Pentru a alege clase ce vrei sa joci si se potriveste cel mai bine (poate raspund prea tarziu) trebuie sa-ti pui cateva intrebari :
1. Ce iti place sa joci? Range sau melee.
1.a. Daca raspunsul este Range vei avea de ales intre Mesmer / Ranger / Engineer / Necromancer / Elementalist
1.b. Daca raspunsul este Melee vei avea de ales intre Thief / Warrior / Guardian
2. Pasul urmator este sa te gandesti ce rol anume ai vrei sa indeplinesti (ex. Damage dealer / support / crowd control / etc).
2.a. Mesmer - un excelent crowd controler - se bazeaza pe iluzii si confuzia inamicului mai mult decat direct dmg
Ranger - un excelent range attacker - printre cei mai buni - se bazeaza de regula foarte mult pe slow-uri, bleed-uri, knockdown-uri (in general condition dmg). Un ranger bun poate da si 15 stack-uri de bleed in 1-2 sec.
Engineer - un crowd controller excelent poate printre cei mai specializati in a face asa ceva. Necesita mai multa tactica decat celelalte clase (unde iti vei pozitiona turetete/pune minele/ arunca grenazile/ etc). Dmg-ul dat se bazeaza pe condition dmg mai mult decat orice altceva, si e un 'shutdown'er' excelent.
Necromancer - se bazeaza pe minioni, si condition dmg. Range-ul de care necro-ul dispune este unul mediu , dar totodata e unul din caracterele care pica ceva mai greu, atat in PvE cat si PvP, datorita life-steal-ului si skill-urilor ce blocheaza dmg-ul.
Elementalist - Unul din glass cannon-urile tip range(poate cel mai bun la asta), si ceea ce mai putini oameni stiu , poate fi jucat si este cam cel mai bun suppor-type character.
2.b. Thief - Poate fi jucat si pe range dar nu e un character ce va excele in asta. E un hibrid mai mult decat melee sau range. Se concentreaza pe pure dmg si escape rapid, datorita health-ului scazut in schimb damage-ul pe care il poate da e printre cele mai mari. Totodata e cel mai bun la gap enclosing.
Warrior - Un heavy armor character cu ce se bazeaza pe pure dmg output mai mult decat orice altceva. Ceva mai complicat de jucat dar cu cea mai mare varietate de arme si poate ajunge destul de usor la un dmg outpot apropiat de cel al unui thief.
Guardian - Un heavy armor character bazat pe defensive tactics, si crowd control. Pe departe e cel mai greu character de omorat (daca iti faci treaba cum trebuie).
Un alt criteriu de care trebuie sa tii cont este tipul de gameplay pe care vrei sa-l practici. De exemplu este un lucru cunoscut ca in WvWvW caracterele melee sunt ceva mai dezavantajate decat cele range. Totodata mai orice caracter, desi clasificate mai sus ca melee sau range, pot folosit ambele tipuri de combat. Nu neg ca exista multe alte roluri in afara de cele scrise mai sus, pe care orice caracter le poate indeplini. Eu le-am expus doar pe cele care consider ca sunt cele mai relevante acelei clase.
Pentru a alege clase ce vrei sa joci si se potriveste cel mai bine (poate raspund prea tarziu) trebuie sa-ti pui cateva intrebari :
:?: 1. Ce iti place sa joci? Range sau melee.
:arrow: 1.a. Daca raspunsul este Range vei avea de ales intre Mesmer / Ranger / Engineer / Necromancer / Elementalist
:arrow: 1.b. Daca raspunsul este Melee vei avea de ales intre Thief / Warrior / Guardian
:?: 2. Pasul urmator este sa te gandesti ce rol anume ai vrei sa indeplinesti (ex. Damage dealer / support / crowd control / etc).
:arrow: 2.a. Mesmer - un excelent crowd controler - se bazeaza pe iluzii si confuzia inamicului mai mult decat direct dmg
:arrow: Ranger - un excelent range attacker - printre cei mai buni - se bazeaza de regula foarte mult pe slow-uri, bleed-uri, knockdown-uri (in general condition dmg). Un ranger bun poate da si 15 stack-uri de bleed in 1-2 sec.
:arrow: Engineer - un crowd controller excelent poate printre cei mai specializati in a face asa ceva. Necesita mai multa tactica decat celelalte clase (unde iti vei pozitiona turetete/pune minele/ arunca grenazile/ etc). Dmg-ul dat se bazeaza pe condition dmg mai mult decat orice altceva, si e un 'shutdown'er' excelent.
:arrow: Necromancer - se bazeaza pe minioni, si condition dmg. Range-ul de care necro-ul dispune este unul mediu , dar totodata e unul din caracterele care pica ceva mai greu, atat in PvE cat si PvP, datorita life-steal-ului si skill-urilor ce blocheaza dmg-ul.
:arrow: Elementalist - Unul din glass cannon-urile tip range(poate cel mai bun la asta), si ceea ce mai putini oameni stiu , poate fi jucat si este cam cel mai bun suppor-type character.
:arrow: 2.b. Thief - Poate fi jucat si pe range dar nu e un character ce va excele in asta. E un hibrid mai mult decat melee sau range. Se concentreaza pe pure dmg si escape rapid, datorita health-ului scazut in schimb damage-ul pe care il poate da e printre cele mai mari. Totodata e cel mai bun la gap enclosing.
:arrow: Warrior - Un heavy armor character cu ce se bazeaza pe pure dmg output mai mult decat orice altceva. Ceva mai complicat de jucat dar cu cea mai mare varietate de arme si poate ajunge destul de usor la un dmg outpot apropiat de cel al unui thief.
:arrow: Guardian - Un heavy armor character bazat pe defensive tactics, si crowd control. Pe departe e cel mai greu character de omorat (daca iti faci treaba cum trebuie).
:!: Un alt criteriu de care trebuie sa tii cont este tipul de gameplay pe care vrei sa-l practici. De exemplu este un lucru cunoscut ca in WvWvW caracterele melee sunt ceva mai dezavantajate decat cele range. Totodata mai orice caracter, desi clasificate mai sus ca melee sau range, pot folosit ambele tipuri de combat. Nu neg ca exista multe alte roluri in afara de cele scrise mai sus, pe care orice caracter le poate indeplini. Eu le-am expus doar pe cele care consider ca sunt cele mai relevante acelei clase.