar sugruma rapid orice incercare de rezistenta din partea adversarilor;
[*] [b]IN PLUS, ar mai primi si mult mai multa flexibilitate la split-uri[/b], pentru ca nu s-ar mai incurca in cei 2 monci, avand mult mai mult "spatiu de miscare", tactic vorbind. [/list][/list]
[size=150][b]In concluzie[/b][/size]
Sistemul [b]Tank-Heal-DPS[/b] nu este pur si simplu scos fara a se pune nimic in loc, ci se inlocuieste cu sistemul [b]Damage-Support-Control[/b] care este unul mult mai flexibil si mai adaptabil diferitelor stiluri de joc, [b]deoarece clasele nu mai sunt incuiate intr-un singur rol ci pot indeplini cel putin doua dintre cele trei roluri, in acelasi meci, chiar si simultan.[/b]
Guardian sau orice alta clasa nu poate deveni indispensabila decat in masura in care au loc niste grave greseli in balansarea unor skill-uri, pentru ca alte clase pot suplini rolul Guardian-ului la fel de bine, sau daca nu la fel de bine, atunci aducand si alte beneficii care lipsesc total la Guardian.
Support-ul este specialitatea Guardian-ului, dar suport poate face si un ele, si un warrior, si un necro, si un engineer etc. care pe langa support aduc respectiv, damage mai bun, pressure mai mult, si control mai mult.
Si la urma urmei, daca tot este doar un thief disponibil, restul echipei poate sa isi ofere singura suport.
Asa ceva este pur si simplu imposibil in GW1, unde monk-ul e de neinlocuit.
[b]q.e.d.[/b]
[b][size=150]Resurse[/size][/b]
http://www.guildwars2.ro/mecanici-de-joc/ - sectiunea healing and death, sau mai pe larg: http://www.guildwars2.com/en/the-game/combat/healing-death/ - de pe site-ul oficial